iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   MobileMe gratis traceren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78303-mobileme-gratis-traceren.html)

ceesboersen 23-11-10 22:31

MobileMe gratis traceren
 
MobileMe trace your iPhone.

Dit is wel een geweldige toevoeging van iOS 4.2.1
Alleen vroeg ik me af, als er een device word gestolen zal de persoon meteen de app verwijderen.
Ik heb deze app dus in een folder gezet waar je hem niet zo snel zou zoeken.
Leek me wel slim om dit even te vermelden.

WDS001 23-11-10 22:41

Het is niet zozeer de applicatie 'Find my iPhone' die belangrijk is voor het traceren van je iPhone, maar wel het ingestelde Mobile Me account. Wanneer je de app verwijderd kan je je iPhone nog steeds traceren, maar als je het Mobile Me account verwijderd niet.

Dat is dus al een extra stap voor de mogelijke dief. Maar weet wel dat, als de dief dat wil, het gemakkelijk is om je iPhone helemaal te wissen en opnieuw in te stellen voor eigen gebruik. De dienst is dus eerder bedoeld om eerlijke vinders te contacteren.

ballegooier 23-11-10 22:48

Beetje iPhone dief weet inmiddels wel dat je de iPhone meteen helemaal uit moet zetten, simkaart eruit en herstellen in iTunes... Weg sporen. Byby iPhone...

ceesboersen 23-11-10 23:17

Ja dat klopt, maar dan heb je het over echte dieven. Er zijn ook mensen die een zoekgeraakte iPhone of iPad vinden en denken, hè laat ik die maar eens houden, en voor die mensen kan het wel werken omdat deze groep vaak niet weet wat de mogelijkheden zijn om deze apparaten terug te vinden.
Maar ja , hopen datdatniet Gebeurd.

Yzord 24-11-10 00:19

Ik zal het je sterker vertellen..mijn vrouw heeft haar iphone laten vallen toen ze uitstapte uit de auto. 20 minuten later kwam ze erachter dat de iphone weg was. Zij dacht uit haar tas gestolen in de stad. Maar een (leuke) dame had hem gevonden en deze heeft toen mijn vrouw d'r moeder gebeld. En zo kreeg ze hem terug.

En de aardige dame zei ook nog dat haar vriend had gezegd dat ze hem moest houden haha...geweldig zulke dames die er niet voor zwichten.

Macbookto 24-11-10 00:41

Hetzelfde bij mijn iPaq eerder. Er was geen code ingesteld. Ik had op het openingsscherm mijn naam en tel.nr staan. Ik was hem kwijt en werd de andere dag gebeld. Met een beloning heb ik op mijn beurt die mensen weer verblijd.
Onze zoon vond eens een telefoon. Hij deed hem aan, maar zag een code en kon dus geen nummer uit die lijst bellen. Hij heeft hem toen opgegeven bij de NS (was in de trein blijven liggen), maar er is nooit iemand hem op komen halen. Wij hadden ons best gedaan.
Ik vind ' find my iPhone' terug een handige functie voor het geval hem ik thuis een keer kwijt ben. Ik heb het geluid nl wel eens uit staan bij een vergadering en vergeet het na afloop wel eens aan te zetten. Nu kan ik hem oproepen via die geluidjes en is het ook te traceren of ik hem verloren ben of dat hij toch thuis moet liggen en dan ga ik op het geluid af. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.