//

Gmail contacten via Outlook op iPhone, fouten in adressen

Gmail contacten via Outlook op iPhone, fouten in adressen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al heel wat zitten zoeken op het forum en Google, maar het volgende onderwerp ben ik nog helemaal niet tegen gekomen. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-02-08, 18:03
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Post Gmail contacten via Outlook op iPhone, fouten in adressen

Ik heb al heel wat zitten zoeken op het forum en Google, maar het volgende onderwerp ben ik nog helemaal niet tegen gekomen. Ik heb al mijn contacten 1x goed geregeld binnen Gmail, aangezien ik dat als enige mailprogramma nog gebruik en het nieuwe contacts gedeelte erg fijn werkt.

Ik heb nu dus 200 contacten waarvan ook een heel aantal met een adres erbij in het "address" veld. Nu is dit gewoon 1 veld voor het complete adres, bijv:

Stationlaan 24
4667 KP
Haarlem

Echter als ik mijn contacten naar Outlook exporteer en sync met m'n iPhone, dan komen die adressen compleet verkeerd over, zodat bijv. Google Maps op de telefoon de adressen helemaal niet meer pakt. Ik heb al allerlei truuks uit proberen te halen mbt. het toewijzen van de juiste velden, maar dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand ideeën?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-08, 19:24
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Waar gaat het fout, al bij Outlook of pas bij het syncen naar je iPhone?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 19-02-08, 12:06
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Als ik de contacten al in Outlook bekijk, zie ik dat bijv een adresregel (stationlaan 24) onder het kopje "postcode" terecht komt of als ik een andere toewijzing probeer, het gehele adres simpelweg onder het kopje "plaats" terecht komt. Zodoende kan Google Maps er ook niets meer mee.
  #4  
Oud 19-02-08, 21:23
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ok, dan ligt het dus niet aan iTunes of aan je iPhone maar aan de export richting c.q. de import in Outlook.
Een contactenbestand in Outlook importeren kan op verschilende manieren, maar jij zult gezien je probleem 'ergens onderweg' moeten ingrijpen. Ik zie net dat Gmail een contactenbestand exporteert als .csv, dus dat ingrijpen is mogelijk.

Ik weet niet hoe handig je bent met Excel (en uiteraard of je daarover de beschikking hebt)? Outlook kan nl. je contactpersonen importeren vanuit Excel. Daarvoor moet je van je .csv-bestand een .xls maken, simpelweg door de extensie te wijzigen. Via 'tekst naar kolommen' en een aantal andere stappen (gaat even te ver om daar hier helemaal op in te gaan) kun je die vervolgens op de juiste manier importeren.

Om een lang verhaal kort te maken: het kan dus wel, maar dan dmv een workaround.
  #5  
Oud 19-02-08, 21:34
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Optie "tekst naar kolommen" ben ik nog niet tegen gekomen, ik hoor graag hoe ik op een geautomatiseerde wijze de adressen wel goed kan krijgen voor outlook.
  #6  
Oud 20-02-08, 02:48
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Tip: iPhone synchroniseren met Google Calendar

Ik weet het, het gaat om Calendar maar misschien dat je op deze manier ook contacten kan importeren.
  #7  
Oud 03-10-10, 00:39
marikenzijlmans marikenzijlmans is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard Probleem synchronisatie contacten

Ik heb al mijn contactgegevens in mijn gmail-account staan. Gmail geeft voor een adres één veld voor alle data, bijvoorbeeld:
Dorpsstraat 1
1111 AA Het Dorp

Wanneer ik deze contacten met mijn iphone synchroniseer, komen de adresgegevens in de foute velden staan. Zo komt de postcode en het huisnummer samen met de plaatsnaam in het veld voor de plaatsnaam.

Andersom gaat het ook mis. Als ik een contactpersoon met adresgegevens in mijn iphone invoer, dan komt de postcode in het gmailveld helemaal onderaan te staan, in plaats van voor de plaats, zo dus:

Dorpsstraat 1
Het Dorp
1111 AA

Ik heb op het forum wel een oud topic uit 2008 gevonden waarin iemand een dergelijk probleem had, maar de oplossing is daar nooit gegeven, dus vandaar dat ik een nieuw topic open.

Heeft iemand hetzelfde probleem, en is er een oplossing?

