iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sftp ssh gebruiken op de iphone via cradle?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/7488-sftp-ssh-gebruiken-op-de-iphone-via-cradle.html)

microdesign 15-02-08 14:46

sftp ssh gebruiken op de iphone via cradle??
 
Hallo allemaal, heb een een half uur rond gezocht maar kan niet vinden hoe ik me iphone kan benaderen via sftp.. ik ben niet zo voor topics openen terwijl dit antwoord ongetwijfeld te vinden is maar het lukt me echt niet haha..

is het mogelijk via de cradle om te sshen of en sftpen en wat zijn de user pass gegevens? super bedankt vast!

ControlSje 15-02-08 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door microdesign (Bericht 64950)
Hallo allemaal, heb een een half uur rond gezocht maar kan niet vinden hoe ik me iphone kan benaderen via sftp.. ik ben niet zo voor topics openen terwijl dit antwoord ongetwijfeld te vinden is maar het lukt me echt niet haha..

is het mogelijk via de cradle om te sshen of en sftpen en wat zijn de user pass gegevens? super bedankt vast!

Kijk eens bij SSH in de Wiki, daar staat alle informatie die je zoekt.

microdesign 15-02-08 15:14

daar staat alleen:
SSH (Secure Shell) maakt het mogelijk om op een versleutelde manier in te loggen op een andere computer (iPhone), en op afstand commando's op de andere computer (iPhone) uit te voeren via een shell.
Omdat SSH met encryptie werkt is het voor eventuele afluisteraars, die de (internet)verbinding aftappen, zo goed als onmogelijk om wachtwoorden of commando's te achterhalen.

SSH kan ook voor beveiligde bestandsoverdracht gebruikt worden.
Er bestaan verschillende ssh-programma's, de bekendste zijn [wiki=1798]OpenSSH[/wiki], [wiki=1799]PuTTY[/wiki], [wiki=1792]WinSCP[/wiki] en [wiki=1336]Fugu[/wiki].

----------------------
Terwijl er niet concreet staat. je kunt via dit adres, en het moet via deze weg enz.

MacFly 15-02-08 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door microdesign (Bericht 64975)
daar staat alleen:
SSH (Secure Shell) maakt het mogelijk om op een versleutelde manier in te loggen op een andere computer (iPhone), en op afstand commando's op de andere computer (iPhone) uit te voeren via een shell.
Omdat SSH met encryptie werkt is het voor eventuele afluisteraars, die de (internet)verbinding aftappen, zo goed als onmogelijk om wachtwoorden of commando's te achterhalen.

SSH kan ook voor beveiligde bestandsoverdracht gebruikt worden.
Er bestaan verschillende ssh-programma's, de bekendste zijn [wiki=1798]OpenSSH[/wiki], [wiki=1799]PuTTY[/wiki], [wiki=1792]WinSCP[/wiki] en [wiki=1336]Fugu[/wiki].

----------------------
Terwijl er niet concreet staat. je kunt via dit adres, en het moet via deze weg enz.

SSH gaat niet via de cradle/USB. Gaat via Wi-Fi.

Eerst: zoek het IP-adres van je iPhone op(in Settings) vb.10.10.0.10
Dan op je PC/MAC in terminal ssh root@10.10.0.10
als paswoord: "alpine" en voila...je eigen Secure Shell naar je iPhone

microdesign 15-02-08 15:46

Super naar deze informatie zocht ik. mijn dank is groot!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.