iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Toetsenbord doet vreemd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/77128-toetsenbord-doet-vreemd.html)

ProMac 07-11-10 18:37

Toetsenbord doet vreemd
 
Hallo,

Ik had hier al last van op m'n iPhone 3G en nu ook alweer bij m'n iPhone 4G.

Het gebeurt soms, maar het is heel irritant.
Als ik aan het typen ben, maakt niet uit of het in WhatsApp is of in de gewone sms app van Apple, maar als ik aan het type ben begint ie op eens de toets naast de toets die ik aanraak te pakken. Toets ik w pakt ie q, toets ik j pakt ie h etc. heel vervelend!

Als ik dan ff terug ga en daarna weer verder type is ie weer normaal...
Ik type soms wel snel, maar daar zou het niet aan kunnen/mogen liggen lijkt mij.

Iemand bekend hiermee?

WDS001 07-11-10 19:00

Volgens mij ligt dit eerder aan jou dan aan de iPhone. Maar goed, je kan eens een harde reset of restore overwegen.

iOzan 07-11-10 19:14

Inderdaad, aangezien ik het probleem nog nooit eerder gehoord hebt maar jij er al 2x last van hebt.

ProMac 08-11-10 00:34

Ik had zelf idd ook zo'n licht vermoeden, maar waar zou het dan aan kunnen liggen?

Ik bedenk me wel dat ik een apart toetsenbord heb toegevoegd met smilies wat ik ook op de 3G had... Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

Heidi73 08-11-10 00:36

Ik heb dit ook gehad ja, mogelijk door schermfolie? Schermfolie bij mij liet los, afgehaald en daarna niet meer gehad.

ProMac 08-11-10 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heidi73 (Bericht 597475)
Ik heb dit ook gehad ja, mogelijk door schermfolie? Schermfolie bij mij liet los, afgehaald en daarna niet meer gehad.

Dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn. Heb er inderdaad ook een beschermfolie op zitten...

Dat zou dat het wel zijn...

iOzan 08-11-10 18:01

Ik heb zelf ook beschermfolie maar ik heb er geen last van?

Sultan 08-11-10 21:56

Nu jij het zegt, typ ik de laatste tijd heel vaak verkeerde woorden,
maar dacht dat ik steeds zelf de verkeerde letter aanraaktte of dat
mijn ogen slechter werden, maar zou het dan zomaar kunnen zijn dat ik
wel juist typ, maar dat de iphone de verkeerde letters neemt?

Zal er toch eens op gaan letten.
En anders msschn toch maar naar de oogarts :D

ProMac 08-11-10 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sultan (Bericht 597795)
Nu jij het zegt, typ ik de laatste tijd heel vaak verkeerde woorden,
maar dacht dat ik steeds zelf de verkeerde letter aanraaktte of dat
mijn ogen slechter werden, maar zou het dan zomaar kunnen zijn dat ik
wel juist typ, maar dat de iphone de verkeerde letters neemt?

Zal er toch eens op gaan letten.
En anders msschn toch maar naar de oogarts :D

Haha, het gebeurt ook maar zelden en het begint ook opeens tijdens het typen... Gelukkig niet heel vaak, maar wel heel irritant als het gebeurt :(

Herlager 12-11-10 01:51

Ik wilde hier net een topic over beginnen want ik heb er zelf ook last van en wordt er aardig gek van.

Elke dag heb ik op me iPhone 4 met iOS 4.2, bij het typen van een sms in whatsapp of normale sms hier wel last van.
Ik druk op k maar hij kiest u of j of h.
Het ligt dus echt niet aan mij zelf en als ik de app even afsluit en weer terug ga is het weer over maar soms komt het dan ook snel weer terug.
Nou heeft mijn vriendin dus ook hetzelfde probleem op haar iPhone 3GS, met iOS 4.1.
Het ligt dus echt aan iets software matigs en niet aan onze eigen vingers ;)!

Nu lees ik dat jij begint over een andere toetsenbord.
Dat hebben wij dus ook, smileys van emoij ofso.
Ik denk dat daar het probleem in zit dus die ga ik er is uitgooien.

Ik laat binnenkort weten of dit het probleem was :)

Gr. Sander

Ray159 12-11-10 14:59

Bij mij hetzelfde probleem op 3G.
Ik toets recht op de juiste toets (bijv. de M), en hij geeft de toets ernaast aan (N), ook in Landscape houding (dus met grote toetsen). ligt niet aan mijn ogen!!

Ik heb dit probleem volgens mij pas gekregen na installatie van de app Emoji Gree (extra icoontjes) en de app Whatsapp (is mij in ieder geval voorheen nooit opgevallen)

Dijkzandt 18-03-11 14:38

*schopje

Ik heb hier ook regelmatig last van, sinds een paar weken. Als ik dan even schud met mn iPhone krijg ik de melding "Herstel Typen/Annuleer", en daarna is het weer goed.
Ik heb ook Whats App en een Emoji pakket, weet eigenlijk niet eens precies welke, zou dat het probleem zijn?

Ik heb nog niet naar 4.2 geüpgrade omdat bij een collega daarna geen enkele app meer opende, en omdat de batterij al zwak is van mijn toestel durf ik de upgrade naar 4.3 ook (nog) niet aan...

flebbes 18-03-11 16:26

Ik heb hetzelfde probleem

jaeger1979 18-03-11 17:26

ik heb het zelfde probleem en heb het gevoel dat het aan Emoji pakket ligt.
Bij mij gebeurt het ook wanneer ik Whatsapp of de sms app gebruik. Gebruik ik geen icoontjes heb ik er ook geen last van, dus denk dat het probleem bij de Emoji's ligt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.