iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4.2.1 AirPrint via gedeelde printer onder Win7-instructies (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78352-4-2-1-airprint-via-gedeelde-printer-onder-win7-instructies.html)

skully 01-12-10 16:28

Het werkt alleen met lokaal gedeelde printers.

z-nyx 01-12-10 19:34

Werkt super :D

Fresh 03-12-10 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skully (Bericht 609145)
Het werkt alleen met lokaal gedeelde printers.

Daarom heb ik mijn netwerkprinter niet via Windows gedeeld, maar via mijn Ubuntu server. Vanaf de iPhone printen lukt nu ook als mijn Windows PC niet aan staat, want de Ubuntu server draait immers altijd.

Eerst heb ik de netwerkprinter via de systeeminstellingen in Ubuntu geïnstalleerd. Je moet wel een CUPS compatibele driver voor je printer kiezen. Voor mijn oude LaserJet 6L was die beschikbaar. Daarna moet je in Ubuntu de printer zichtbaar maken en delen in je netwerk via de eigenschappen van de printer.

Vervolgens heb ik de stappen in de volgende handleiding gevolgd en voila, ik kan printen!
AirPrint with Ubuntu 10.10

O, het werkt (dus) ook met Ubuntu 10.04, niet alleen met 10.10.

eddie.xxl 17-12-10 11:18

na een paar uurtjes te hebben gerommeld, en vele andere fora verder ben ik eruit!! ik mis in deze howto een stap 3,5: de airprint.exe eerst runnen, dan vraagt de firewall toestemming, en dan pas de cmd regels invoeren..
zo werkt het hier tenminste..

Op een Windows 7 pc.

The Unbelievable 23-12-10 23:54

Is dit hetzelfde als Vista?

kuifje62 12-06-11 00:39

ik heb alles doorlopen en mijn ipad ziet de canon printer maar er zit een slotje op. Er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Nu heb ik deze nooit ingevoerd voor mijn printer en het gaat ook niet om die van het netwerk.??? iemadnd een suggestie?

Fresh 12-06-11 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuifje62 (Bericht 682417)
ik heb alles doorlopen en mijn ipad ziet de canon printer maar er zit een slotje op. Er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Nu heb ik deze nooit ingevoerd voor mijn printer en het gaat ook niet om die van het netwerk.??? iemadnd een suggestie?

Lees de starttopic nog eens even door, daar staat een oplossing voor dit "probleem".

kuifje62 12-06-11 13:17

Oeps te enthousiast aan de slag gegaan. Ga het gelijk proberen. dank

kuifje62 12-06-11 18:51

En het is gelukt. Nogmaals dank.

P1nGu1n 13-06-11 14:30

Mijn opstelling is iets anders. Hoofd-pc (waar gedeelde printer op staat) draait op Windows Vista zonder iTunes (iTunes staat op mijn laptop) en daar is Bonjour Service dus niet op geïnstalleerd. Is het nogsteeds mogelijk dit aan de praat te krijgen?

M.v.g. P1nGu1n

mupie 25-12-11 12:29

bij mij werkt het niet of ik die iets fout


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.