iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Screen protector, lucht, en bovenlaag verwijderen! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/76177-screen-protector-lucht-bovenlaag-verwijderen.html)

ricie 26-10-10 13:47

Screen protector, lucht, en bovenlaag verwijderen!
 
Hallo,

Ik heb vanmiddag toen ik thuis kwam lag me iphone op de tafel.
Gelijk opengemaakt en plastic eraf, maar wel gelijk een screen protector die ik al besteld had erop.
het gaat hier om een iphone 3GS 8 GB en ik heb wat probleempjes.
Namelijk op de screen protector zit aan bijde kanten een dik plastic dingetje.
De 1e laag ging er zo van af (dormiddel van papieren flapje wat eraan zit), protector is er bijna moeiteloos omheen gegaan.
Maar nu zit ik met het probleem dat ik de 2e laag die er nog af moet (dat plastic) dat ik dat er niet af krijg, dat papier gaat gewoon los, en er blijven papier restjes op dat plastic zitten.
Weet iemand hoe ik dat eraf kan halen, die beschermlaag van de protector zegmaar?

En dan heb ik ook rond de speaker (voor tijdens bellen) nog lucht zitten wat niet weg gaat.
En onderaan en bovenaan de hoekjes zelfde probleem, en nog 1 luchtbelletje net onder het scherm, iemand enig idee hoe ik dit weg kan halen??

Groetjes Ricie

passievrucht 26-10-10 15:47

met je bank kaart wegschuiven ;)

Jazzamataz 26-10-10 15:54

Je had beter eerst deze post kunnen doen voor je hem erop plakte. Ik doe het zelf altijd in de badkamer. Hete douche aan en wachten toch er flink veel stoom staat. Alle stof slaat dan neer. Dan je beeld even poetsen en protector erop. Werkt perfect...No bubbles en andere stofjes :D

Ik heb geen idee wat je bedoelt met papier van de 2de laag. Bij mij zit er nooit papier op. Gewoon een tweede plastic laag die je er ook zo aftrekt.

ricie 26-10-10 16:12

Hier zit een heel dun geplastificeert papiertje er op, waarmee je gemakkelijk de 2 lagen van elkaar zou moeten kunnen trekken na het plaatsen, maar dat gaat niet.
Als ik het er gewoon af peuter met mijn nagels, hoeveel kans is er dat ik de hele protector mee trek? en.....hoe kan ik voelen/zien of de protector er dan nog op zit?

debroei 26-10-10 21:36

Hij bedoelt waarschijnlijk Dat er een papieren lipje aanzit om de beschermlaag van de Screenprotector te verwijderen. Ik heb van Ebay in het verleden ook regelmatig protectors gehad met zulke lipjes. Meestal met een 1en een 2 er op eerst verwijder je 1 dan plak je hem er op. Dan verwijder je nummer 2.Die zit er op tegen het krassen van je bankpas met het aanbrengen.

ricie 26-10-10 21:43

Dat is inderdaad wat ik bedoel ja, alleen heb het probleem dat het 2e lipje loslaat, en er papier resten op blijven zitten, nu kan ik met me nagels die 2e ding eraf pulken, alleen ben ik bang dat ik de protector er ook mee af haal!
Heeft iemand daar tips op?
Is erna te voelen/zien of de protector erop zit?

Bomans 26-10-10 22:41

Je moet ook de 2 de laag (waar nu nog resten op kleven) verwijderen. Je screenprotector zit tussen 2 lagen die je moet verwijderen.

zackary 27-10-10 07:31

Als je in de badkamer tekeer gaat heb je weer kans op vochtschade

passievrucht 27-10-10 08:04

probeer met een stanley mesje de 2e laag eraf te peuteren
en vervolgens met een pasje kan je luchtbubbels naar een zijkant drukken

ricie 27-10-10 16:58

oke ga ik proberen straksje!, is er ook iemand die weet hoe je merkt of je de screenprotector eraf gehaalt heb, ipv alleen dat plastic laagje dat er af moet?

verhagen 28-10-10 14:10

hoi wat dacht je van een plakbandje

Jazzamataz 28-10-10 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 591856)
Als je in de badkamer tekeer gaat heb je weer kans op vochtschade

Je moet ook niet onder de douche aan staan :D

@rice, koop eens een screenprotector van Brando, dan wil je nooit geen andere meer.

ricie 31-10-10 11:41

Bedankt voor alle tips allemaal!, hij is er inmiddels af, me zus heeft wat zitte piele en hem eraf gekregen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.