//

Geblokkeerde beller....vraagje

Geblokkeerde beller....vraagje discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu 2x een telefoontje gehad van een "geblokkeerde beller", 1x gisteravond om 23.00 uur en 1x zojuist om 18.30 uur... Als ik dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-10-10, 19:45
Cynt76 Cynt76 is offline
• iOS 8.0.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 78
Standaard Geblokkeerde beller....vraagje

Ik heb nu 2x een telefoontje gehad van een "geblokkeerde beller", 1x gisteravond om 23.00 uur en 1x zojuist om 18.30 uur...
Als ik dan opneem hoor ik niks en dan na 10 sec wordt gevraagd om op een willekeurige nummertoets te drukken.....

Ik vind dit zo vreemd en heb beide keren afgebroken....Wie heeft dit ook gehad en weet wat dit is?

Ik geef mijn 06 nummer alleen aan bekenden en vermeld hem nergens, wat kan dit zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-10, 11:10
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Een geblokkeerde beller wijst (dacht ik) op een privé nummer.
is gewoon zo'n verkeerde vertaling, althans, iedereen die met een privé nummer naar mij belt komt binnen als "geblokkeerd"

kijk eens na of er kosten in rekening worden gebracht bij zo'n gesprek, anders zou ik me niet zo'n zorgen maken
  #3  
Oud 27-10-10, 11:14
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Je kan je provider een onderzoek in laten stellen, kijk ff op de website van jouw provider hoe en wat. Bij Vodafone is het bijvoorbeeld dat je minimaal 3 keer "lastig gevallen" moet zijn en dan moet je data en tijdstippen doorgeven en dan gaan ze kijken hoe en wat en of ze hem kunnen blokkeren.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #4  
Oud 27-10-10, 11:26
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

net als wat kal el en Chrisl zeggen houd het vooral goed in de gaten met tijdstippen en de datum's en als je dit niet vertrouwd naar je provider gaan (website) en een onderzoek laten starten.
  #5  
Oud 27-10-10, 13:07
passievrucht's schermafbeelding
passievrucht passievrucht is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 65
Standaard

zeker niet op reageren er is destijds een heel artikel op tv en het net geweest
dat er veel scammers zijn die zich voort doen als telecom provider etc etc
en vragen dan of je even volgens instructie even wat wilt intoetsen.
NIET DOEN!!!!!!!

ze kunnen namelijk op bepaald wijze je een copy van je nr maken en
vervolgens op jou rekening bellen.

DUS METEEN OPHANGEN!!
  #6  
Oud 27-10-10, 13:26
Cynt76 Cynt76 is offline
• iOS 8.0.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 78
Standaard

Ik ben er zojuist achtergekomen.....Ik heb mij vorige week aangemeld bij de Burgernet. Prima initiatief, maar lastig is dat ze met een onherkenbaar nummer bellen.
Toevallig kwam ik via 112groningen.nl gewaar dat er burgernet was ingeschakeld en de tijdstippen komen overeen met mijn 'geblokkeerde oproepen'.
Bij FAQ van de burgernet gekeken:

Hoe verloopt een burgernet actie?
De centralist van de meldkamer van de politie start, na een melding van bijvoorbeeld een inbraak of een vermist kind, een Burgernetactie op. Dit gebeurt op basis van een goed signalement. Burgernetdeelnemers krijgen een ingesproken bericht via de (mobiele) telefoon of een tekst-bericht per SMS met het verzoek uit te kijken naar een duidelijk omschreven persoon of voertuig. Bij een spraakbericht wordt de deelnemers eerst gevraagd een cijfermatige toets in te drukken.
Daarna volgt het Burgernetspraakbericht. Als zij vervolgens iets zien of horen dat overeenkomt met dit signalement, bellen zij direct naar een gratis tele-foon-nummer 0800 0011 in de meldkamer van de politie. Met de informatie van de Burgernetdeelnemer kan de politie gerichter zoeken en nog sneller in actie komen. In sommige gevallen wordt later ook nog aanvullende informatie (zoals een foto) per e-mail verzonden. Na afloop ontvangen alle ingeschakelde Burgernetdeelnemers een bericht over de afloop van de actie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen belsignaal/trillen bij geblokkeerde nummers Sjierk iPhone algemeen 4 20-08-13 18:32
Ringtone koppelen aan geblokkeerde/anonieme oproep? Brachioradialis Ringtones en Wallpapers 0 18-02-11 02:14
geblokkeerde gesprekken hrorije iPhone algemeen 2 08-07-10 08:49
iPhone 1e gen.: Geblokkeerde iphone tsoenamie Unlock 1 06-09-09 19:40
Geblokkeerde iPhone wil niet restoren! debilio Archief 3 31-01-09 02:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:15.