iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4, ene batterij sneller leeg dan andere (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/76572-iphone-4-ene-batterij-sneller-leeg-andere.html)

DaMeastro 31-10-10 13:26

iPhone 4, ene batterij sneller leeg dan andere
 
5 Bijlage(n)
Dames en heren,

Heb het volgende probleem.
Heb twee iPhones 4, de ene is gejailbreakte 4.0.2 geunlocked met ultrasnow.
De andere fabrieks simlockvrij met 4.1.

Ik gebruik mijn iPhone 4 simlockvrij, en heb de 4.0.2 gebruikt voordat ik deze kreeg.
Nou zit er een aanmerkelijk verschil in de batterij, de eerste ging veel sneller mee dan de andere.
Nou heb ik op beide system manager er op gezet, en nou kom ik ook tot de volgende conclusie.

Op beide had ik op moment van de printscreen geen applicaties te draaien.
Maar toch het volgende:

Foto 1 en Foto 2 zijn screens van mijn nieuwe iphone 4,
en de foto met de naam; foto zijn van mijn ''oude'' iphone 4.
Je ziet duidelijk het verschil in aan processes.
Weet iemand welke processes dat zijn, en hoe ik dat kan verhelpen?

Bij de ene zie je nog een veel duidelijker verschil, met ''free memory''.
Wie weet wat het is???

DaMeastro 01-11-10 13:57

Niemand die er een verklaring voor heeft?

Deorum 01-11-10 16:09

2 Bijlage(n)
Nou, als je denkt dat het aan de applicaties ligt.
Ik heb het er hier in het forum al vaker over gehad; volgens mij hadden ze er beter een accu-gate van kunnen maken i.p.v. een antenne-gate.
Als je naar volgende plaatjes kijkt van mijn iphone 4 en die van mijn vrouw die 2 weken na elkaar zijn gekocht dan zegt dat verschil toch genoeg dacht ik.
Of anders gezegd: als de 2 telefoons 's nachts naast elkaar liggen verbruikt die van mij ongeveer 30% en die van mijn vrouw 3%. Zij laat ook nog ieder half uur mail controleren en Wi-Fi en gsm staan gewoon aan.

DaMeastro 01-11-10 16:13

Ja idd, snap er gewoon niks van.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn, of iemand een oplossing?
Want heb geen zin om hem weer helemaal schoon te maken ed.

Deorum 01-11-10 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaMeastro (Bericht 594339)
Ja idd, snap er gewoon niks van.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn, of iemand een oplossing?
Want heb geen zin om hem weer helemaal schoon te maken ed.

Nou zelfs dat is nu het rare. Mijn telefoon heb ik wél al een paar keer hersteld en als nieuwe telefoon geïnstalleerd en die van mijn vrouw niet. Die heeft gewoon nog alle troep van oude apps die ze er allang vanaf heeft gegooid erop staan.

wouter1981 01-11-10 16:38

Wat ik niet begrijp is dat op dit plaatje staat dat er 503MB RAM is waarvan 449MB in gebruik. En toch staat er onderaan 268MB free... Lijkt me een fout in het programma.

DaMeastro 01-11-10 17:06

Dat is inderdaad heel raar

DaMeastro 01-11-10 17:08

1 Bijlage(n)
Volgens mij iets heel verkeerds aan mijn iphone:

Kijk de foto maar eens, is even lang standby als in gebruik.
Dat zou betekenen dat ik niks anders deed dan dat ding in mn handen hebben.
Klopt toch niet??

wouter1981 01-11-10 17:57

Wat is er vreemd aan? Gebruik in deze betekend dat je het toestel niet in stand-by hebt staan...

DaMeastro 01-11-10 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 594415)
Wat is er vreemd aan? Gebruik in deze betekend dat je het toestel niet in stand-by hebt staan...

Ja, maar heb hem toch gelockt? Dus standby?

DaMeastro 02-11-10 15:22

Snap niet dat niemand weet wat er aan de hand kan zijn....

DaMeastro 03-11-10 15:19

Vind het zo vreemd dat dan niet meer mensen hier last van hebben..

nixxrunner 04-11-10 06:24

Had ook een battery probleem, mijn iphone 4 loopt leeg terwijl hij uitstaat........
Ik heb het toestel maandag iov T-Mobile naar Solid Vision gebracht en krijg waarschijnlijk vandaag te horen wat het probleem is, ik zal het antwoord laten weten.

Ik zit ook op andere forums te kijken maar er zijn toch heel veel mensen met een battery probleem.

Deorum 04-11-10 10:20

Ok nixxrunner. Ben zeer benieuwd.

nixxrunner 07-11-10 12:09

Ze hebben het nagekeken, volgens hen was er niks vreemds.......... Na lang aandringen hebben ze het nogmaals gechecked en nu vonden ze het wel vreemd genoeg om me een andere te sturen, heb mijn nieuwe/ andere iPhone gister ontvangen, volledig opgeladen en na 24 uur....... NOG STEEDS 100%.
Ik weet dus niet wat het echte probleem was maar wel degelijk een hardware probleem.
Dus tip voor andere mensen met problemen: stuur het toestel terug!!

Succes

keeper 07-11-10 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nixxrunner (Bericht 597116)
Ze hebben het nagekeken, volgens hen was er niks vreemds.......... Na lang aandringen hebben ze het nogmaals gechecked en nu vonden ze het wel vreemd genoeg om me een andere te sturen, heb mijn nieuwe/ andere iPhone gister ontvangen, volledig opgeladen en na 24 uur....... NOG STEEDS 100%.
Ik weet dus niet wat het echte probleem was maar wel degelijk een hardware probleem.
Dus tip voor andere mensen met problemen: stuur het toestel terug!!

Succes

na 24u nog steeds 100%, lijkt me dat dat toestel dan ook niet echt in orde is.

ProMac 08-11-10 00:43

Inderdaad na 24uur nog steeds 100% lijkt me wel heel sterk.

Mijne gaat op het moment 2 dagen mee... Beetje internetten, nu'en tvgids spelletje etc. Lijkt me wel redelijk denk ik

nixxrunner 08-11-10 10:24

Ik heb hem dan wel helemaal uit staan dus niet standby

Guest-20180925190238 08-11-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nixxrunner (Bericht 597523)
Ik heb hem dan wel helemaal uit staan dus niet standby

Klopt, als ik mijn auto uitzet verbruikt hij ook geen benzine :rolleyes: Maar bij een accu heb je altijd nog een beetje zelfontlading, ook als die niet gebruikt wordt.

wouter1981 08-11-10 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 597533)
Klopt, als ik mijn auto uitzet verbruikt hij ook geen benzine :rolleyes: Maar bij een accu heb je altijd nog een beetje zelfontlading, ook als die niet gebruikt wordt.

Helemaal waar. Maar de zelfontlading is nog niet waarneembaar na 24 uur.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.