iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Instellingen voor email van Ziggo? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/77067-instellingen-voor-email-ziggo.html)

richard504 06-11-10 16:09

Instellingen voor email van Ziggo?
 
Ik wil mijn email instellen met een account van ziggo (oude casema)
echter hij geeft nu de volgende melding:

Geen verbinding via SSL
Wilt u de account zonder SSL configureren

Wat kan ik hieraan doen??
Wat is er verkeerd ingesteld?

Wie kan helpen. Ik hoor het graag.

Guest-20180925190238 06-11-10 16:26

pop.ziggo.nl gebruikt bij mij geen SSL.

smtp.ziggo.nl gebruikt bij mij wel SSL.

En dat werkt perfect op mijn iPhone 3GS en 4 (en ook op mijn MacBook).

richard504 06-11-10 16:45

Hoe kan ik dit instellen dan?
dat bij de ene wel SSL gebruikt wordt en bij de ander niet?

ik hoor het graag.

Guest-20180925190238 06-11-10 17:13

Ik heb geen Hollandse iPhone settings alleen maar Engelse:

Settings -> Mail, Contacts, Calendar -> Acoounts (je Ziggo account) -> SMTP (smtp.ziggo.nl) -> Primary Server (on) -> Use SSL (schuifje op ON).

oldMac 06-11-10 19:57

Heb een iMac, een MacBook, een iPhone 2G jailbrake en een iPad 16GB met een Casema abo. Veel problemen met Casema sinds ik de iPad heb. Helpdesk ruzies enz. moest het maar uitzoeken. De laatse keer een slimmerik aan de telefoon. Zet je iPad en iPhone op "fetch" zodat de e-mail niet automatisch doch handmatig wordt opgehaald. Werkt!
Wat het verzenden van berichten betreft via casema. Dikwijls krijg je het bericht, dat de "afzender" onbekend is. Wijzig dan even je smtp casema.nl. in smtp ziggo.nl en....floep daar gaat je bericht. Een half uurtje later wordt soms (niet altijd) je bericht weer geweigerd en.... verander je smtp weer in casema en....floep daar gaat je bericht. M.a.w. een random situatie bij ziggo die ik heb gemeld .....

z-nyx 06-11-10 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 596944)
pop.ziggo.nl gebruikt bij mij geen SSL.

smtp.ziggo.nl gebruikt bij mij wel SSL.

En dat werkt perfect op mijn iPhone 3GS en 4 (en ook op mijn MacBook).


Is het niet smpt.casema.nl ...probeer eens;)

Guest-20180925190238 06-11-10 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx (Bericht 597012)
Is het niet smpt.casema.nl ...probeer eens;)

Hoef ik niet te proberen: bij mij is het smtp.ziggo.nl en dat werkt perfect, waarom zou ik dan iets anders proberen :rolleyes:

oldMac 06-11-10 21:32

Sorry, vergeten te vermelden. Bij mij staat SSL bij de iPhone en de Ipad uit.

richard504 07-11-10 15:17

Het ontvangen van email lukt nu wel.

Echter het verzenden van mails lukt niet.
(niet bij smtp.ziggo.nl als bij smtp.casema.nl)

Wie kan helpen om dit werkend te krijgen..

hij geeft de melding dat het afzenderadres niet wordt geaccepteerd????

oldMac 07-11-10 17:21

hij geeft de melding dat het afzenderadres niet wordt geaccepteerd????

Deze melding krijg ik ook als het weer eens niet lukt. Dan verander ik de smtp maar weer in casema of ziggo. Staat je poort wel op 110?
En..... staat een andere computer via jouw net ook automatisch de post op te halen??
Die moet je dan ook op "handmatig post ophalen" zetten. Succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.