iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij loopt ineens sneller leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78013-batterij-loopt-ineens-sneller-leeg.html)

Cartman50 20-11-10 13:35

Batterij loopt ineens sneller leeg
 
4 Bijlage(n)
Hallo allemaal.

Ik volg al een tijdje de nieuwsberichten op deze site, maar dit is de eerste keer dat ik het forum gebruik voor raad te vragen i.v.m. een probleempje.

Ik heb m'n iPhone 3GS 32GB elf maanden. Heel tevreden over, alles tip top naar wens.

Maar... Sinds enkele weken loopt de batterij veel sneller leeg dan tevoren. Normaal gezien kwam ik met mijn gebruik (weinig bellen en sms'en, maar regelmatig iets lezen op internet, spelletje spelen, iPod luisteren...) gemakkelijk een hele dag toe. Meestal begon de dag met 100% en eindigde het met ongeveer 30%.
Sinds een drietal weken is het wat anders. 's Avonds met 100% batterij gaan slapen. 's Ochtends opstaan met 80%. Tegen dat de dag halverwege is moet ik opnieuw opladen, als ik 's avonds thuiskom van het werk nogmaals. Gewone slijtage lijkt me raar, het is echt wel ineens begonnen.

Ik heb al een complete restore gedaan, zonder een oude backup terug te zetten (dus alles één voor één opnieuw ingesteld en geinstalleerd), maar dat heeft geen verschil gemaakt. Wi-fi staat altijd aan (dat was tevoren ook), bluetooth gebruik ik nooit.

Het lijkt ongeveer begonnen te zijn toen ik 'My Kingdom' installeerde uit de appstore, maar blijkbaar zijn de andere gebruikers daar niet over aan het klagen, dus lijkt me niet waarschijnlijk dat die app dat veroorzaakt.

In bijlage vinden jullie drie screenshots uit iSysMonitor met alle lopende processen. Op het moment van die screenshots had ik in de multitasking balk Settings, Phone, Safari, Photos, Mail, Clock, Twitter en Calendar icoontjes staan. iPhone is niet unlocked of jailbroken.
Er is ook een screenshot van een scherm dat de laatste tijd vanuit het niets opduikt en in twee talen vraag naar automatische synchronisatie. Ik klik telkens cancel, maar zo om de dag of twee dagen duikt dat weer eens op.

Als iemand goeie raad heeft in deze, laat maar komen.


Groetjes.

fit4ever 20-11-10 17:26

batterij snel leeg
 
Ik heb dus hetzelfde probleem. Soms dan staat de telefoon nog op ca 60% batterij en een paar uur later is hij ineens bijna leeg, zelfs zonder hem gebruikt te hebben.
Heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft??
Alvast bedankt voor je antwoord.

Cartman50 20-11-10 21:55

Heb net nog eens gecheckt in iSysMonitor. De iPhone volledig uitgezet, opnieuw opgestart, multitaskingbalk bevat geen icoontjes meer.

Desondanks begon de CPU usage aan meer dan 50% om na een tiental minuten te zakken naar 12.30% user, 7.07% system, 80.63% idle. Die waarden zijn ongeveer gelijk gebleven tot nu. Is dat normaal?

Marsnel 22-11-10 17:13

Heb prescies het zelfde probleem. I-phone 3GS, 32GB, na 11 maanden is de batterij aan het nalaten. In 3 uur op standby gaat ie van 100% naar leeg.
Oplossing: batterij laten vervangen?

Cartman50 27-11-10 17:18

Heb 'My Kingdom' eraf gezwierd. Ofwel verbruikt die app teveel processortijd, ofwel speelde ik het gewoon teveel. Hoedanook is de batterijduur terug naar het 'normale' niveau.

rainking 03-12-10 07:43

Ik heb een iPhone 4 en heb dit probleem ook sinds ik de update 4.2 geïnstalleerd heb. Voorheen bleef het batterij niveau snachts gelijk maar nu zakt hij minimaal 20%.
Ik denk dus dat het met de update te maken heeft maar vervelend is het wel. Misschien dat het na 4.3 weer over is.

DenDanny 03-12-10 09:06

Het sync scherm is afkomstig van een Mobistar dienst nl Contact Save.
Ik heb dit probleem ook, en heb de dienst nooit geactiveerd. Heb al contact gehad met technische dienst maar is ook nog niet in orde.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.