Groet, Mariken
  #8  
Oud 23-10-10, 00:47
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik heb die fout ook wel als ik de contacten rechtstreeks op de iPhone invoer. Ik doe het altijd via de contacten op de Mac. Dan komt het bij het synchroniseren wel goed te staan, maar je hebt ws. geen Mac?
  #9  
Oud 17-12-10, 20:57
Viper1st Viper1st is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard

Heeij Hallo,

Das inderdaad een lekker probleem waar ik momenteel ook mee zit.
Precies zoals je het omschrijft. Ik wil inderdaad ook mijn contacten kunnen invoeren op mijn 2 weken oude iPhone 4 als ik onderweg ben maar......
Als ik thuis eens achter de PC zit wil ik ze daar ook kunnen invoeren/wijzigen in de contacten van G-Mail.

Heb jij er inmiddels al een oplossing voor? Ik zit me suf te googelen.

Michel.

P.S. Dit is dat onderwerp uit 2008 wat je denk ik bedoeld.
http://forum.iculture.nl/f8/applicat...-adressen.html

Laatst gewijzigd door Viper1st; 17-12-10 om 21:01.
  #10  
Oud 19-12-10, 15:40
Jan Schepers Jan Schepers is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard Workaround cq oplossing

Er is een workaround voor dit probleem dat wordt beschreven op deze url Iphone and contact address field not syncing well - Gmail Help

Kort samengevat komt het er op neer dat het algoritme in Gmail de adresinformatie niet correct uitsplitst naar de juiste deelgegevens als postcode en plaatsnaam.
Wanneer je onderstaande indeling voor de adresgegevens van je contacten in Gmail gebruikt zullen deze ook correct in de iPhone komen te staan.

Straat
plaats
<lege regel>
Postcode
Land

Om een lege regel in de adresgegevens op te nemen typ je, na de straat en plaats, eerst de Postcode en vervolgens plaats je de cursor voor de postcode en drukt op <ENTER>

Noot: Soms synchroniseren de adresgegevens niet met je iPhone. In dat geval moet je het bestaande adres even Kopieren naar het Windows klembord, verwijderen uit Gmail en daarna met plakken als nieuw adres weer terugzetten in Gmail.

Succes allemaal!

met vriendelijke groet,
Jan Schepers
  #11  
Oud 19-12-10, 16:40
Viper1st Viper1st is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard

Heeij Jan,

Bedankt man! Ik heb me suf gegoochelt naar een oplossing. Dit is enigzins best werkbaar. Kvind wel dat google maar eens van die velden moet aanmaken in het contactsverhaal. Dan moet het 1 op 1 over te nemen zijn door de iPhone of iPad. Hopelijk is het dan ook prima als .csv te exporteren zonder dat het een bende gaat worden. Voor de zekerheid druk ik namelijk wel eens een aangepaste adressenlijst af. Dan heb ik altijd nog iets reserve.

Ik los het voorlopig op zoals in je link.

Nogmaals bedankt!!!

Michel.
  #12  
Oud 19-12-10, 18:32
Jan Schepers Jan Schepers is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard Export csv valkuil

Beste Michel,

Graag gedaan.
Als je alleen een export maakt voor backup doeleinden maakt kies je in Gmail bij "Meer acties" voor een export naar een CSV-indeling van Google.

De andere mogelijke export naar een CSV-indeling van Outlook kan je veel tijd kosten, ik spreek uit ervaring. Ik zal je er dan maar meteen een oplossing voor deze export bij doen. In Gmail kies je bij "Meer acties" voor een export naar een CSV-indeling van Outlook.
Dit csv-bestand wordt door Excel niet goed ingelezen. Excel breekt een record in meerdere regels op wanneer er in de export dubbele aanhalingstekens staan. En reken er maar op dat die er in staan. De workaround hiervoor is gebruik maken van Open Office Calc. Met Calc kun je het csv bestand inlezen en in het gewenste formaat wegschrijven.
Vervolgens kun je dit bestand binnen de Office programma's gebruiken als bv adreslijst.

groeten,
Jan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Adressen Iphone4 synchroniseren 2x outlook Guppie1 iTunes 0 09-10-10 14:16
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 22:36
'Werk'adressen Outlook Awater iTunes 1 20-01-10 18:50
adressen v. Google docs spreadsheet via *csv, pc en Gmail naar iPhone montefeltro iTunes 0 09-12-09 13:17
Adressen in Excel naar Outlook (Iphone) Robbert1965 iTunes 3 16-12-08 16:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.