iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   kan alleen via de luidspreker bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/77633-alleen-via-de-luidspreker-bellen.html)

kingbatchie 14-11-10 17:06

kan alleen via de luidspreker bellen
 
hallo,

sinds gisteren verstaan de mensen mij niet meer wanneer ik ze opbel met de iphone4.. echter wanneer ik hem op luidspreker zet verstaan ze mij wel ?

heeft iemand dit ook en zo ja hoe valt dit op te lossen. ik heb al verschillende opties geprobeerd:

-instellingen herstellen.
-headset paar keer aangesloten.
-opnieuw opgestart
- erug naar fabrieksinstellingen

ik heb echt geen idee waar het aan ligt. Ik heb mn iphone nooit laten vallen en heb de iphone4 slechts 2 weken.
kan dit probleem voorkomen nav synchroniseren met de itunes op de pc? 2 dagen geleden gaf hij namelijk een probleem toen ik hem op een andere laptop dan normaal wilde synchroniseren.. Ik neem aan dat dit nooit de oorzaak van het probleem kan zijn, het lijkt me meer een hardware fout ??

hopelijk kan iemand me hier antwoord op geven.. anders morgen maar meteen even naar de winkel want niet kunnen bellen met de iphone is toch wel irritant ;)

Noekiedepoekie 16-11-10 22:09

Hoi ik heb dus precies hetzelfde probleem,hoop dat we snel een oplossing toegestuurd krijgen.

Juhn 18-11-10 11:06

geen geluid
 
Ik heb ook hetzelfde probleem. Iphone 4 tijdens het bellen hoorde ik ineens de andere kant niet meer. Zet ik hem op speaker is er niks aan de hand. Maar gewoon bellen lukt nu dus niet meer!

SKreb 20-11-10 01:23

Beste kingbatchie, noekiedepoeki en juhn

Na het lezen van jullie probleem heb ik gelijk een deja vu gevoel gekregen..
Midden augustus heb ik een iPhone 4 16gb aangeschaft, na 3 weken gebruik konden mensen mij niet meer verstaan tijdens het bellen. Hierna al het mogelijke geprobeerd qua oplossingen, gevonden via verschillende fora. Na 2 weken proberen had ik de moed opgegeven en ben terug gegaan naar de winkel van aankoop (mediamarkt antwerpen).
Zij hebben mijn iPhone ingenomen ter reparatie, ben de telefoon 4!!! Weken kwijt geweest, hierna kreeg ik bericht dat ik een nieuw toestel op kom komen halen (in black box) omdat de oude niet te repareren viel, probleem kon niet worden ontdekt.
De verkoper wist mij te vertellen dat iphones met hetzelfde serienummer als dat van mij(heb hier verder zelf geen verstand van?) ook met hetzelfde probleem terug zijn gebracht in de mediamarkt. Hij dacht dat het om een productiefout ging. Ook de andere mensen hebben een nieuw toestel gekregen.

Mijn advies: ga terug naar de plek waar je je iPhone hebt aangeschaft! Het doet pijn als je je net nieuwe iPhone moer inleveren, maar het hoort het wel gewoon te doen. Bellen lijkt me een vrij belangrijke functie van een telefoon ;)
Met mijn nieuwe toestel heb ik geen problemen meer gehad en ben er heel tevreden mee!

Succes!!!

D.Gielen 21-11-10 01:22

Ook ik heb dit probleem.....

maar het beroerde is, ik heb net een nieuwe Iphone gekregen omdat me vorige was gevalllen!!
Ik ben dus zometeen weer 4 weken me telefoon kwijt :S, ben dan dus al 8 weken me telefoon kwijt, terwijl ik hem net 16 weken heb tegen die tijd....
lekker dan.... Ik weet wel, is me 1e en laatste Iphone!

kingbatchie 24-11-10 08:20

Goedemorgen allen,

Ik als topicstarter lees net het verhaal van Skreb. Ik had al eerder actie ondernomen en inderdaad mijn provider gebeld en het probleem uitgelegd.
Als antwoord kreeg ik dat ze hem zo snel mogelijk om kwamen ruilen. Hieruit maak ik op dat het inderdaad waarschijniljk een bekend probleem is voor de iphone4. zal vast en zeker een hardwarefout zijn.

