iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen aanbieder in Tenerife iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/77973-geen-aanbieder-tenerife-iphone-4-a.html)

WetFox 19-11-10 16:56

Geen aanbieder in Tenerife iPhone 4
 
Mijn vader is net in Tenerife aangekomen en heeft geen service met zijn gejailbreakte en geunlockedte iPhone 4.

Bij instellingen is de optie aanbieder gewoon niet aanwezig.

Is er een oplossing?!

Alvast bedankt!

remundo7000 19-11-10 17:01

Dat ligt niet aan de iPhone, maar aan zijn telecomaanbieder! Kennelijk mag hij (nog?) niet roamen in het buitenland. Contact opnemen met t-mobile is de weg te gaan, vermoed ik. Of welke aanbieder hij heeft.

WetFox 19-11-10 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 602249)
Dat ligt niet aan de iPhone, maar aan zijn telecomaanbieder! Kennelijk mag hij (nog?) niet roamen in het buitenland. Contact opnemen met t-mobile is de weg te gaan, vermoed ik. Of welke aanbieder hij heeft.

Hij heeft een abonnement in Belgie bij Proximus, maar de telefoon is gejailbreaked en unlocked. In Nederland kan hij wel gewoon met Nederlands netwerk bellen.

remundo7000 19-11-10 17:08

Dan bellen naar Proximus. Of: een prepaid simkaart van een Spaanse aanbieder kopen, en die gebruiken daar.

Deze website kan hem wellicht op weg helpen: Spain - Pay as you go sim with data Wiki

De telefoon dient dan wel simlockvrij te zijn.

WetFox 19-11-10 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 602256)
Dan bellen naar Proximus. Of: een prepaid simkaart van een Spaanse aanbieder kopen, en die gebruiken daar.

Deze website kan hem wellicht op weg helpen: Spain - Pay as you go sim with data Wiki

De telefoon dient dan wel simlockvrij te zijn.

Het moet toch met de iPhone te maken hebben, niet met de aanbieder. Zijn collega heeft een abonnement bij dezelfde provider hier in Belgie en kan met zijn nokia gewoon bellen.

remundo7000 19-11-10 17:29

Misschien kunnen ze voor een moment hun simkaarten ruilen? Dan is meteen duidelijk of het ligt aan de telefoon, of aan het netwerk!

WetFox 19-11-10 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 602266)
Misschien kunnen ze voor een moment hun simkaarten ruilen? Dan is meteen duidelijk of het ligt aan de telefoon, of aan het netwerk!

Ik heb mijn vader net gebeld op dat ander nummer om de kaarten eens te wisselen, maar het gaat alweer, heeft zijn telefoon een tijdje helemaal uit gezet en toen weer aan, nu werkt het.

Sorry voor het storen :confused:

remundo7000 19-11-10 18:04

Mooi dat het werkt! Dit is mijn favoriete "reparatie": uit- en weer aanzetten. Dat we daar niet eerder aan hebben gedacht!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.