//

Iphone 3gs kwijt

Iphone 3gs kwijt discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Ik ben mijn iphone gister kwijt geraakt. Ik heb het gelukkig verzekerd en krijg hopelijk maandag a dinsdag een andere telefoon maar mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-10-10, 13:00
madmo madmo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard Iphone 3gs kwijt

Hallo mensen,

Ik ben mijn iphone gister kwijt geraakt. Ik heb het gelukkig verzekerd en krijg hopelijk maandag a dinsdag een andere telefoon maar mijn vraag is of iemand mijn oude telefoon gaat zoeken??

De gegevens in de telefoon zijn belangrijk voor me.Zowat me werk en prive leven zat erop en nu is ie weg. Ik had ook geen lock erop gezet wat dus betekent dat wie de telefoon ook heeft, heeft ook inkijk in mijn leven.

Gaat de politie ernaar zoeken?
Gaat de verzekerings maatschappij zoeken?

en zowel hoe en hoe groot is de kans erop??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-10, 13:21
Cayenneke Cayenneke is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 41
Standaard

Als je het mij vraagt, zal hier echter niemand om geven om jou gsm te zoeken.... waar zouden ze eigenlijk ook moeten beginnen é.......
  #3  
Oud 09-10-10, 15:24
PeterPastoor PeterPastoor is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 63
Standaard

LOL grapjas. Er gaat dus echt niemand naar zoeken. Je zou hetzelf moeten doen. En tsja als iemand hem vind en diegene is niet eerlijk kan hij erin kijken ja.

Je moet gewoon hopen op een eerlijk iemand
  #4  
Oud 09-10-10, 16:25
GTFO GTFO is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 80
Standaard

Zoeken naar je toestel gaat sowieso niet.
Er wonen 16.515.057 mensen NL, zoals Peter ook aangeeft is het beste manier om toch te hopen dat het in de handen beland van een vertrouwelijk persoon.

Doe aangifte bij de politie. Vergeet niet je IMEI nummer door te geven.

Citaat:
Wat is een IMEI nummer en wat kun je ermee? Op het eerste gezicht niet veel, maar toch is uw IMEI nummer niet onbelangrijk. Op deze pagina ga ik u uitleggen wat een IMEI nummer is en waar u het voor kunt gebruiken.

De afkorting IMEI staat voor International Mobile Equipment Identity, vrij vertaald "Internationale Mobiele Toestellen Identiteit". U kunt het IMEI nummer zien als een serienummer, net als op auto's, brommers en wapens beschikt uw mobiele telefoon over een serienummer. Dit serienummer kunt u over het algemeen op drie plaatsen terug vinden:
  • Op de zijkant van de (orginele) doos van de telefoon op een wit stickertje met een barcode
  • Onder de accu op een wit stickertje, vaak met barcode
  • Door op de GSM *#06# in te toetsen
Een IMEI nummer is altijd een 15-cijferig nummer en is voor elke mobiele telefoon uniek. Daardoor is het IMEI nummer uitermate geschikt als "herkenningspunt" van uw toestel. Omdat een mobiele telefoon een gewild object is, is het dus verstandig om uw IMEI nummer te registreren; bijvoorbeeld bij de politie, bij uw provider of verzekering (vaak moet u voor de verzekering ook uw IMEI nummer opgeven) en niet te vergeten gewoon bij uzelf thuis.

Als uw telefoon onverhoopt wordt gestolen, kan de politie het IMEI nummer van uw telefoon gebruiken om een SMS bom te sturen, met de tekst "Deze telefoon is gestolen, ga naar de politie". Hierdoor is het voor een dief onmogelijk het toestel nog te verkopen omdat de koper dan uiteraard ziet dat het geen zuivere koffie is.

U zult wellicht bedenken dat wanneer iemand in uw toestel een andere SIM-kaart stopt, die persoon dan geen SMSjes meer kan ontvangen van de politie. Dat is dus niet waar. Naast het GSM nummer (dat aan de SIM-kaart gebonden is) zendt de telefoon ook altijd een IMEI nummer mee, waardoor een provider kan zien met welke telefoon gebeld wordt. Een provider is in staat om een SMS te sturen naar zowel een GSM nummer als naar een IMEI nummer. Aangezien het IMEI nummer niet verandert wanneer men een andere SIM kaart in het toestel stopt, is dit dus een goede beveiliging.

De keerzijde: Grote criminelen laten zich niet afschrikken door een IMEI nummer. U kunt er namelijk gerust vanuit gaan dat grote criminelen over software beschikken om het IMEI van een telefoon middels een IMEI calculator te veranderen in een ander IMEI nummer die niet op de zwarte lijst staat. Echter, de stelregel is: Hoe moeilijker u het een dief maakt, hoe beter.
  #5  
Oud 09-10-10, 16:28
Marti4 Marti4 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Haha sorry maar dit is wel echt de mooiste opmerking van de dag. Tuurlijk, we gaan er een nieuwe bericht uitdoen met de kop:

NEDERLAND HELP! HELP ZOEKEN NAAR MADMO ZIJN iPHONE!

Haha sorry het is zwaar balen dat je je iphone kwijt bent maar je zult er toch echt zelf achteraan moeten. Volgen inderdaad het advies van GTFO op en doe aangifte en vervolgens simpelweg hopen dat hij terug komt!

Succes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3GS problemen na update: Apps kwijt en lijkt minder stabiel.. Thirteen iPhone Apps 1 14-04-11 16:32
Iphone kwijt... michielvh94 iPhone algemeen 1 12-12-10 00:32
nieuwe 3GS cydia kwijt LJArnoud Jailbreak apps en thema's 2 27-07-10 08:23
iPhone: iPhone 3GS 'unjailbraiken' - ben ik dan alles kwijt ? dantji Jailbreak 9 16-07-09 15:19
Playlists kwijt - liedjes (bestanden) kwijt volonte iPhone algemeen 3 07-02-09 18:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.