iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Is deze Hi simkaart passend te maken voor de iPhone 4? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/74346-deze-hi-simkaart-passend-maken-voor-de-iphone-4-a.html)

Janusz 08-10-10 13:10

Is deze Hi simkaart passend te maken voor de iPhone 4?
 
1 Bijlage(n)
Beste mensen,

komende week wil ik graag de nieuwe iPhone 4 aanschaffen. Aangezien deze waarschijnlijk dan ook te jailbreaken valt en ik nog een maand moet wachten voordat het T-Mobile abonnement ingaat wil ik in de tussentijd mijn simkaartje van Hi gaan gebruiken. Dit gaat echter niet zonder hem passend te knippen. Nu heb ik ongeveer 2 uur fora door zitten lezen om te kijken hoe de simkaart geknipt moet worden. Ik heb volgens mij een aparte sim met een groot koper gedeelte want ik ben deze sim niet eerder tegengekomen. Zou iemand hier me kunnen vertellen of deze kaart uberhaupt te knippen is en hoe ik dat dan het beste kan doen?

Super bedankt!

p.s. er is al een heel klein hoekje af omdat ik even wou testen hoe makkelijk mijn schaar knipt.

Janusz 09-10-10 10:05

Niemand die me kan helpen?

martijnvw82 09-10-10 14:13

Je moet gewoon even op youtube zoeken naar filmpjes op de zoekterm: cut simcard iphone. Dan krijg je genoeg filmpjes. Ik heb mijn simcard op dezelfde wijze bewerkt. En met succes :)

Patrick46R 10-10-10 22:36

Met deze Hi-simkaart kun je helaas geen gebruik maken van een iPhone. Ik had zelf exact dezelfde kaart en heb 'm volledig op maat geknipt, maar vanwege het grote kopere stuk dat voor een deel over de houder valt, kan de iPhone het kaartje niet detecteren. Helaas!

Ik ben vervolgens naar de Hi-shop geweest en kreeg meteen een nieuwe microsim! Dat zou je voor je laatste maandje dus best kunnen proberen! Succes =)

Janusz 11-10-10 22:51

Had je wel een randje van de simkaart afgeknipt? Want ik heb in de tussentijd gelezen dat het iemand wel is gelukt met dit kaartje. Nouja, ik moet toch nog even wachten want de unlock is er nog niet voor de nieuwe baseband dus opzich kan ik die microsim nu ook wel bestellen.

Janusz 11-10-10 22:52

Als ik trouwens de mal voor de simkaart uitknip dan moet het volgens mij wel lukken. Dan gaat er een klein randje af van het koperen stukje aan de onderkant (zoals ook in dat Vodafone voorbeeld filmpje) en blijft de simkaart boven in takt.

v8x 13-10-10 11:50

Het gaat wel lukken zolang je maar zorgt dat de 3 lijnen met 6 contactpunten (zie je eigen foto) overeenkomen met de contactpunten in de iphone. Zolang dat goed is kan je zelfs in het koperen gedeelte knippen zonder gevolgen.

Rikkert2 13-10-10 19:16

De Sim van mijn broertje is dezelfde als die ik hier op de foto zie en heb ik gisteren nog met succes geknipt.

Je kunt een knip-template bij de onderstaande link. Gewoon kaartje erop plakken, met een potlootje en lineaal lijntjes tekenen en knippen. Het is niet erg als je door het metaal van de sim knipt, als je maar de lijn aanhoud je hebt getekent volgens de template.

Controleer wel ALTIJD of je baseband (modemfirmware) te unlocken is! Momenteel is alleen een unlock voor baseband 01.59.00 beschikbaar. Het is mogelijk om de firmware updaten met behoud van de baseband via tinyumbrella, dus mocht je aan een iPhone kunnen komen die nog firmware 4.0.1 of 4.0.2 heeft kun je unlocken.

http://www.sosiphone.com/blogiphone/...-template1.pdf

Janusz 14-10-10 02:18

Thanks voor de twee positieve replies. Helaas is elk toestel nu verkrijgbaar in de winkel waarschijnlijk uitgerust met firmware 4.1 dus ik wacht geduldig de nieuwe unlock af!

Phyt 15-10-10 11:52

Je kan hem toch in belgie halen?

frank_b 15-10-10 13:42

Zoals Patrick46 ook al zei, gewoon omruilen bij Hi voor een microsim. Heb ik ook gedaan doet het goed.
Je krijgt er ook een frame bij zodat je hem ook als normale simkaart kunt gebruiken.
(Ik heb een UK version btw)

Tjeerds 17-10-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank_b (Bericht 585750)
Je krijgt er ook een frame bij zodat je hem ook als normale simkaart kunt gebruiken.

Verrek, dat frame zat er bij mij helemaal niet bij... Uiteindelijk voor een paar cent via eBay gekocht, maar toch!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.