//

Gloednieuwe iPhone 3Gs na service inruil bevat GPS probleem.

Gloednieuwe iPhone 3Gs na service inruil bevat GPS probleem. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb via solid vision een nieuwe gesealde iPhone 3Gs gekregen wegens slechte batterij en haarscheurtjes van me vorige. Nu had ik een vandaag een reisje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-11-10, 23:56
savalie savalie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 4
Standaard Gloednieuwe iPhone 3Gs na service inruil bevat GPS probleem.

Heb via solid vision een nieuwe gesealde iPhone 3Gs gekregen wegens slechte batterij en haarscheurtjes van me vorige. Nu had ik een vandaag een reisje naar belgie gepland staan kwam ik erachter dat de gps niet functioneerde.

Navigon heeft gedurende de 500km durende trip geen enkele keer een fix kunnen realiseren (alle apps gesloten, meerdere malen netwerkinstellingen gereset, telefoon opnieuw geboot). De kaarten app functioneerde alleen heel eventjes na het elke keer resetten van de netwerkinstellingen. Maar eenmaal mijn locatie gevonden bleef het blauwe bolletje stilstaan kon ik zo kilometers uit koers rijden.
Enig idee of dit een hardware issue is of een software issue dat te herstellen is.

Wat mij opvalt is dat de telefoon een franstalig stickertje op de achterkant geplakt heeft staan en wellicht uit Frankrijk komt. Kan dit een verklaring zijn, en hebben meerdere dit gps probleem gehad met iPhones uit het buitenland?
Heb net twee weken zonder iPhone gezeten en heb weinig zin hem direct weer op te sturen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-10, 01:17
dralec dralec is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 2
Standaard

ik heb het zelfde probleem. na een Wi-Fi probleem opgestuurd en nieuwe gesealde teruggekregen, maar nu werkt navigatie tot tom en google maps niet.
ik vraag me af of dit met de laatste aanbieder instelling te maken heeft. of komt dit doordat de huidige software alleen geschikt is voor de iphone 4. ik had ook verwacht dat het met een nieuw exemplaar allemaal prima zou werken.
  #3  
Oud 09-11-10, 09:55
Roogr Roogr is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 13
Standaard

Begint het serienummer van de telefoon met 5k?
  #4  
Oud 09-11-10, 12:52
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Het franstalige stickertje is standaard. Gaat over het risico van te harde muziek voor de oren. Je hebt waarschijnlijk, net als ieder ander, een gereviseerde gekregen. Is te zien wanneer het serienummer begint met 5K.

Je kunt ook geen gps fix krijgen wanneer je buiten, 5min op een open plek staat?
  #5  
Oud 09-11-10, 14:03
savalie savalie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 4
Standaard

Het serienummer begint met 88042.

Na 5 minuten in de kou bij de bushalte heb ik een nauwkeurige fix (inlusief blauwe radar-effecten). Ga ik vervolgens lopen beweegt het blauwe puntje niet mee en wordt de nauwkeurigheid steeds lager (blauwe cirkel rondom het puntje steeds groter). 200m Verder gelopen weer op de knop huidige locatie gedrukt. Eerste 10 sec gebeurt niks maar vervolgens heb ik weer een redelijk nauwkeurige fix (echter zonder radar effecten).
Het werkt allemaal heel omslachtig en is tijdens het auto rijden op deze manier niet te gebruiken.

Navigon ook getest maar die werkte totaal niet.
  #6  
Oud 09-11-10, 14:51
scrimage scrimage is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Hier hetzelfde probleem Heeft het voorheen goed gedaan, maar na een jailbreak werkte de GPS helemaal niet meer.
Af en toe krijg ik met navigon wel een fix, maar dat is dan ook maar van korte duur en wijkt na enkele meters alweer behoorlijk af.
Met Tomtom krijg ik helemaal geen fix meer
  #7  
Oud 09-11-10, 14:54
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dan zit het probleem wellicht in iets wat geïnstalleerd is uit Cydia?
  #8  
Oud 09-11-10, 14:58
scrimage scrimage is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Tja, maar wat zou dat kunnen zijn dan? Ik heb ook al eens de methode geprobeerd door de Wi-Fi instellingen te resetten en dan op een open plek naar een bereik te zoeken, maar zonder resultaat.
  #9  
Oud 10-11-10, 12:46
savalie savalie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik ga hem maar eens terugbrengen naar tmobile, kheb hem nu sinds zaterdag en denk dat het beter is dat ik hem zo snel mogelijk terugbreng.

YouTube - Iphone 3GS GPS Problem

Dit is eigenlijk het probleem wat ik heb met rechts de situatie nu en link hoe het was op me oude vertrouwde 3gs.
Reageren

Labels
3gs 16gb 4.1 jb limera1n



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: No service / Searching / No Service probleem op iPhone 4 maar niet direct naar jailbr kura Jailbreak 2 04-05-11 11:58
Probleem 3GS na jailbreak naar 4.2.1, baseband 06.15.00! Geen GPS + batt snel leeg! RPieter Jailbreak 1 22-03-11 10:12
probleem GPS iphone 3G hublau iPhone Navigatie 4 18-12-10 10:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.