//

Nieuwe Iphone 4.

Nieuwe Iphone 4. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als nieuw lid op dit forum eerst even voorstellen, Naam is Gunther en ik woon in Belgie in het Antwerpse. Ben 41 jaar oude Ducatist ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-11-10, 21:35
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard Nieuwe Iphone 4.

Als nieuw lid op dit forum eerst even voorstellen,
Naam is Gunther en ik woon in Belgie in het Antwerpse. Ben 41 jaar oude Ducatist met een toch wel uitgebreide cyber achtergrond ;-)

De aankoop:

Reeds lang was ik gefascineerd door de Iphone maar vanwege de kostprijs heb ik hem altijd links laten liggen. Mijn laatste mobiel was een HTC Magic met Android, maar deze voldeed toch niet helemaal aan de (hoge) verwachtingen.

Na besloten te hebben van toch maar eens een Iphone te kopen gingen we op zoek. De voorkeur ging dan ook uit naar de Iphone 4.

Omdat ik in Belgie woon had ik snel door dat een nieuw toestel op de kop tikken niet zo eenvoudig zou zijn. Daarom al snel de alternatieve wegen bewandeld zoals 2dehands.be, Ebay, etc ....

Na contact gehad te hebben met verschillende malafide verkopers kwamen we eindelijk een persoon tegen die betrouwbaar leek en een 16GB versie verkocht die gelocked geraakt was door een accidentieele upgrade naar versie 4.1.

Omdat ik helemaal niet op de hoogte was van termen zoals 'unlocken', 'jailbreaken' etc... volgden we een speed internetcursus over al deze handelingen

Snel las ik op deze site dat er manieren waren om de telefoon definitief en officieel te unlocken tegen betaling. We vroegen dus aan de verkoper om meer info over welke simlock het ging en wat het serienummer van het toestel was. Volgens de verkoper ging het om een Orange lock en eindigde het serienummer op FB/A. Dit vond ik al vreemd omdat hij beweerde het toestel in Belgie nieuw gekocht te hebben. Met deze informatie trokken we naar cdmedia vanwaar we al snel een mailtje kregen dat het hier NIET om een Orange lock ging en dat dit toestel vooralsnog niet definitief te unlocken was.

Omdat ik ook al op de hoogte was dat versie 4.1 niet software matig te unlocken was heb ik deze aankoop aan me laten voorbij gaan.

Al snel kwamen we bij een 2de verkoper terecht en konden we een nieuw exemplaar kopen, jailbrak en software unlock inbegrepen, versie 4.02

Eerste ervaringen:

Onmiddelijk na bevestiging van de aankoop naar de proximus shop gehold en een micro sim gaan halen om me dan naar de verkoper te haasten. Deze persoon testte onmiddelijk men sim in het toestel om me dan voor de eerste keer men Iphone in de handen te geven. Het viel me dadelijk op hoe robuust en kwaliteitsvol het hele ding aanvoelt. Het scherm is ongelooflijk mooi maar de hoge resolutie drong pas echt door na een screenshot op de pc te bekijken, enkele dagen nadien.

Dag 1:

Eenmaal terug thuis gekomen merkten we dat het toestel niet op internet kon. Proximus verkoopt geen Iphones maar toch gingen we eens kijken op hun website en vonden we al snel de oplossing.

Wat ik héél erg leuk en handig vond op het Android platform was de integratie met Gmail en de bijhorende kalenders en dergelijke. Ik had al ergens op voorhand gelezen dat dit ook kon met de Iphone maar nu moesten we het ook waarmaken. Na ff wat googlen ontdekten we dat Google Sync hier de oplossing zou bieden! Na op de juiste configuratie pagina te klikken voor de Iphone waren na 5 minuutjes alle contacten, emails en agenda's gesynched op men telefoon !! Klasse! Enfin, dit dachten we toch ... Ik heb op mijn Gmail account een agenda van mezelf die gelinkt is met de agenda van men vriendin. Enkel men hoofdagenda was zichtbaar op de Iphone en geen enkele mogelijkheid om hier iets aan te veranderen. Na een tijdje op dit forum te zoeken kwamen we uit op het volgende topic. Het komt er dus op neer dat we (met de telefoon) naar m.google.com/sync moeten surfen. Als deze site beweert dat uw telefoon niet ondersteund wordt gewoon een andere taal kiezen en dan zie je daar je gelinkte agenda's staan. Kies de agenda's die moeten gesynched worden en klaar is kees.

