iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   synchroniseren met exchange server (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/7607-synchroniseren-exchange-server.html)

mrgoolie 17-02-08 01:01

synchroniseren met exchange server
 
hi,

weet er iemand een goede oplossing voor het ontvangen van je corporate mail via de corporate exchange server. imap is geen oplossing.

ik gebruik nu synchronica (www.syncml.biz & dit werkt in feite via outlook web access) en dit werkt naar behoren. als je uw iphone instelt op elke 15 min controleren voor mail dan is het precies push mail :)
dit werkt echter maar 2 maand en misschien zijn er wel alternatieve oplossingen.

btw het automatisch laten forwarden van je mail naar een gmail /hotmail / ... adres is geen optie, aangezien de mappen hierbij niet worden gesynchroniseert.

nog een bijkomende vraag, er is zeker geen optie om de calender te syncen aangezien outlook web access dat wel in feite kan?

thanks!

Grample 17-02-08 01:06

iPhone heeft toch ingebouwde Exchage ondersteuning ? Kijk eens bij Instellingen - Mail.

mrgoolie 17-02-08 01:25

ja dat klopt, maar bij elk groot bedrijf is externe toegang naar de exchange server afgesloten (dmv vpn lukt dit dan wel etc...)
daarmee dus deze oplossingen van syncml.biz en zo

sjoeii 17-02-08 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie (Bericht 66062)
ja dat klopt, maar bij elk groot bedrijf is externe toegang naar de exchange server afgesloten (dmv vpn lukt dit dan wel etc...)
daarmee dus deze oplossingen van syncml.biz en zo

Hier is het zo goed afgeschermd dat zelf syncml niet werkt.
Ik blijf hopen op een spoedige oplossing

Cybex 17-02-08 09:42

Imap is geen oplossing, omdat IMAP niet aan staat op de server?

mrgoolie 18-02-08 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cybex (Bericht 66116)
Imap is geen oplossing, omdat IMAP niet aan staat op de server?

inderdaad :)

ArB 18-02-08 13:43

Toch vragen of (secure) imap aangezet kan worden. Volgens mij werken de blackberry's ook op die manier.

dhm 18-02-08 14:35

secure imap wordt ook in veel gevallen niet aangezet, bijv daarom doen veel bedrijven blackberry de deur uit. hier niet anders.. tis wat para misschien maar goed, je hebt er maar mee te leven. vooralsnog zakelijk dan maar op Symbian S60 met exchange client..

andere optie zie ik vooralsnog niet. snap Apple niet, lanceer die ondersteuning en er stsaat een hele grote zakelijke markt open...maarja.. ik blijf hopen..

Cybex 18-02-08 20:46

Ik werk op dit moment met imap & Exchange 2007, werkt prima!

ArB 18-02-08 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cybex (Bericht 67235)
Ik werk op dit moment met imap & Exchange 2007, werkt prima!

Ik dus ook :)

(tis mijn eigen server, dus ik doe wat ik wil he ? :D)

nielzr6 23-03-08 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie (Bericht 66054)
hi,

weet er iemand een goede oplossing voor het ontvangen van je corporate mail via de corporate exchange server. imap is geen oplossing.

ik gebruik nu synchronica (www.syncml.biz & dit werkt in feite via outlook web access) en dit werkt naar behoren. als je uw iphone instelt op elke 15 min controleren voor mail dan is het precies push mail :)
dit werkt echter maar 2 maand en misschien zijn er wel alternatieve oplossingen.

btw het automatisch laten forwarden van je mail naar een gmail /hotmail / ... adres is geen optie, aangezien de mappen hierbij niet worden gesynchroniseert.

nog een bijkomende vraag, er is zeker geen optie om de calender te syncen aangezien outlook web access dat wel in feite kan?

thanks!

Misschien een gekke vraag, waarom werkt het maar 2 maanden! Heb het net geinstalleerd en het is precies wat ik nodig had! Als het komt dat het na 2 maanden niet meer werkt omdat je moet betalen is dat niet erg..

ArB 23-03-08 11:55

Zodra de nieuwe firmware (2.0) uitkomt zit er eindelijk exchange support in. En die komt waarschijnlijk in Juni.

nielzr6 23-03-08 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 86169)
Zodra de nieuwe firmware (2.0) uitkomt zit er eindelijk exchange support in. En die komt waarschijnlijk in Juni.

Oke dat zou mooi zijn! Ik moet zeggen dat www.sincml.biz heel erg goed werkt! kan het iedereen aanraden...

Gr Niels


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.