iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterijduur (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/74907-batterijduur.html)

Ivo_phone 12-10-10 22:02

Batterijduur
 
Hallo,

Ik wil graag een radio dock aanschaffen waar ik gedurende de nacht mijn Iphone op wil zetten. Nu is echter mijn vraag of dit de accuduur van mijn Iphone gaat verslechteren?

Ik heb al flink het internet afgespeurd en vind vooral meningen dat het enerzijds de batterijduur verslechterd, maar anderzijds dat het met de moderne accu's die er in de telefoons zitten weinig meer uitmaakt of die de hele nacht aan de lader hangt.

Ik hoop graag hier wat verheldering over te krijgen.

Grt. Ivo

Waltero 15-10-10 13:57

Er loopt al een hele tijd een topic over batterijduren.....
Maar in principe zou het niet uit mogen maken, in de praktijk blijkt dat het lang laden wel degelijk " luiheid " of capaciteitsverlies van de batterij veroorzaakt

apotheosis 15-10-10 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo_phone (Bericht 583941)
Hallo,

Ik wil graag een radio dock aanschaffen waar ik gedurende de nacht mijn Iphone op wil zetten. Nu is echter mijn vraag of dit de accuduur van mijn Iphone gaat verslechteren?

Ik heb al flink het internet afgespeurd en vind vooral meningen dat het enerzijds de batterijduur verslechterd, maar anderzijds dat het met de moderne accu's die er in de telefoons zitten weinig meer uitmaakt of die de hele nacht aan de lader hangt.

Ik hoop graag hier wat verheldering over te krijgen.

Grt. Ivo

Het is ergens niet abnormaal dat de batterij na verloop van tijd wat minder word, dat is met alles zo vind ik maar uw batterij gaat daardoor niet opeens maar voor de helft meer meegaan zenne, ik kijk er allemaal niet naar en doe gewoon mijn zin en ik heb nog nooit gemerkt mijn batterij opeens maar de helft minder lang ofzo meer zou meegaan, das zever ;).
Ik houd er dus geen rekening mee en laad zelfs de batterij op wanneer ik er zin in heb en alleen de 1-2 keren laat ik deze volledig plat lopen,nadien laad ik deze zelfs op als deze bv 30% ofzo heeft, tja, als ik weet ik lang weg ben van huis dan moet m'n iphone voor alle zekerheid opgeladen zijn.
Je hoeft er niet echt wakker van liggen dus ;).

Guest-20180925190238 15-10-10 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Waltero (Bericht 585780)
Maar in principe zou het niet uit mogen maken, in de praktijk blijkt dat het lang laden wel degelijk " luiheid " of capaciteitsverlies van de batterij veroorzaakt

Dat was vroeger zo met NiCd (Nickel Cadmium) accu's, het zgn. "Memory Effect". Bij moderne LiPo (Lithium Polymer) of LiFe (Lithium Ferrum) accu's bestaat dat niet meer.

Het is zelfs goed om een LiPo of LiFe accu na 100% lading nog een tijd aan de lader te laten hangen. Het intelligente laadcircuit van de iPhone/iPad gaat de cellen dan balanceren op de nominale eindspanning van 3,7 resp. 4.2 V.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.