Op men Android telefoon waren er ook altijd problemen met het bekijken van Youtube filmpjes. Op Wi-Fi wou het nog lukken maar op de data connectie van de telefoon kreeg ik meestal een berichtje dat het afspelen van de clip mislukt was ... Dadelijk dus een filmpje bekijken op youtube langs de Iphone en wat gebeurt er ... "Verbinding met youtube mislukt!" En dit steeds opnieuw .... Toch nog niet helemaal overtuigd dat het probleem dan toch bij Proximus zou liggen nog eens aan een zoektocht begonnen op dit forum waaruit blijkt dat het probleem zou te maken hebben met de jailbreak (blackrain). Na het installeren van een 'pushfix' zou het probleem van de baan moeten zijn, we vonden dit youtube filmpje en installeerden de fix op goed geluk. En ja hoor, youtube werkt !
Of ik er nu kan van uit gaan of men jailbreak met blackrain is uitgevoerd weet ik niet dus als er mensen zijn die weten hoe ik dit kan zien dan hoor ik het graag.
Ondertussen was het 4 uur snachts (geluk dat deze nacht in Belgie het uur één uur terug gedraaid wordt) en moesten we dringend ons bed in. Iphone gaat op het nachtkastje en ik betrap me der op dat ik aventoe nog eens kijk alvorens tevreden in slaap te vallen

Dag 2:

Vandaag naar het Sinners Day festival in Hasselt en de Iphone gaat mee. Het valt mij op welke mooie foto's dit toestel kan maken zelfs in een verduisterde omgeving. Apps zoals facebook en foursquare lopen als een trein (terplaatse installed ) en dat is maar goed ook want het festival slaat dik tegen

Dag 3:

Vandaag ontdekt dat je met de Iphone 4 ook HDR foto's kan maken vanaf versie 4.1. Deze feature MOET ik dus hebben. We zullen het serienummer dus nog eens opsturen naar cdmedia om te kijken of we hem tegen betaling definitief kunnen laten unlocken. Dan zijn we van dit probleem toch al verlost.



Wa mij wel zorgen baart in bovenstaande screenshot is de Carrier 7.0. Is dit een buitenlandse provider ? Ergens heb ik ook gelezen dat de modemfirmware soms belangrijk is bij het software matig unlocken ?

Dag 4:

Gemerkt dat de Push Notification niet werkt op apps die het zouden moeten ondersteunen. Dit is een klein rood nummertje dat, bijvoorbeeld op je Facebook starticoon, verschijnt om te melden dat er nieuwe berichten zijn. Wederom ff het forum afschuimen en alweer moeten vaststellen dat dit komt door de hacktivate. Gelukkig is ook hier een fix voor, genaamd Push Doctor. Ff installen rebooten en klaar, mooi zo.

Nog te doen:

Onderstaande dingen wil ik nog doen of te weten komen over men toestel. Dus iedereen die hier het antwoord op weet... feel free om het te posten

- definitief unlocken van het toestel.
- (na bovenstaande) upgrade naar versie 4.1
- Brocken Push Notification. *fixed*


Hopelijk hebben nieuwe Belgische Iphone users iets aan mijn eerste stappen in de Iphone wereld.
Groeten,
Gunther aka BigG.

