iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   AirPrint in iOS4.2 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/74358-airprint-ios4-2-a.html)

Harley4 08-10-10 14:17

AirPrint in iOS4.2
 
Stond mij zoiets bij dat je vanaf IOS 4.2 kon printen via je netwerk, kan het niet vinden om een netwerkprinter aan de Ipad te hangen onder instellingen.

iScorpio 08-10-10 14:46

Ik heb dit zelf nog niet getest, maar volgens mij kon het maar met een klein aantal (HP) printers. Is al wel aan de orde gekomen in nieuwsberichten op het forum. Misschien even de zoekoptie gebruiken ;)

Harley4 08-10-10 15:18

1 Bijlage(n)
Ja duh, krijg hem alleen niet aan de gang. Toch een vrij moderne HP netwerkprinter staan hier. Vindt de printer hier niet, ook niks in te stellen onder instellingen ed

Iemand anders?

jap74 08-10-10 15:24

Volgens mij moet het in de uiteindelijke versie ook via andere printers werken die in je netwerk hangen. Dus als je een airport hebt met een printer eraan, verwacht ik dat je direct kunt printen, zonder tussenkomst van je Mac of PC

Harley4 08-10-10 15:28

Aha, dus je eigen Wi-Fi ken je weg mikken, en je zit vast aan de Apple Wi-Fi doos om het werkend te krijgen?

jap74 08-10-10 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 579576)
Aha, dus je eigen Wi-Fi ken je weg mikken, en je zit vast aan de Apple Wi-Fi doos om het werkend te krijgen?

Ik verwacht dat het ook met andere routers gaat werken, zolang er er maar een printer aan kunt koppelen. Ik noemde Airport omdat ik er zelf een heb waar een USB poort aan zit. Hiermee heb ik van een 'vaste, logge' laserprinter een draadloze printer in mijn netwerk gemaakt.

wouter1981 08-10-10 15:52

De printer moet AirPrint ondersteunen. Dan verschijnt ie vanzelf in iOS4.2.

Franzzz 02-11-10 11:56

mijn iPhone 4 vindt m'n HP printer, maar vraagt vervolgens om een gebruikersnaam en wachtwoord. Iemand enig idee wat ik moet doen?

WDS001 02-11-10 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franzzz (Bericht 594868)
mijn iPhone 4 vindt m'n HP printer, maar vraagt vervolgens om een gebruikersnaam en wachtwoord. Iemand enig idee wat ik moet doen?

Ik heb (al enkele weken) net hetzelfde probleem met alle printers die hier staan (Brother, HP), maar helaas nog geen oplossing gevonden :(

weststar 02-11-10 19:45

Volgens mij moet je ook OSX 10.6.5 geinstalleerd hebben.
Gezien de snelle opvolging van de beta's zal deze zeer snel beschikbaar zijn

WDS001 02-11-10 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door weststar (Bericht 595158)
Volgens mij moet je ook OSX 10.6.5 geinstalleerd hebben.
Gezien de snelle opvolging van de beta's zal deze zeer snel beschikbaar zijn

Inderdaad, op Mac moet je betasoftware hebben. Op Windows echter niet.

weststar 02-11-10 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 595164)
Inderdaad, op Mac moet je betasoftware hebben. Op Windows echter niet.

Ok, over windows kan ik je helaas niet verder helpen ;)

burton01 03-11-10 14:32

Bij mij, als ik bijv. een foto wil printen, zie ik keurig m'n (Wi-Fi) printer terug. Afdrukken gaat prima. Ik heb sinds gisteren ios 4.2 Gold Master op m'n iPad en m'n netwerkprinter is een HP e-All-in-one B210.

http://i53.tinypic.com/rscrvn.jpghttp://forum.iculture.nl/%5BIMG%5Dht....jpg%5B/IMG%5D

dahar 03-11-10 17:02

voor mensen van wie de ipad om een wachtwoord vraagt bij het printen,
je windows account moet een wachtwoord hebben, als je ipad om een wachtwoord vraagt voer je de inloggegevens van je windows account in en dan kan je printen.
dus als je windows account geen wachtwoord hebt kan je niet printen.
wel evenje printer delen in je windows pc.
succes.:d

WDS001 03-11-10 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dahar (Bericht 595563)
voor mensen van wie de ipad om een wachtwoord vraagt bij het printen,
je windows account moet een wachtwoord hebben, als je ipad om een wachtwoord vraagt voer je de inloggegevens van je windows account in en dan kan je printen.
dus als je windows account geen wachtwoord hebt kan je niet printen.
wel evenje printer delen in je windows pc.
succes.:d

En dat werkt bij jou? Ik heb dat hier ook geprobeerd maar helaas zonder succes :(

dahar 03-11-10 23:19

ja bij mij werkt het wel.
ik heb een canon mp450 printer.

WDS001 03-11-10 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dahar (Bericht 595803)
ja bij mij werkt het wel.
ik heb een canon mp450 printer.

Vreemd. Ik heb het zonet nógmaals geprobeerd, maar helaas. Wat gebruik jij trouwens als gebruikersnaam? De naam van de pc of de naam van je gebruikersaccount? Of nog iets anders?

dahar 04-11-10 01:33

Naam van mijn account.

ppl 04-11-10 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door weststar (Bericht 595158)
Volgens mij moet je ook OSX 10.6.5 geinstalleerd hebben.
Gezien de snelle opvolging van de beta's zal deze zeer snel beschikbaar zijn

Dat geldt alleen voor printers die aan je Mac hangen. Als je over een Airport Express/Extreme, Time Capsule of iets in die geest beschikt waar de printer aan hangt dan is dat al voldoende. Ook zijn er zat printers die bijv. via Wi-Fi werken, dan heb je ook niets extra nodig.

Wat gebruikersnaam en wachtwoord betreft: kijk even in de handleiding van je printer want het kon wel eens zo zijn dat deze een bepaalde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie verwacht. Dat hoeft niet per definitie je Windows/Mac account te zijn tenzij de printer aan je Windows/Mac computer hangt natuurlijk.

ninobeukeveld 05-11-10 14:45

maar moet ik nou een extra programmatje installeren op mijn mac om via airprint te printen? want ik zie nog steeds geen printer staan op mijn iPhone / iPad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.