iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sources e.d. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/7765-sources-e-d.html)

nielsr 19-02-08 15:21

Sources e.d.
 
Beste mensen,


Ik heb nog geen iPhone maar lees vaak over sources toevoegen en dat soort dingen. Hier heb ik (waarschijnlijk voor jullie een hele simpele) vraag over. Normaal gesproken bet ik van het "uitproberen en we zien wel als het mis gaat" maar omdat ik geen iPhone heb kan dit helaas nog niet en ben toch wel nieuwschierig.

- Ik merk dat sources vaak url's zijn, wat doet zo'n source dan? Haalt deze constant data op om dingen aan te passen, zoals bijv. de nummerherkenning tool? Of haalt tie éémalig wat data op en kan dit dan ook via Wi-Fi? In de Wiki lees ik wel hoe het moet maar niet wat het exact doet.

- Soms zijn sources ook lappen tekst wat lijkt op xml. Waar plaats je dit dan?

- Kan je sources automatisch plaatsen als je een installer hebt?

thnx :)

M.Sergio 19-02-08 15:37

Sources = bronnen. Het zijn bronnen waar je allerlei software kunt downloaden. Een source/bron voeg je handmatig toe aan je bronnen(lijst). Vervolgens kun je in je installer zien wat die bron aanbied aan software. Zit er iets tussen wat je interesseert, druk je op install en het wordt geinstalleerd.

Het wordt vanzelf heel snel duidelijk als je een iPhone hebt.

iCulture 19-02-08 15:40

Het wordt denk ik een stuk duidelijker als je het wiki-artikel [wiki]Repository[/wiki] leest :)

nielsr 19-02-08 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 67687)
Het wordt denk ik een stuk duidelijker als je het wiki-artikel [wiki]Repository[/wiki] leest :)

heb ik zeker gedaan maar vroeg me nog een aantal dingen af.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.Sergio (Bericht 67684)
Sources = bronnen. Het zijn bronnen waar je allerlei software kunt downloaden. Een source/bron voeg je handmatig toe aan je bronnen(lijst). Vervolgens kun je in je installer zien wat die bron aanbied aan software. Zit er iets tussen wat je interesseert, druk je op install en het wordt geinstalleerd.

Het wordt vanzelf heel snel duidelijk als je een iPhone hebt.


aha, dus je download éénmalig uit zo'n bron een instal file die je installeerd en vervolgens heb je het programma. Dus bij veel fixes waarbij ik lees dat je een source moet toevoegen installeer je gewoon een klein programma'tje die het probleem solved.

Nikooos 19-02-08 16:36

Wat heb je precies gelezen in die wiki die iphoneclub.nl aangeeft?

Want je reactie daaronder staat uitgelegd in dit stukje:
Citaat:

Open weer [wiki=1802]Installer.app[/wiki] weer en de source die je zojuist hebt toegevoegd heeft nu een naam. Je kan nu de files van deze repository installeren.

nielsr 19-02-08 16:44

Ja sorry misschien was ik niet duidelijk, ik vroeg me af of sources altijd files zijn die echt geinstalleerd worden. Want ik las ook ergens dat je een hele lap tekst moest toevoegen wat niet 1,2,3 een link naar een file'tje is. Ik zal het even proberen terug te vinden, misschien bedoel ik totaal iets anders :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.