iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Mobiel Datanetwerk" knop niet aanwezig (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/76824-mobiel-datanetwerk-knop-niet-aanwezig.html)

Raikkonen_WC 03-11-10 11:52

"Mobiel Datanetwerk" knop niet aanwezig
 
Hallo
Voor een klant hebben we een grote partij Iphones aangeschaft (3GS). Nu zijn we de eerste Iphones aan het instellen, maar nu valt het op dat op geen enkel toestel de optie "Mobiel Datanetwerk" te vinden is. Alle toestellen zijn geupdate met de laatste IOS van Apple. Toestellen zijn van fabriek simlockvrij, en maken gebruik van een simkaart van t-mobile.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze knop weergegeven krijg? Zonder deze knop kan ik namelijk geen APN gegegevens invullen.

karelhuis 05-12-10 16:16

dat wil ik ook wel weten

Guest-20180925190238 05-12-10 16:23

Professionals doen dat met het "iPhone Configuration Utility" van Apple. Je kan dan provisioning profiles maken per iPhone of voor een collectie iPhones.

jemmie 05-12-10 16:23

1 Bijlage(n)
Ik heb het opgelost door een fake custom (home made) ipcc bestand in te lezen, daarna was de knop bij mij terug:

paultjebolks 05-12-10 16:24

Ik had hetzelfde probleem....
Oplossing:
Ga je op Iphone via Safari naar Unlockit - APN Changer for your iPhone
http://www.unlockit.co.nz/unlockit/
Naar kan je dus handmatig je APN instellen.
Iphone even rebooten en daarna heb je het kopje mobiel data netwerk er ook weer tussen staan...

pclahsen 05-12-10 17:37

Dit zie ik alleen bij toestellen die al een ipcc hebben gekregen van een bepaalde provider, en dat zijn vaak gesimlockte toestellen. De echte simlockvrije toestellen (neverlocked) hebben altijd een knop voor mobiele data netwerk. Bij toestellen die officieel simlockvrij zijn gemaakt via de provider en iTunes verschijnt het knopje weer. Ben je wel zeker over de partij, zijn ze niet gewoon oorspronkelijk Tmob gesimlockt en softwarematig (dus niet-officieel) geunlockt?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raikkonen_WC (Bericht 595403)
Hallo
Voor een klant hebben we een grote partij Iphones aangeschaft (3GS). Nu zijn we de eerste Iphones aan het instellen, maar nu valt het op dat op geen enkel toestel de optie "Mobiel Datanetwerk" te vinden is. Alle toestellen zijn geupdate met de laatste IOS van Apple. Toestellen zijn van fabriek simlockvrij, en maken gebruik van een simkaart van t-mobile.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze knop weergegeven krijg? Zonder deze knop kan ik namelijk geen APN gegegevens invullen.


haroldv 05-12-10 18:23

Mijn toestel is absoluut simlockvrij, origineel uitmdoos, heeft deze knop echter ook niet. Mijn inziens is deze komen ter vervallen, nadat ik nieuwe configuratie instelling ontving, via itunes, tegelijkertijd met 4.2.1

pclahsen 06-12-10 13:19

Dat bevestigt wat ik al eerder zei, nl. dat de ipcc's die je nu aangeboden krijgt via iTunes je iPhone configureren voor je provider; zelf instellen is zo niet meer nodig. Als je van provider verandert zal iTunes wsch een andere ipcc installeren. Heeft niet echt met 4.2.1 te maken maar met feit dat nu bijna alle providers in Nederland de iPhone officieel mogen voeren en dus door Apple ondersteund worden. Meer toeval dus.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 610910)
Mijn toestel is absoluut simlockvrij, origineel uitmdoos, heeft deze knop echter ook niet. Mijn inziens is deze komen ter vervallen, nadat ik nieuwe configuratie instelling ontving, via itunes, tegelijkertijd met 4.2.1


ruub88 25-02-11 12:54

Ik heb ook het probleem dat er geen mobiel datanetwerk ''knop'' is, en heb al geprobeerd het op te lossen via Unlockit - APN Changer for your iPhone. Maar die werkt met firmwware 4 en ik heb 3.1.3. hoe zou ik dat bestand moeten in lezen? of heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.