Laatst gewijzigd door BigG; 02-11-10 om 23:05.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-11-10, 00:58
Neiltwo2 Neiltwo2 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

geweldige post dit. Het is zojuist mijn eerste dag met mn iphone 4 en hier stonden een aantal nuttige dingen in (duurde best lang voordat gmail een bericht mijn telefoon in pushte, hoop dat het zo beter gaat met push doctor) Hiervoor had ik een HTC Hero die vrijwel direct een bericht liet zien als ik een email/twitter binnenkreeg. Ik merk dat het op dit moment op mijn iphone nog niet zo is, maar even kijken of het morgen beter gaat.

edit
Ik heb zojuist mezelf een email gestuurd en kreeg deze binnen 1 sec op mijn iphone te zien, waar dit voorheen een paar minuten kon duren!

edit2
Kijk uit met itunes.. na ongeveer 4 uur lang leuke apps installeren wil ik tomtom via itunes in mn iphone sluiten, gooit hij zo'n beetje alles er af wat ik er net opgezet heb

Laatst gewijzigd door Neiltwo2; 13-11-10 om 01:08.
  #3  
Oud 13-11-10, 08:07
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

in belgie verkochte iphone s zijn toch altijd simlock vrij?
dat dacht ik namelijk?
  #4  
Oud 13-11-10, 08:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat is ook zo, maar de TS vertelde dat er niet zo gemakkelijk aan te komen was... Ik vraag me ook af waarom. Er zijn genoeg Nederlanders die in Belgie (ook op goed geluk) een losse iPhone simlockvrij hebben gehaald?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 13-11-10 om 11:14.
  #5  
Oud 13-11-10, 12:38
CirroX CirroX is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 20
Standaard

Leuk! Heb ook net één gekocht ... in Krefel Leuven... niet moeten wachten, lagen er nog 30 in stock!
  #6  
Oud 13-11-10, 13:38
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat is ook zo, maar de TS vertelde dat er niet zo gemakkelijk aan te komen was... Ik vraag me ook af waarom. Er zijn genoeg Nederlanders die in Belgie (ook op goed geluk) een losse iPhone simlockvrij hebben gehaald?
Er zijn inderdaad (weet ik nu) enkele winkels die ze blijkbaar vlot in stock kunnen halen. Maar ik heb dan ook lang niet het bedrag betaald waarvoor ze daar nu over de toonbank gaan. Ik heb nu ondertussen ook al wel door dat een officieel unlocked toestel een serieuze meerwaarde geeft want ik ben er nog steeds niet in geslaagd om mijn toestel definitief te unlocken

Iemand die hier een adresje voor heeft mag mij nog steeds op weg helpen
  #7  
Oud 13-11-10, 22:47
linde2808 linde2808 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Wel ik wou ook al heel lang de Iphone en net als jij probeerde ik deze een beetje te vergeten omwille van de hoge kostprijs.
Maar toen in Juli de Iphone 4 op de markt kwam en ik met een vriendin sprak over dit geweldige toestel die zij ook graag wilde hebben lukte me het niet meer om mijn koopwens te negeren.
Dus na veel info erover opgezocht te hebben op verschillende sites (waaronder deze) kon ik het me uiteindelijk toch niet laten om twee weken geleden een mobistar winkel binnen te stappen om de Iphone 4 te gaan kopen.
Maar het bleek dat de nieuwe Iphone zo populair is dat bijna geen enkele mobistarwinkel de Iphone in voorraad had en Apple met mondjesmaat de Iphone leverde en het blijkbaar niet mogelijk was om hem te bestellen dat vond ik best een vage uitleg van de verkoopster. Maar goed ik ben toen naar Photohall gegaan en daar schreven ze me op een wachtlijst.
Gisteren werd ik dan gebeld dat mijn Iphone geleverd was tuurlijk ben ik hem meteen gaan afhalen + microsim gaan halen.
Thuis onmiddelijk mijn Iphone beginnen syncroniseren (wat niet al te vlot ging).
Nadien enkele apps gedownload, vandaag foto's en muziek erop gezet en nog wat meer verkend.
Ik ben erg tevreden over mijn aankoop tot nu toe, het is natuurlijk nog even wennen want dit is mijn eerste smartphone (had hiervoor een nokia 3500) dus een vrij grote aanpassing.
Maar gelukkig is dit toestel niet erg gecompliceerd en zeer makkelijk te bedienen alleen zoals vele zeggen is de batterij inderdaad zeer snel leeg.
Ik heb dankzij deze site veel nuttige informatie en ervaringen gelezen van andere gebruikers, die mij zeer goed van pas kwam bij het syncroniseren.
Ben erg benieuwd naar wat ik nog allemaal zal ontdekken op mij Iphone.
  #8  
Oud 25-11-10, 20:18
gurbe gurbe is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar gurbe
Standaard

