iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Scherm reageert op huidcontact tijdens bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/76166-scherm-reageert-op-huidcontact-tijdens-bellen.html)

appleuser1234 26-10-10 11:20

Scherm reageert op huidcontact tijdens bellen
 
Als ik mijn Iphone4 tijdens het bellen klem tussen mijn oor en schouder, dan acitiveer ik regelmatig allerlei functies (ophangen, luidspreker aan, etc). Met mijn vorige (3G) had ik daar geen last van.

Zijn er meer mensen met deze problemen? En hoe is dit te verhelpen?

Chrisl 26-10-10 11:25

Dit komt omdat er een software foutje in zit, de proximity sensor aan de voorkant van je toestel werkt hierdoor niet helemaal naar behoren, bij mij gaat het scherm wel uit bij het bellen, maar hij gaat vervolgens niet meer aan. Hopelijk is dit strax in 4.2 opgelost.

maxiecosie 26-10-10 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1234 (Bericht 591452)
Als ik mijn Iphone4 tijdens het bellen klem tussen mijn oor en schouder, dan acitiveer ik regelmatig allerlei functies (ophangen, luidspreker aan, etc). Met mijn vorige (3G) had ik daar geen last van.

Zijn er meer mensen met deze problemen? En hoe is dit te verhelpen?

Ik heb precies hetzelfde probleem (en een maat van mij ook met zijn iPhone4) met mijn iPhone4. Begint wel erg irritant te worden nu.. is er geen kleine fix voor (eventueel voor JB), lijkt mij dat er meerdere mensen last van hebben en daarom ook hieraan irriteren.:confused:

zackary 27-10-10 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxiecosie (Bericht 591803)
Ik heb precies hetzelfde probleem (en een maat van mij ook met zijn iPhone4) met mijn iPhone4. Begint wel erg irritant te worden nu.. is er geen kleine fix voor (eventueel voor JB), lijkt mij dat er meerdere mensen last van hebben en daarom ook hieraan irriteren.:confused:

Logisch het screen reageert op aanrakingen. Normaal vasthouden dus.

Chrisl 27-10-10 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 591920)
Logisch het screen reageert op aanrakingen. Normaal vasthouden dus.

Volgens mij heb je niet gelezen wat er nou precies aan de hand is, zelfs met normaal vast houden werkt zijn proximity sensor niet of slecht dus zal er nog steeds contact zijn waardoor hij per ongeluk op toetsen zal/kan drukken tijdens het bellen.

On topic, het is wachten op Apple, die zullen het in een update moeten fixen. Heb er qua jailbreak nog niks voor gezien en denk ook niet dat dat zal komen.

maxiecosie 04-11-10 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 591920)
Logisch het screen reageert op aanrakingen. Normaal vasthouden dus.

Inderdaad ik hou mijn toestel gewoon normaal vast, precies hetzelfde zoals ik altijd met mijn iPhone 3GS deed. We zitten nu in november en de problemen zijn nog niet opgelost. Terwijl het bellen met de iPhone wel een beetje vervelend wordt, zeker als de iPhone op luidspreker springt tijdens een gesprek, of nog irritanter als hij de persoon in de wacht zet. Voor de rest is het een top apparaat hoor :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.