iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 16Gb of iPhone 32Gb? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/74253-iphone-16gb-iphone-32gb.html)

Tinkelbell.36 07-10-10 14:15

Iphone 16Gb of iPhone 32Gb?
 
Hallo,

ik zou graag voor mijn man een iPhone kopen,maar weet ni goed wat het verschil is tussen een 16 en 32gb.

Kunnen jullie me ongeveer eens zeggen wat je zoveel meer kan met de 32Gb?



Groetjes en bedankt

glaantje 07-10-10 15:03

Je hebt alleen meer harde schijf ruimte.
Dus je kan in principe gewoon meer applicaties installeren, meer muziek/films erop zetten en meer foto's maken.

16gig is voor veel mensen meer dan genoeg, maar als je veel spelletjes erop gooit wil dat met de nieuwere spelletjes wel eens snel ruimte vreten. Een navigatieprogramma als TomTom of Navigon is ook bijna 2gig ruimte. Veel en lange filmpjes maken met de nieuwe iPhone4 kost ook best wat ruimte.

Al met al denk ik dat alleen een echt zware gebruiker (zoals ik zelf ;)) meer dan 16gig nodig heeft.

ekleine 07-10-10 15:11

Heb de iphone 4 net een paar dagen. Maar merkte direct dat ik blij was met de 32 gb versie omdat ik hem ook als video en fotocamera gebruik. De kwaliteit is fantastisch, en dat merk je dan ook aan de grootte van de bestanden. Aangezien je er geen geheugenkaartjes in kan stoppen was voor mij de 32 gb versie de juiste. Met 16 GB had ik binnen de kortste keren ruimte problemen gehad. Dus het hangt van het gebruik af. De 16 GB is natuurlijk prima bij regulier gebruik. Maar voor die 100 euro op het totaal was voor mij de keuze duidelijk.

apotheosis 07-10-10 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tinkelbell.36 (Bericht 578756)
Hallo,

ik zou graag voor mijn man een iPhone kopen,maar weet ni goed wat het verschil is tussen een 16 en 32gb.
Is een 32 gb meer geschikt voor een man of niet?

Kunnen jullie me ongeveer eens zeggen wat je zoveel meer kan met de 32Gb?

Hij luistert wel graag naar muziek.

Groetjes en bedankt

Als uw man veel belt en dan bedoel ik echt veel dan weet ik niet of de iphone 4 er het beste toestel voor is, je moet al veel geluk hebben met de deathgrip probleem die er is, ik heb thuis een nokia van 39 euro liggen en deze heeft doodleuk beter bereik dan m'n iphone 4.
Neemt niet weg de iphone 4 wel voor mij althans het beste toestel is en het gebruiksvriendelijkste, ik kan deze zeker en vast al niet meer missen ;).

Voor muziek zit je er allesins wel goed mee maar ik persoonlijk raad de 32gb aan en waarom is simpel; tis altijd beter teveel dan te weinig ruimte te hebben.
Als je (in HD) filmt met de iphone 4 dan neemt dit ook redelijk wat ruimte telkens in dus 32gb is altijd het veiligste vind ik.

Het enige verschil is je met 32gb het dubbele kan opslaan, meer muziek, meer filmpjes, meer games enz... ;).

FenixStyle 07-10-10 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 578991)
Als uw man veel belt en dan bedoel ik echt veel dan weet ik niet of de iphone 4 er het beste toestel voor is, je moet al veel geluk hebben met de deathgrip probleem die er is, ik heb thuis een nokia van 39 euro liggen en deze heeft doodleuk beter bereik dan m'n iphone 4

Ja laten we anders lekker overdrijven. :rolleyes:
Het is eerder: Ge moet echt al veel pech hebben met uw iPhone om écht last te hebben van het deathgrip probleem... :)

Tinkelbell.36 07-10-10 19:23

Wat is een deathgrip probleem?

Is dat het probleem met die antenne?
Blijkbaar is het ook volgens een wachtlijst,dat je weken moet wachten op een Iphone?Is dat zo?

Jazzamataz 07-10-10 20:53

Voor muziek en foto's zit je goed met de iphone. Misschien dan verstandig om de 32gb te nemen.

Tinkelbell.36 07-10-10 20:55

Ben jij tevreden van je iPhone?

Neem ik best een verzekering tegen diefstal,schade?

lexvo 08-10-10 08:19

Omdat ik veel muziek luister heb ik bewust gekozen voor de 32gb versie.

Wat de wachtlijsten betreft: gewoon bij verschillende winkels of webshops informeren. Zelf had ik 'm via een winkel van telefoonkopen.nl binnen enkele dagen.

markzijlstra 08-10-10 08:49

Zoals gezegd betreft het een keuze tussen de opslagcapaciteit, wat betreft mogelijkheden (en functies) zit er geen enkel verschil. Ik ben zelf erg gek op muziek maar omdat ik veel (meer) bij moest betalen voor een 32GB heb ik toch gekozen voor de 16GB.

Heb nu bijna 300 foto's/films erop staan, redelijk wat spellen/apps en ruim 1200 liedjes en heb nog bijna 4GB aan ruimte over.

Ik betrap mezelf er vaak op dat ik van de 1200 nummer vaak maar 10% luister dus zie ik de meerwaarde er niet van om nog meer nummers op m'n iPhone te zetten. En anders is het een kwestie van aanvinken aan de computer hangen en klaar.

Natuurlijk blijft het een persoonlijke voorkeur van opslag en eventuele extra kosten.

Ik heb mijn iPhone overigens drie weken geleden al zonder wachtrij kunnen halen, ik zou u adviseren (zoals lexvo terecht opmerkt) even rond te vragen waar de beschikbaarheid het best is.

doctor 12-10-10 13:37

Ook ik ben aan het twijfelen tussen 16 en 32 Gb. Hoe groot is de gemiddelde app voor een Iphone? Niet zozeer de grote apps zoals navigatie met voor geinstalleerde kaarten maar eerder apps zoals mobiel bankieren enzo.

AppleIpwn 12-10-10 13:43

Als je twijfelt kies altijd de grootste..
Je moet er vast weer 2 jaar mee vooruit dan heb je tenminste zekerheid bij je dat je altijd genoeg ruimte op je iPhone hebt ;) Wie weet wat er in de toekomst nog aankomt :) zit je de komende tijd in iedergeval goed !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.