//

Geen mobiele datanetwerk

Geen mobiele datanetwerk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds 2 weken een iPhone 4 met een mobiel internet abonnement. Nu werkt bij mij het mobiele internet niet. Er staat wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-10, 21:42
DieJan DieJan is offline
• iOS 9.3.4
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard Geen mobiele datanetwerk

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een iPhone 4 met een mobiel internet abonnement. Nu werkt bij mij het mobiele internet niet. Er staat wel een rondje of een 3G logo in de balk bovenin, maar als ik naar safari of een andere applicatie ga, geeft deze aan dat ik geen verbinding heb met internet, wat ik ook doe. Ik heb hier al 2x contact over gehad met T-mobile, zij vertelden mij om mijn instellingen te herstellen. Nu heb ik al mijn instellingen al 2x hersteld, en ook al 3x de hele iPhone gereset, maar het internet doet nog steeds niks.

Nu heb ik mijn iPhone al een keer geheel teruggezet naar zijn fabrieks-instellingen, en er stonden op dat moment ook geen applicaties en instellingen van mij o.i.d. op. Toen ik het mobiele internet op dat moment testte, werkte het prima. Vervolgens herstelde ik de iPhone vanaf een reservekopie, maar het internet werkte alweer niet. Deze reservekopie kwam oorspronkelijk van een iPhone 3G met daarbij een prepaid telefoonnummer. Op dit nummer heb ik het mobiele internet laten blokkeren, zodat ik geen hoge kosten zou maken. Op m'n nieuwe abonnement heb ik ditzelfde nummer. Ik heb T-mobile gevraagd of er nog een blokkering op het mobiele internet zat, maar zij zeiden van niet. Wat me nu dus duidelijk is, is dat het niet aan T-mobile ligt, maar waarschijnlijk aan mijn instellingen. Ik heb ook geen profiel o.i.d. geïnstalleerd. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, en hiervoor een oplossing gevonden? Want ik wil liever niet alle gegevens kwijt die ik nu op m'n toestel heb staan.

Groeten Dyan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-10, 07:00
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Het heeft vast te maken met 'iets' uit de backup. Zoals ik je probleem lees, werkt het zolang je die niet teruggezet hebt. Een foute instelling in die backup lijkt je internet te blokkeren.
De (enige?) optie lijkt me toch een herstel (via iTunes, veel sneller dan terugzetten naar fabrieksinstellingen) zonder de backup terug te zetten. Gegevens als contacten, sms'jes e.d. zul je dan op een andere manier terug moeten halen -en dus eerst veilig moeten stellen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 24-10-10, 22:09
DieJan DieJan is offline
• iOS 9.3.4
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je antwoord

Ik heb het hele internet afgezocht naar mogelijkheden om zaken als sms, contacten, bookmarks etc. te bewaren, maar die zijn er echt niet, zonder daarbij de instellingen mee te nemen. Ik neem nog even contact op met Apple, misschien hebben zij een oplossing, want er zijn veel meer mensen die met dit probleem zitten, vooral na de update van iOS 3.x naar 4.0
Reageren

Labels
mobiel internet 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk clausiem iPad algemeen 17 13-01-11 14:44
mobiele datanetwerk activeren rocksnor Odido (T-Mobile) 10 18-09-10 17:19
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk BfromB iPhone algemeen 16 03-03-10 14:05
Mobiele datanetwerk aan laten staan ? stef007 Mobile Vikings 2 22-02-10 18:44
mobiele datanetwerk uitschakelen stef007 Archief 1 12-02-10 17:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.