iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Grote problemen met iPod Touch 3G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/76563-grote-problemen-ipod-touch-3g.html)

Rammsteen 31-10-10 11:50

Grote problemen met iPod Touch 3G
 
Beste iPhone- en iPod Touch-gebruikers,

ik heb grote problemen met mijn iPod Touch 3G 32GB, en het is hieronder dus een heel lang verhaal geworden met alles wat ik al gedaan heb, maar helemaal onderaan heb ik een samenvatting ervan staan.

Gisteren wilde ik even een nieuwe app downloaden, maar tijdens de installatie ging er kennelijk iets mis, waardoor m'n iPod vast bleef hangen. Ik probeerde een reset uit te voeren, en die leek geslaagd, want het Apple-logo kwam in beeld. Helaas bleef het hier bij, en startte m'n iPod dus niet meer op. Dit alles gebeurde op iOS 3.1.2 gejailbreakt met Spirit. En voor de duidelijkheid: ik heb altijd al een jailbreak gehad, en weet zeker dat ik de SHSH's van iOS 3.1.1-4.1 heb opgeslagen op de server van Saurik.

In eerste instantie wilde ik gaan proberen om de bestanden van de half-geďnstalleerde app te verwijderen, maar na wat Google'en kwam ik erachter dat dat niet mogelijk is en ik sowieso moest restoren. Ik had al eens in een vakantie naar iOS 4.0 geupgrade, om te kijken hoe en of dat werkte. Door problemen met het Wi-Fi hier in huis, ben ik daardoor weer terug gegaan naar iOS 3.1.2 (dit was succesvol, want daar draaide mijn iPod tot gisteravond nog op). Aangezien ik iOS 4.1 nog nooit geďnstalleerd had, heb ik dat dus eerst geprobeerd bij het restoren. Dat verliep vlekkeloos, en ik had na een paar minuten al iOS 4.1 op m'n iPod staan. Hierna kwam ik erachter dat er nog steeds problemen zijn met het Wi-Fi (hij verbindt, en verliest meteen verbinding, hij verbindt weer, en verliest weer meteen verbinding, en dat gaat zo de hele tijd door).

Ik besloot om gewoon weer terug te gaan naar iOS 3.1.2, waar wel alles naar behoren werkt(e). Hier loop ik dus uiteindelijk op vast. Ik krijg de iTunes Error 3194. Ik heb aan het host-bestand in Windows '74.208.10.249 gs.apple.com' toegevoegd, en ik heb het juiste firmware-bestand, want deze heb ik al vaker gebruikt. Het enige verschil ten opzichte van een andere restore naar 3.1.2 dat ik kan bedenken, is dat ik nu iTunes 10 heb, omdat dit noodzakelijk was om 4.x te kunnen installeren.

Samenvatting: iPod op iOS 3.1.2 liep vast bij installeren app -> iPod startte niet meer op. iPod hersteld naar iOS 4.1 -> problemen met thuis-Wi-Fi. Proberen te herstellen naar iOS 3.1.2 mét SHSH-bestanden van Saurik -> toch error 3194.

Ik heb het downgraden zelf dus al vaker gedaan, maar ik kom hier gewoon niet uit. Weet iemand misschien wat het probleem is?

Alvast bedankt!

laurens=nerd 31-10-10 12:05

heb je he wel eens in het water laten vallen of op de grond laten vallen? miss is dit het einde van je ipod of is het aleen het internet probleem?

Rammsteen 31-10-10 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurens=nerd (Bericht 593778)
heb je he wel eens in het water laten vallen of op de grond laten vallen? miss is dit het einde van je ipod of is het aleen het internet probleem?

Ik ben heel zuinig op mijn spullen, en ik heb mijn iPod nooit in het water of op de grond laten vallen. Het Wi-Fi-probleem is dus alleen met iOS 4.x, want op iOS 3.1.2 heb ik nooit problemen (gehad). Ik heb ooit eens op het Apple-forum een topic gelezen waarin stond dat het aan de versleuteling van het netwerk zou liggen, en dat kan best kloppen, want bij een onbeveiligd netwerk doet 'ie het wel normaal. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Ik ben nu aan het proberen om hem te herstellen in Mac OS X.

farukjuh13 31-10-10 12:36

doe dat is met ireb. ik heb het ook gedaan. je moet ipsw 3.1.2 hebben en 3.1.3

doe alles wat er in ireb staat.

zo heb ik tenminste gedaan.

Rammsteen 31-10-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farukjuh13 (Bericht 593793)
doe dat is met ireb. ik heb het ook gedaan. je moet ipsw 3.1.2 hebben en 3.1.3

doe alles wat er in ireb staat.

zo heb ik tenminste gedaan.

Ook hierbij krijg ik fouten, maar ik zie ook dat het eigenlijk voor de iPod Touch 2G is in plaats van de 3G..

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

farukjuh13 31-10-10 13:00

die fout van 3194 had ik ook. maar ik deed ireb. of je kan gewoon een oudere itunes downen

Rammsteen 31-10-10 13:53

Ik ben er eindelijk uit: ik moest toch een oudere versie van iTunes gebruiken om naar iOS 3.1.2 te kunnen herstellen. Hij staat er nu op en is bezig met het synchroniseren.

Bedankt voor de reacties en de moeite!

farukjuh13 31-10-10 13:55

alsjeblieft.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.