//

Is deze Hi simkaart passend te maken voor de iPhone 4?

Is deze Hi simkaart passend te maken voor de iPhone 4? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, komende week wil ik graag de nieuwe iPhone 4 aanschaffen. Aangezien deze waarschijnlijk dan ook te jailbreaken valt en ik nog een maand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-10, 12:10
Janusz Janusz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard Is deze Hi simkaart passend te maken voor de iPhone 4?

Beste mensen,

komende week wil ik graag de nieuwe iPhone 4 aanschaffen. Aangezien deze waarschijnlijk dan ook te jailbreaken valt en ik nog een maand moet wachten voordat het T-Mobile abonnement ingaat wil ik in de tussentijd mijn simkaartje van Hi gaan gebruiken. Dit gaat echter niet zonder hem passend te knippen. Nu heb ik ongeveer 2 uur fora door zitten lezen om te kijken hoe de simkaart geknipt moet worden. Ik heb volgens mij een aparte sim met een groot koper gedeelte want ik ben deze sim niet eerder tegengekomen. Zou iemand hier me kunnen vertellen of deze kaart uberhaupt te knippen is en hoe ik dat dan het beste kan doen?

Super bedankt!

p.s. er is al een heel klein hoekje af omdat ik even wou testen hoe makkelijk mijn schaar knipt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4892.jpg‎ (37,5 KB, 52x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-10, 09:05
Janusz Janusz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard

Niemand die me kan helpen?
  #3  
Oud 09-10-10, 13:13
martijnvw82 martijnvw82 is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 108
Standaard

Je moet gewoon even op youtube zoeken naar filmpjes op de zoekterm: cut simcard iphone. Dan krijg je genoeg filmpjes. Ik heb mijn simcard op dezelfde wijze bewerkt. En met succes
  #4  
Oud 10-10-10, 21:36
Patrick46R Patrick46R is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Met deze Hi-simkaart kun je helaas geen gebruik maken van een iPhone. Ik had zelf exact dezelfde kaart en heb 'm volledig op maat geknipt, maar vanwege het grote kopere stuk dat voor een deel over de houder valt, kan de iPhone het kaartje niet detecteren. Helaas!

Ik ben vervolgens naar de Hi-shop geweest en kreeg meteen een nieuwe microsim! Dat zou je voor je laatste maandje dus best kunnen proberen! Succes =)
  #5  
Oud 11-10-10, 21:51
Janusz Janusz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard

Had je wel een randje van de simkaart afgeknipt? Want ik heb in de tussentijd gelezen dat het iemand wel is gelukt met dit kaartje. Nouja, ik moet toch nog even wachten want de unlock is er nog niet voor de nieuwe baseband dus opzich kan ik die microsim nu ook wel bestellen.
  #6  
Oud 11-10-10, 21:52
Janusz Janusz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard

Als ik trouwens de mal voor de simkaart uitknip dan moet het volgens mij wel lukken. Dan gaat er een klein randje af van het koperen stukje aan de onderkant (zoals ook in dat Vodafone voorbeeld filmpje) en blijft de simkaart boven in takt.
  #7  
Oud 13-10-10, 10:50
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Het gaat wel lukken zolang je maar zorgt dat de 3 lijnen met 6 contactpunten (zie je eigen foto) overeenkomen met de contactpunten in de iphone. Zolang dat goed is kan je zelfs in het koperen gedeelte knippen zonder gevolgen.
  #8  
Oud 13-10-10, 18:16
Rikkert2 Rikkert2 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

De Sim van mijn broertje is dezelfde als die ik hier op de foto zie en heb ik gisteren nog met succes geknipt.

Je kunt een knip-template bij de onderstaande link. Gewoon kaartje erop plakken, met een potlootje en lineaal lijntjes tekenen en knippen. Het is niet erg als je door het metaal van de sim knipt, als je maar de lijn aanhoud je hebt getekent volgens de template.

Controleer wel ALTIJD of je baseband (modemfirmware) te unlocken is! Momenteel is alleen een unlock voor baseband 01.59.00 beschikbaar. Het is mogelijk om de firmware updaten met behoud van de baseband via tinyumbrella, dus mocht je aan een iPhone kunnen komen die nog firmware 4.0.1 of 4.0.2 heeft kun je unlocken.

http://www.sosiphone.com/blogiphone/...-template1.pdf

Laatst gewijzigd door Rikkert2; 13-10-10 om 18:18. Reden: Meer info
  #9  
Oud 14-10-10, 01:18
Janusz Janusz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard

Thanks voor de twee positieve replies. Helaas is elk toestel nu verkrijgbaar in de winkel waarschijnlijk uitgerust met firmware 4.1 dus ik wacht geduldig de nieuwe unlock af!
  #10  
Oud 15-10-10, 10:52
Phyt Phyt is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 23
Standaard

Je kan hem toch in belgie halen?
  #11  
Oud 15-10-10, 12:42
frank_b frank_b is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

Zoals Patrick46 ook al zei, gewoon omruilen bij Hi voor een microsim. Heb ik ook gedaan doet het goed.
Je krijgt er ook een frame bij zodat je hem ook als normale simkaart kunt gebruiken.
(Ik heb een UK version btw)
  #12  
Oud 17-10-10, 14:15
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank_b Bekijk bericht
Je krijgt er ook een frame bij zodat je hem ook als normale simkaart kunt gebruiken.
Verrek, dat frame zat er bij mij helemaal niet bij... Uiteindelijk voor een paar cent via eBay gekocht, maar toch!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: De simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund agbulut Jailbreak 30 21-04-11 10:50
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 17:10
iPhone 3GS: de simkaart in deze iphone word niet ondersteund smonte Unlock 4 24-11-09 21:27
de simkaart in deze iphone word niet ondersteund fuqua Archief 12 31-07-09 20:28
tip om iedere koptelefoon passend te maken iphonemark iPhone accessoires en onderdelen 4 18-05-08 13:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.