//

"Mobiel Datanetwerk" knop niet aanwezig

"Mobiel Datanetwerk" knop niet aanwezig discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Voor een klant hebben we een grote partij Iphones aangeschaft (3GS). Nu zijn we de eerste Iphones aan het instellen, maar nu valt het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-10, 12:52
Raikkonen_WC Raikkonen_WC is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Geleen
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar Raikkonen_WC
Standaard "Mobiel Datanetwerk" knop niet aanwezig

Hallo
Voor een klant hebben we een grote partij Iphones aangeschaft (3GS). Nu zijn we de eerste Iphones aan het instellen, maar nu valt het op dat op geen enkel toestel de optie "Mobiel Datanetwerk" te vinden is. Alle toestellen zijn geupdate met de laatste IOS van Apple. Toestellen zijn van fabriek simlockvrij, en maken gebruik van een simkaart van t-mobile.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze knop weergegeven krijg? Zonder deze knop kan ik namelijk geen APN gegegevens invullen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-10, 17:16
karelhuis karelhuis is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Noorden van het land
Berichten: 5
Standaard

dat wil ik ook wel weten
  #3  
Oud 05-12-10, 17:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Professionals doen dat met het "iPhone Configuration Utility" van Apple. Je kan dan provisioning profiles maken per iPhone of voor een collectie iPhones.
  #4  
Oud 05-12-10, 17:23
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Ik heb het opgelost door een fake custom (home made) ipcc bestand in te lezen, daarna was de knop bij mij terug:
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip custom.zip‎ (3,2 KB, 26x gelezen)
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen

Laatst gewijzigd door jemmie; 05-12-10 om 17:26.
  #5  
Oud 05-12-10, 17:24
paultjebolks paultjebolks is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 29
Standaard

Ik had hetzelfde probleem....
Oplossing:
Ga je op Iphone via Safari naar Unlockit - APN Changer for your iPhone
http://www.unlockit.co.nz/unlockit/
Naar kan je dus handmatig je APN instellen.
Iphone even rebooten en daarna heb je het kopje mobiel data netwerk er ook weer tussen staan...
  #6  
Oud 05-12-10, 18:37
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Dit zie ik alleen bij toestellen die al een ipcc hebben gekregen van een bepaalde provider, en dat zijn vaak gesimlockte toestellen. De echte simlockvrije toestellen (neverlocked) hebben altijd een knop voor mobiele data netwerk. Bij toestellen die officieel simlockvrij zijn gemaakt via de provider en iTunes verschijnt het knopje weer. Ben je wel zeker over de partij, zijn ze niet gewoon oorspronkelijk Tmob gesimlockt en softwarematig (dus niet-officieel) geunlockt?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raikkonen_WC Bekijk bericht
Hallo
Voor een klant hebben we een grote partij Iphones aangeschaft (3GS). Nu zijn we de eerste Iphones aan het instellen, maar nu valt het op dat op geen enkel toestel de optie "Mobiel Datanetwerk" te vinden is. Alle toestellen zijn geupdate met de laatste IOS van Apple. Toestellen zijn van fabriek simlockvrij, en maken gebruik van een simkaart van t-mobile.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze knop weergegeven krijg? Zonder deze knop kan ik namelijk geen APN gegegevens invullen.
  #7  
Oud 05-12-10, 19:23
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Mijn toestel is absoluut simlockvrij, origineel uitmdoos, heeft deze knop echter ook niet. Mijn inziens is deze komen ter vervallen, nadat ik nieuwe configuratie instelling ontving, via itunes, tegelijkertijd met 4.2.1
__________________
Apple TV2 (4.2.1)
  #8  
Oud 06-12-10, 14:19
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Dat bevestigt wat ik al eerder zei, nl. dat de ipcc's die je nu aangeboden krijgt via iTunes je iPhone configureren voor je provider; zelf instellen is zo niet meer nodig. Als je van provider verandert zal iTunes wsch een andere ipcc installeren. Heeft niet echt met 4.2.1 te maken maar met feit dat nu bijna alle providers in Nederland de iPhone officieel mogen voeren en dus door Apple ondersteund worden. Meer toeval dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk bericht
Mijn toestel is absoluut simlockvrij, origineel uitmdoos, heeft deze knop echter ook niet. Mijn inziens is deze komen ter vervallen, nadat ik nieuwe configuratie instelling ontving, via itunes, tegelijkertijd met 4.2.1
  #9  
Oud 25-02-11, 13:54
ruub88 ruub88 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook het probleem dat er geen mobiel datanetwerk ''knop'' is, en heb al geprobeerd het op te lossen via Unlockit - APN Changer for your iPhone. Maar die werkt met firmwware 4 en ik heb 3.1.3. hoe zou ik dat bestand moeten in lezen? of heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel Datanetwerk knop niet aanwezig Babii iPhone algemeen 5 13-02-12 23:36
Weergave "Gebruik" niet meer aanwezig na update 4.3 PrittStift iPhone algemeen 9 14-03-11 12:15
iPhone: Mobiele Datanetwerk ''Knop'' niet meer aanwezig na Jailb. adem1980 Jailbreak 12 27-01-11 12:40
Software: "Huidige lokatie" in "Kaarten" niet correct Lancia iPhone Navigatie 14 10-10-09 14:57
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.