//

Batterijduur

Batterijduur discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik wil graag een radio dock aanschaffen waar ik gedurende de nacht mijn Iphone op wil zetten. Nu is echter mijn vraag of dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-10-10, 22:02
Ivo_phone Ivo_phone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard Batterijduur

Hallo,

Ik wil graag een radio dock aanschaffen waar ik gedurende de nacht mijn Iphone op wil zetten. Nu is echter mijn vraag of dit de accuduur van mijn Iphone gaat verslechteren?

Ik heb al flink het internet afgespeurd en vind vooral meningen dat het enerzijds de batterijduur verslechterd, maar anderzijds dat het met de moderne accu's die er in de telefoons zitten weinig meer uitmaakt of die de hele nacht aan de lader hangt.

Ik hoop graag hier wat verheldering over te krijgen.

Grt. Ivo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-10, 13:57
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Er loopt al een hele tijd een topic over batterijduren.....
Maar in principe zou het niet uit mogen maken, in de praktijk blijkt dat het lang laden wel degelijk " luiheid " of capaciteitsverlies van de batterij veroorzaakt
__________________
My iPhone History :
iPhone 3G 8GB Black - iPhone 3G 8GB White - iPhone 3Gs 16GB Black - iPhone 4 16GB Black
  #3  
Oud 15-10-10, 19:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo_phone Bekijk bericht
Hallo,

Ik wil graag een radio dock aanschaffen waar ik gedurende de nacht mijn Iphone op wil zetten. Nu is echter mijn vraag of dit de accuduur van mijn Iphone gaat verslechteren?

Ik heb al flink het internet afgespeurd en vind vooral meningen dat het enerzijds de batterijduur verslechterd, maar anderzijds dat het met de moderne accu's die er in de telefoons zitten weinig meer uitmaakt of die de hele nacht aan de lader hangt.

Ik hoop graag hier wat verheldering over te krijgen.

Grt. Ivo
Het is ergens niet abnormaal dat de batterij na verloop van tijd wat minder word, dat is met alles zo vind ik maar uw batterij gaat daardoor niet opeens maar voor de helft meer meegaan zenne, ik kijk er allemaal niet naar en doe gewoon mijn zin en ik heb nog nooit gemerkt mijn batterij opeens maar de helft minder lang ofzo meer zou meegaan, das zever .
Ik houd er dus geen rekening mee en laad zelfs de batterij op wanneer ik er zin in heb en alleen de 1-2 keren laat ik deze volledig plat lopen,nadien laad ik deze zelfs op als deze bv 30% ofzo heeft, tja, als ik weet ik lang weg ben van huis dan moet m'n iphone voor alle zekerheid opgeladen zijn.
Je hoeft er niet echt wakker van liggen dus .
  #4  
Oud 15-10-10, 19:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waltero Bekijk bericht
Maar in principe zou het niet uit mogen maken, in de praktijk blijkt dat het lang laden wel degelijk " luiheid " of capaciteitsverlies van de batterij veroorzaakt
Dat was vroeger zo met NiCd (Nickel Cadmium) accu's, het zgn. "Memory Effect". Bij moderne LiPo (Lithium Polymer) of LiFe (Lithium Ferrum) accu's bestaat dat niet meer.

Het is zelfs goed om een LiPo of LiFe accu na 100% lading nog een tijd aan de lader te laten hangen. Het intelligente laadcircuit van de iPhone/iPad gaat de cellen dan balanceren op de nominale eindspanning van 3,7 resp. 4.2 V.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem batterijduur Jooordy iPhone algemeen 12 12-05-11 14:23
batterijduur na 4.1 update dramatisch keegan iPhone algemeen 18 19-11-10 18:28
Cydia en batterijduur kearress Jailbreak apps en thema's 5 20-09-09 19:29
Batterijduur Jaapiejaap iPhone algemeen 17 12-05-09 16:47
Batterijduur en Accugebruik. Chane iPhone algemeen 57 13-04-09 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.