Mijn telefoon is meteen aan de deur omgeruild (had hem ook via de provider besteld en dus niet via een winkel) en gelukkig niet opgestuurd waardoor ik hem niet heb hoeven missen. Ik ben blij met deze goede service van de provider want ik had mijn telefoon niet 4 weken kunnen missen. Nu maar hopen dat het niet ook bij mijn nieuwe iphone voor gaat komen..

Maar om alle lotgenoten hier met hetzelfde probleem antwoord te geven. Het is dus een onherstelbare fout en omruilen is de enige oplossing vrees ik.

Succes en bedankt voor al jullie reacties!

Timmeh_ 24-11-10 09:33

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2G. De iPhone zag niet meer of de headset er wel of niet inzat. Daarom kan je alleen via de headset/speaker bellen. Er zit waarschijnlijk een vuiltje in je headsetingang. Deze kan je proberen te verwijderen met een pincet of speld.

kingbatchie 24-11-10 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 604535)
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2G. De iPhone zag niet meer of de headset er wel of niet inzat. Daarom kan je alleen via de headset/speaker bellen. Er zit waarschijnlijk een vuiltje in je headsetingang. Deze kan je proberen te verwijderen met een pincet of speld.

Hoi Timmeh,

Nee ook die optie had ik geprobeerd na het lezen van een aantal tips op internet.

Wanneer dat het geval is moet namelijk een koptelefoontje zichtbaar zijn wanneer je het volume hoger of lager zet tijdens het bellen. Dat was inderdaad wel het geval toen ik de headset erin plugte. Maar toen ik deze weer verwijderd had gaf de iphone ook gewoon aan dat de headset verwijderd was en was het koptelefoontje niet meer zichtbaar tijdens het hoger of lager zetten van het volume..

queeny 17-10-12 02:31

zelfde probleem
 
hallo,

ik heb dus het zelfde probleem met mijn nieuwe iphone 5
zijn er dus geen oplossingen en gewoon opsturen?

LuckyW 09-03-13 00:40

Al een tijdje bezig met hetzelfde probleem: bellen lukt wel, kan echter alleen geluid horein indien ik functie luidspreker aanzet. Mute is off, edoch op scherm verschijnt melding geluid is uit (microfoontje met streep erdoor), terwijl de grote klok gewoon aangeeft ,er is geluid. Alles al 2 keer gereset. Gok geen software issue. Hardware? In komende belletjes hoor ik ook niet binnenkomen. Wel als ik reageer via luidspreker. Voor dinsdag a.s. 4u afspraak met Apple store Amsterdam om 4u. We will see. Hoop dat het hardware is, dan ligt het nl. niet aan mijn onwetendheid. Alle testgeluiden doen het. Muziek ook. Bluetooth etc. Hoop dinsdag meer te weten, en zal feedback dan posten.

LuckyW 13-03-13 22:55

En? De oplossing is er. Goede service van Applestore Genius Amsterdam. Wat ik al dacht, mijn iPhone 4 onderdeel van een serie, waarbij soms de audio microfoon het begeeft. Vervanging dus noodzakelijks. Wat ik al dacht, niets verkeerd qua settings, software, netwerkinstelling etc. Hardware. Apple heeft de mobiel vervangen. Les: indien er geen audio is met de mute button off, dan is er een redelijke kans dat er een hardware fout is. Het simpelste om te doen, is gewoon een Genius afspraak maken. Binnen 4 dagen, all done.

Starscreamer 16-03-13 22:55

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Gisteren nieuwe iPhone 4 via Hollansnieuwe
Alleen op speaker kan ze bellen. Moet ik na een premium Apple seller gaan of Hollandsnieuwe opbellen (15 cent per minuut :( )

LuckyW 16-03-13 23:02

Afspraak maken met Applestore, en inruilen voor nwe. 1jaar Apple garantie.Afspraak kan online gemaakt worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.