//

SABnzbd op iOS (How-To, Mac) - Géén controller!

SABnzbd op iOS (How-To, Mac) - Géén controller! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik weet niet of iemand het wil, maar ik heb vanmiddag SABnzbd op mijn iPod touch en iPad werkend gekregen. Ik heb een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-10-10, 17:51
brandrob brandrob is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard SABnzbd op iOS (How-To, Mac) - Géén controller!

Hallo iedereen,

Ik weet niet of iemand het wil, maar ik heb vanmiddag SABnzbd op mijn iPod touch en iPad werkend gekregen. Ik heb een handleiding gemaakt over hoe je dit kunt doen, en voor het geval iemand anders dit nog wil, post ik hem hier even.

Let op: Het gaat hier niet om een controller van SABnzbd, maar om SABnzbd zelf OP het iOS apparaat.

SABnzbd installeren op een gejailbreakt iOS apparaat

Met behulp van deze handleiding kun je SABnzbd installeren op een gejailbreakt iOS apparaat. Op die manier kun je NZB bestanden vanaf Usenet downloaden via je iPhone, iPod touch of iPad.

1. Jailbreak je apparaat als je dit nog niet gedaan hebt.
2. Zorg dat je met SSH in je apparaat kan. (Installeer openSSH via Cydia)
3. Installeer de volgende pakketten via Cydia of apt-get: iPhone/Python en unrar en unzip
4. Gebruik een programma dat sftp (SSH file transfer) ondersteund, zoals Transmit (gratis probeerversie is beschikbaar op Panic - Transmit - The ultimate Mac OS X FTP + SFTP + S3 app) en log in op je iOS apparaat, met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: mobile
Wachtwoord: alpine (dit kan anders zijn als je het hebt verandert
Initial path: /
5. Ga naar de map /User.
6. Maak een map genaamd SABnzbd.
7. Ga naar SABnzbd.org : Home of SABnzbd+, the Full-Auto Newsreader » Download SABnzbd en download de OSX Source als tar/gzip bestand. Deze staat onder het kopje Mac OS X Universal Binary.
8. Upload via je sftp programma het bestand wat je net hebt gedownload naar je iDevice en plaats deze in het mapje /User/SABnzbd wat je net hebt aangemaakt.
9. Log met SSH in op je iDevice: Open Terminal (onder Programma's > Hulpprogramma's > Terminal) en vul het volgende in: ssh mobile@IPadres
Vervang hierbij IPadres door het IP adres van je iDevice. Dit kun zo vinden:
Ga naar Instellingen > Wi-Fi. Klik op het blauwe pijltje, rechts naast de netwerknaam waar een vinkje voor staat. Hier staat een kopje IP-adres.
10. Ga naar de map van SABnzbd, waar je het gedownloade bestand in hebt gezet: cd /User/SABnzbd
11. - Als het gedownloade bestand eindigt op .tar, voer je het volgende commando uit: tar xf bestandsnaam.tar
Vervang hierbij bestandsnaam.tar met de naam van het bestand.
- Als het gedownloade bestand eindigt op .tar.gz, voer je het volgende commando uit: tar xzf bestandsnaam.tar.gz
Vervang hierbij bestandsnaam.tar.gz met de naam van het bestand.
12. Download de nieuwste versie van Cheetah hier: Cheetah - The Python-Powered Template Engine
13. Maak met je sftp programma de map /User/SABnzbd/Werkmap
14. Upload het zojuist gedownloade bestand naar /User/SABnzbd/Werkmap
15. Ga, in de Terminal, naar de Werkmap: cd /User/SABnzbd/Werkmap
16.<span class="Apple-converted-space">* - Als het gedownloade bestand eindigt op .tar, voer je het volgende commando uit: tar xf bestandsnaam.tar
Vervang hierbij bestandsnaam.tar met de naam van het bestand.
- Als het gedownloade bestand eindigt op .tar.gz, voer je het volgende commando uit: tar xzf bestandsnaam.tar.gz
Vervang hierbij bestandsnaam.tar.gz met de naam van het bestand.
18. Type in: cd Cheetah en druk op tab, en vervolgens op enter.
19. Type in: su en druk op enter
20. Voer je wachtwoord in. Standaard is dit: alpine
21. Type in: python setup.py install en druk op enter.
22. Type in: exit en druk op enter.
23. Type in: mkdir -p /var/mobile/Library/Application\ Support/SABnzbd en druk op enter.
24. Type in: cd /User/SABnzbd en druk op enter.
25. Type in: python SABnzbd.py -d en druk op enter.
26. Start Safari op je iDevice en ga naar het volgende adres: http://localhost:8080/
27. Selecteer de gewenste taal. Deze handleiding gaat uit van Nederlands. Klik nu op Volgende.
28. Selecteer het gewenste thema. Deze handleiding gaat uit van Classic. Klik nu op Volgende.
29. Kies of je SABnzbd ook vanaf andere apparaten uit het netwerk wil kunnen gebruiken.
30. Vink Start de web browser wanneer SABnzbd opstart uit, omdat dit toch alleen een error geeft. Klik nu op Volgende.
31. Vul de gegevens van je server in. Klik nu op Volgende.
32. Vul bij stap vier eventueel de gegevens in.<span class="Apple-converted-space">* Klik nu op Volgende.
33. Wacht tot SABnzbd opnieuw gestart is. Klik nu op de link.
- Als de wizard nu nog een keer start, doorloop je deze opnieuw. Aan het einde krijg je nu een error. Ga nu naar http://localhost:8080/ en klik linksonder op herstarten. SABnzbd zal nu met de goede instellingen herstarten.
34. Ga in SABnzbd naar Instellingen.<span class="Apple-converted-space">*
35. Ga nu naar Mappen.
36. Vul bij Tijdelijke download map het volgende in: /User/downloads/incomplete
37. Vul bij Map voor verwerkte downloads het volgende in: /User/downloads/complete

Je bent nu klaar! Om SABnzbd te starten, doe je het volgende:
1. Log met SSH in op je iDevice als gebruiker mobile.
2. Voer het volgende commando uit: python /User/SABnzbd/sabnzbd.py -d

Ik zal de handleiding later bijwerken over hoe je een Springboard-icoon aan kunt maken voor het starten/stoppen van SABnzbd.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-10, 16:46
starbbs starbbs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Geweldig!!! dat ik daar zelf nog niet aan had gedacht! gebruik kan overigens ook met MYNZB een appstore app.

Ik bedenk me nu dat ik zelf met deze app, de server kan bedienen die je op je eigen iphone installeert!!! top!

PS: Hoe zit het met dat springboard icoon?? die wil ik ook...
  #3  
Oud 31-10-10, 13:09
Sh4d0w940 Sh4d0w940 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Mooie How-To, alleen kan ik SABnzbd niet meer afsluiten :S
En het starten werkt alleen via de root user en niet met de mobile.
Verder werkt het perfect!
Weet je misschien ook hoe je ssl kan gebruiken voor de servers? Nu geeft hij aan dat het niet geïnstalleerd is.
En een tip voor Windows gebruikers: Met het programma PuTTY kun je de stappen doen waar een terminal voor nodig is.
Reageren

Labels
downloaden, nzb, sabnzbd, usenet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
chopper2,iphone werkt niet als controller op de Mac truckdiver iPhone Games 1 09-01-11 14:11
iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app! Timmy iPhone Apps 20 04-01-11 13:30
SABNZBD peetje Jailbreak apps en thema's 14 03-06-09 00:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:29.