iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 4.2. Welke vernieuwingen hebben jullie ontdekt? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/76759-ios-4-2-welke-vernieuwingen-hebben-jullie-ontdekt.html)

truckdiver 03-11-10 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door passievrucht (Bericht 595358)
en gaat het lukken om de baseband 05.14.02
om die simvrij te krijgen?

met de 4.2

Wat heeft dat met dit topic te maken?
Zijn genoeg topics te vinden over unlocken v/d Iphone.

FenixStyle 03-11-10 14:56

Preview van de nieuwe sms-tones:

Listen to the new iPhone SMS tones added to iOS 4.2 beta 3 | iPhoneRoot.com

iMaccie 03-11-10 15:00

ik wil graag upgraden naar 4.2 GM, maar waar kan ik de 4.1 vinden voor moest ik toch liever de 4.1 hebben: de ipsw file.
toen ios 4.0 uitkwam was er een site waar de ios versies klaarstonden om te unrollen weet iemand van jullie welke dat was?

iScorpio 03-11-10 15:12

Kijk voor de 4.1 firmware link eens in mijn handtekening hieronder. Staat een link in naar alle vrijgegeven firmwares ;)

iMaccie 03-11-10 15:30

thx, heb je toevallig ook een betrouwbare link voor 4.2 en itunes 10.1 :D

Bomans 03-11-10 15:30

We delen hier geen links naar beta software.

ppl 03-11-10 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 595208)
Meteen zeggen dat die optie niet handig is, dat is wat kort door de bocht. Volgens mij kan zo'n regelaar op bepaalde momenten wél handig zijn en ik vind het dus ook een leuke functie :)

Dat is helemaal niet kort door de bocht, dat is zelfs diverse malen wetenschappelijk bewezen (er vinden nogal wat onderzoeken plaats op het gebied van usability). Hoe meer acties je moet doen des te minder er gebruik van gemaakt zal worden. Je moet 2x klikken op de home button en daarna nog eens 2x swipen (waarbij je ook nog eens de kans loopt om onbedoeld iets anders te activeren wat leidt tot frustratie). Dat zijn 4 handelingen terwijl mensen na 3 handelingen al afhaken. Men loopt te piepen over het beter toegankelijk maken van bijv. bluetooth, helderheid, etc. Ook dit zijn items die je met een handeling of 4 kunt bereiken. Daarnaast ligt het gebruik van de buttons ook veel meer voor de hand omdat je het apparaat toch al in de handen hebt, daar is het immers voor ontworpen.

De enige handeling die je alleen maar vanuit de iPod kunt doen is het scrollen door een nummer. Je zult dan ook steeds weer moeten switchen naar de iPod functie vooraleer je dit kunt doen. Het toevoegen van zo'n scrollfunctie in plaats van de volume changer in die application switcher is daarom een beter plan. Desalniettemin geldt ook hier weer dat het omslachtig is, eigenlijk hadden ze het er gewoon uit moeten laten.

@martijnvw82 & FenixStyle: thnx, die toontjes zijn voornamelijk aan de lange kant maar volgens mij hoorde ik er 1 of 2 die dat niet waren. We wachten af tot de final via iTunes wordt uitgeleverd aan den gewone sterveling :)

furballfurball 04-11-10 17:23

4.2 gm werkt prima. De genoemde nieuwe sms tonen zie ik echter niet... Iemand een idee?

martijnvw82 05-11-10 07:18

Instellingen > Geluiden > Sms-toon

furballfurball 05-11-10 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnvw82 (Bericht 596345)
Instellingen > Geluiden > Sms-toon

Daar tref ik alleen de "oude" sms tonen. De nieuwe staan hier niet bij. Lijstje is niet langer geworden. Iemand nog (andere) tips? Dank.

bluevoice 08-11-10 11:03

Is het jullie ook opgevallen dat het dubbel dukken op de locatie knop in Google Maps ook de kijkrichting weergeeft? Vind ik een zeer handige feature. Of bestaat deze functie al langer?

dannyhtek 08-11-10 12:37

Hoe zoek je eigenljik in Safari XD?

bluevoice 08-11-10 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY (Bericht 597589)
Hoe zoek je eigenljik in Safari XD?

Via hetzelfde venster als voor de zoekfunctie. Dan krijg je onderaan de resultaten op de pagina te zien.

turtle 08-11-10 13:48

De "dropouts" bij het afspelen van muziek via een digitale dock (bijv. Wadia 170i) zijn verholpen!

daveve 08-11-10 13:55

Airprint
 
Airtunes werkt bij mij perfect op 4.2 via de airport express. Alleen airprint werkt nog niet bij mij via de airport en usb. Pc herkent mijn printer wel op het netwerk alleen mijn iPhone 4 doet moeilijk. Kan geen printer vinden in mijn netwerk. Wie heeft de oplossing?

Oplossing gevonden. Gast account aanzetten en je hoeft geen username/password intevoeren. Werkt zelfs nu met een klein fotoprintertje en een usb op mijn airport express.

Geno 08-11-10 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 597558)
Is het jullie ook opgevallen dat het dubbel dukken op de locatie knop in Google Maps ook de kijkrichting weergeeft? Vind ik een zeer handige feature. Of bestaat deze functie al langer?

Ja was al eerder, volgens mij sinds de introductie van de iPhone 3Gs (kompas)

Shaquille 08-11-10 17:43

iOS 4.2 Final: Features - iPod touch Fans forum - iPod, iPhone and iPad
Hier staat alles op dat je moet weten.

daveve 09-11-10 10:29

Airprint
 
Airprint inmiddels werkend met windows 7. Maar nu vraagt mijn iPhone om een wachtwoord en gebruikersnaam zodra ik de gevonden printer aanklik.
Iemand een truc om dit te omzeilen?

Edit:

Gast account aanzetten en ik je hoeft geen username/password intevoeren. Kan nu zelfs draadloos printen met een fotoprintertje van Canon. Aangesloten met usb op mijn airport express.

martijnvw82 09-11-10 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 597558)
Is het jullie ook opgevallen dat het dubbel dukken op de locatie knop in Google Maps ook de kijkrichting weergeeft? Vind ik een zeer handige feature. Of bestaat deze functie al langer?

Dit bestaat sinds de komst van de iphone 3GS :d

martijnvw82 09-11-10 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 597602)
Via hetzelfde venster als voor de zoekfunctie. Dan krijg je onderaan de resultaten op de pagina te zien.

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Kan ik in Safari zoeken op woorden die zich bevinden op de website-pagina? Een soort Ctrl + F functie? Zo, ja, hoe kan je dit doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.