//

Error 1611

Error 1611 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In eerste instantie probeerde ik onlangs mijn iPhone 4 te upgraden van 4.01 naar 4.1. Kreeg toen een foutmelding. Vervolgens opnieuw geprobeerd en krijg nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-11-10, 22:50
seagull seagull is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 55
Standaard Error 1611

In eerste instantie probeerde ik onlangs mijn iPhone 4 te upgraden van 4.01 naar 4.1. Kreeg toen een foutmelding. Vervolgens opnieuw geprobeerd en krijg nu continu de herstelmodus (logo: Usb kabeltje met itunessymbool) de error 2001, vervolgens ook in DFU-mode geprobeerd, maar krijg dan de error 1611.
Bovenstaande heb ik op verschillende macs.

Dit vond ik op het Apple-support forum:
not sure what that error code means but luckily it aint error 1611 which is what i head, after doing a software update bricked my phone,
the update killed the battery and as not enough battery update kills the phone, any normal phone you can remove the battery but on a iphone you have to take it in, had to wait 3 days

Alle andere suggesties doorgenomen, maar niets helpt. Zo gauw de iphone aan iTunes wordt gekoppeld gaat de iPhone in herstelmode. Na verloop van tijd komt het apple-logo en vervolgens gaat ie weer in herstelmode. Na het loskoppelen doet de iPhone helemaal niets. Valt dus via de normale procedures niet te herstellen.

Vervolgens via de mail 2 reparatiebedrijven geconsulteerd.
Citaat:

-De errors die je te zien krijgt tijdens updaten hebben te maken met je accu. Je accu heeft te weinig vermogen of is helemaal defect.

-Deze fout codes kunnen ook veroorzaakt worden door dat er niet meer naar het geheugen van de iphone te schrijven is.
Dus het verhaal van de accu is maar een van de mogelijke oorzaken.

Omdat de Iphone 4 nog maar 4 maanden oud is, de Iphone opgestuurd naar Zesgoes een van de twee reparatiebedrijven, die door Apple zijn geautoriseerd voor de garantie-afhandeling van o.a. in het buitenland (in mijn geval GB) gekochte iPhones.

Het bericht wat ik terugkreeg was, dat de garantie-aanvraag afgewezen is door Apple. Deze firma constateerde externe schade veroorzaakt door een "damaged dockconnector". Ik kreeg 2 opties: Een vervangend toestel zou € 250,- kosten of ongerepareerd retour voor € 45,-

Ik heb gekozen voor de 2e optie, omdat deze constatering mij onwaarschijnlijk lijkt. Zouden ze naast vochtschade nu een andere motief gebruiken?

Een Apple-service medewerker heeft mij voorzien van een ander advies. De procedure krijgt dus nog een vervolg.

Als het inderdaad alleen een damaged dockconnector is, kost uiteindelijk de reparatie circa € 39,-, maar voordien zal ik opnieuw via de geadviseerde weg de iPhone voor garantie aanbieden.

Ik hoop de komende week de iPhone 4 weer in mijn bezit te hebben, waarna dit verhaal dus een vervolg krijgt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-11-10, 12:51
jeroen474 jeroen474 is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 112
Standaard

Ik heb de 1611 foutmelding zelf kunnen verhelpen door via een andere computer in DFU modus te flashen. Hier gaf hij geen 1611 error.

Ik weet niet of dit in jouw geval gaat uitmaken.

.Jeroen
  #3  
Oud 28-04-11, 21:41
desteef desteef is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 108
Standaard

Ik had hetzelfde probleem met 1611 en kwam er gelukkig achter dat het de accu was. Heb kort geleden mijn schermpje vervangen en toen mijn aaifoon nogmaals gede- en herassembleerd. Daar ging het schijnbaar fout... ik had de accu niet losgeschroeft alvorens deze te verwijderen en vermoedde dus dat het de accu zou zijn. Heb op marktplaats voor 10 euro een nieuwe accu gekocht (ja idd chinese import) en hij doet het weer !

Houd er rekening mee dat fout 1611 van alles kan betekenen... is een hard of software algemeen fout en dus ook een hele onduidelijke melding! Het zou dus van alles kunnen zijn !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
error 1611 ifolkert Jailbreak 5 02-08-10 22:00
1611 error loskwantos Archief 1 08-12-09 20:05
Error 1611 tijdens restoren 3GS 3.1.2 Anfroy iPhone algemeen 13 07-12-09 15:29
Error from debugging: Error launching remote program" security policy error. Tim14ww Ontwikkelen voor iOS 5 09-05-09 17:21
Iphone error 1611 Majestic Archief 3 26-01-09 15:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:18.