ik heb nu een week mijn Iphone 4 en vind hem gewoonweg geweldig. Super mooi ontwerp en de app's draaien geweldig snel Zelfs Navigon welke op mijn 3g niet vooruit was te branden, dus eigenlijk niet vlot te gebruiken draait super. Kortom dik tevreden
  #9  
Oud 26-11-10, 00:50
dwaasie dwaasie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

ook ik heb sinds een paar weken de iphone 4 en kan alleen maar zeggen dat het echt een super toestel is. Moet hem wel elke dag opladen maar dat ligt aan mij. Hij zit bijna in hand vastgeplakt hahaha. Ook ik gebruik dagenlijks de navigon gratis navigatie en die werkt naar behoren. Stuurt je soms ergens heen dat je denkt uhh is dit wel een weg maar hij brengt je bijna tot voor de deur. Soms valt het bereik wel tegen maar dat ligt naar mijn idee aan t-mobile en niet aan de telefoon. Hiervoor had ik ook altijd HTC toestellen maar ben echt blij met de overstap naar iphone. Ben wel bang mocht ie vallen dat je dan echt een probleem hebt. Ik heb wel een verzekering maar toch. Houd hem in ieder geval stevig vast. Helaas vind ik wel dat ie toch snel krassen heeft terwijl ik er echt voorzichtig mee om gaat. Hier in rotterdam heb ik eigenlijk altijd 3g en het internet werkt snel. De apps zijn super al vind ik dat je soms voor dingen moet betalen terwijl ze nog maar net uit zijn. laat zo'n app is gratis meedraaien en kijk hoe mensen erop reageren. Dit geld natuurlijk niet voor elke app. Voor de rest nog 1 ding: WAT EEN SUPER TOESTEL LOL.
  #10  
Oud 26-11-10, 04:17
Clyn Clyn is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard

Neem dan een hoesje. Ik heb een doorzichtige op de achterkant. Valt niet eens op. Mensen weten niet eens dat het een hoesje is. En ik heb een screenprotector. Thuis is mijn telefoon een aantal keer gevallen op de laminaatvloer. Niets mee aan de hand. Hij moet natuurlijk niet op straat vallen.
  #11  
Oud 27-11-10, 01:12
dwaasie dwaasie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

das wel een idee maar wil gewoon geen bonk rubber in me zak die er niet uit te krijgen is als iemdand je belt. Maare ik ga wel ff naar de apple store kijken wat ze allemaal hebben.
  #12  
Oud 27-11-10, 02:41
Clyn Clyn is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik weet niet wat voor materiaal het is, maar geen rubber!!!! Het lijkt op hard plastic. Je ziet er nauwelijks iets van. Het is zo dun en doorzichtig dat je in eerste instantie niet eens doorhebt dat er een cover op zit. Ik weet niet meer hoe het heet, maar op deze site is een review ervan geweest. Dit is mijn derde iPhone en beste cover ooit. Ik zie het niet als hoes. Ik heb de iPhone 4 vanaf het begin en al een paar keer later vallen en ik heb er nog geen kras op.
En ik heb een aantal verscillende covers/ hoezen gehad. Die ik nu heb maakt je iPhone absoluut niet zwaarder en zoals eerder gezegd merk je het niet eens!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iPhone + nieuwe versie windows...hoe krijg ik mijn reservekopie er weer op? cynnie13 iTunes 5 13-12-10 08:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:59.