iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 verbreekt verbinding tijdens bellen e.d. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/75067-iphone-4-verbreekt-verbinding-tijdens-bellen-e-d.html)

Hanske333 14-10-10 14:21

iPhone 4 verbreekt verbinding tijdens bellen e.d.
 
Hallo iedereen,

Ik heb mijn iPhone 4 nu twee weken en heb er veel last mee. Tijdens het bellen verbreekt hij quasi-altijd minstens een keer in het gesprek de verbinding. Daarnaast heb ik last van een zeer slecht bereik. ( ik denk dat door slecht bereik de verbinding wordt verbroken ).

Ik dacht eerst dat het een probleem was van geen 3G-bereik. ( ik heb geen 3G-bereik whatsoever, ik woon in het centrum van Leuven, een vrij grote Belgische stad ). Dus zette ik 3G af en werkte altijd door via EDGE, maar deze valt dus ook uit, tijdens het bellen op plaatsen die even daarvoor 4 streepjes bereik aangeven. Voor de rest heb ik ook vaak geen bereik op plaatsen zoals mijn gang, mijn kelder, alles dat maar een beetje 'binnen' is. ( Ik checkte het met mijn broers gsm: die heeft op die plaatsen uitstekend bereik ). Vaak is mijn telefoongesprek ook onverstaanbaar door gepiep en gekraak of vertraging van de stem van de tegenpartij.

Ik ben dan van operator veranderd. Van mobistar naar Mobile vikings. Het probleem blijft hetzelfde. Ben nu naar de 'mobistar store' gegaan, waar ik mijn iPhone heb gekocht. Deze zeggen het volgende:

-ze willen eerst dat ik een tweede SIM-kaart aanvraag en die test, om problemen met SIM uit te sluiten.
-indien het probleem blijft sturen ze hem op voor 'herstellingen', dat duurt 2 weken, ik krijg geen iPhone ter vervanging.

Mijn vragen aan jullie:

-zijn mijn problemen normaal of niet? ( hebben jullie bereik in jullie gang bv. ? )
-gaan die 'herstellingen' iets opleveren, heb namelijk de indruk dat mobistar met mijn voeten gaat spelen ( heb ooit eens al een gsm voor herstellingen binnengebracht en daar is dan niks aan gebeurd. :s ) Waarom geven ze niet onmiddellijk een nieuwe als ik zeg dat hij niet werkt?
-hoe zit het met de "30 dagen na aankoop niet tevreden, geld terug"-policy van Apple, kan ik die ook claimen of zijn er addertjes?

kan iemand mij wat raad geven, want weet niet goed wat te doen. Wil mijn iPhone graag houden, maar niet op deze manier


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:59.