iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Geen Service" "herstel vereist" melding (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78380-geen-service-herstel-vereist-melding.html)

Martijnvdberge 24-11-10 18:29

"Geen Service" "herstel vereist" melding
 
Beste Mensen,

Ik krijg sinds 2 weken een melding "Herstel vereist, u kunt niet bellen of gebeld worden met de Iphone. Herstel via Itunes." (foto 1)
Vervolgens hang ik de Iphone aan Itunes en dan herkend hij de Iphone niet. (foto 2) Dan moet ik of een tijdje wachten of de Iphone 5 keer aan en uit zetten voordat de Iphone herkent wordt. Ook is heel mijn aanbiederinstellingen verdwenen. (foto 3)
Tijdens deze melding heb ik ook geen service en doet Wi-Fi het ook niet meer.
Ben naar de T-mobile winkel geweest en die hebben de Simkaart vervangen. Het probleem leek weg te zijn, maar keerde na een paar uur gewoon weer terug.
Het vreemde is ook dat als ik de melding krijg en ik laat hem dan gewoon een paar uur liggen en start hem weer op nieuw, dat hij het dan gewoon weer doet.

Kent iemand dit probleem?

Het gaat om een Iphone 4 met ios 4.2 ( bij ios 4.1 deed hij dit ook)
De iphone is nog geheel orgineel en niet gejailbreaked.

http://94.100.121.65/1166600001-1166...77_5_eh16.jpeg

http://94.100.114.45/1166600001-1166...86_5_Hwif.jpeg

http://94.100.120.129/1166600001-116...94_5_HhIi.jpeg

Need-iPhone 24-11-10 21:56

terug gaan naar waar je hem gekocht heb, probleem melden
kijken of het mogelijk is om een nieuw toestel te krijgen

btw:
bij updaten naar 4.2 heb je toen back up terug gezet?

Martijnvdberge 24-11-10 23:13

Ik ben er vorige week mee terug geweest en ze wilden hem opsturen naar Iphone om m na te laten kijken. Op dat moment had ik geen andere telefoon dus heb ik m weer meegenomen. Ook heb ik geprobeerd om het zelf op te lossen door firmware opnieuw te installeren etc.
Dit leek even te helpen voor 2 dagen.
Dan misschien toch maar terug naar T-mobile en hem op laten sturen voor minimaal 10 dagen....

Marino123 27-11-10 14:26

Herstel vereist melding
 
Krijg sinds een week ook deze melding op Iphone 3GS.
Na herstarten Iphone kan ik weer bellen maar alle geïnstalleerde applicaties werken niet meer.

Na herstel en upgrade naar 4.2.1 via Itunes komt de melding (na ongeveer 24-36 uur) weer terug en begint het feest opnieuw.

Meer mensen hier last van? Oplossing bekend?

Martijnvdberge 28-11-10 01:42

Update:
Nog steeds niet terug geweest. Sinds upgrade naar ios 4.2.1 laatste failure 3 dagen geleden. Ik blijf twijfelen of ik terug moet gaan naar de T-mobile shop.
Het enige wat ik heb gedaan sinds de laatste failure is alles nog een keer helemaal op nieuw te installeren. Dus volledig herstel gedaan.

Iemand anders nog ervaringen?
Lijkt me sterk dat er maar 2 mensen zijn die hier last van hebben.

gijsdevries 02-12-10 19:14

Hier een Iphone 3g 16GB ook last van.

sins de update 4.2.1

Hoop op een snelle oplossing.

hellboysz 02-12-10 19:35

Beste mensen,

Dit probleem heb ik ook gehad. Wat wil helpen is een paar keer in de air plane mode zetten. Ik heb zelf de software opnieuw geïnstalleerd! dat werkte wel bij mij!

Greets en suc6

SlaveGen 03-12-10 00:54

Ik heb dit probleem ook. Ik heb mijn iphone 3gs al 2 keer opgestuurd. 2 keer was hij 2 weken weg voor reparatie. Ik heb de iphone vandaag terug, na een paar uur bereik valt weg en valt weer in herstel modus. Ik hoop voor je dat je hem verzekerd hebt. Gooi hem kapot op de grond en krijg een nieuw toestel. Dit is waarschijnlijk de enige oplossing want die gasten bij pro assist kunnen er ook niets van.

Need-iPhone 03-12-10 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SlaveGen (Bericht 609940)
Ik heb dit probleem ook. Ik heb mijn iphone 3gs al 2 keer opgestuurd. 2 keer was hij 2 weken weg voor reparatie. Ik heb de iphone vandaag terug, na een paar uur bereik valt weg en valt weer in herstel modus. Ik hoop voor je dat je hem verzekerd hebt. Gooi hem kapot op de grond en krijg een nieuw toestel. Dit is waarschijnlijk de enige oplossing want die gasten bij pro assist kunnen er ook niets van.

en dan kom je bij de verzekering en die vraagt wat er is gebeurd en dan zeg jij: "ik gooide hem op de grond want hij deed het niet meer goed".
denk je dat je dan een nieuwe krijgt?

Martijnvdberge 07-12-10 01:19

Update 2:
Na de laatste firmware erop gezet te hebben leek het even een tijd goed te gaan.
Echter gister avond stopte de Iphone er weer mee en kreeg ik wederom de melding "Geen Service" "herstel verreist".
Dit maal heb ik hem een paar uur laten liggen en vervolgens uit en aan gezet.
Hierna deed hij het weer. Na een uur of 6 weer geen service. weer even gewacht en Opnieuw gereset. Nu doet hij het weer sinds vanochtend.
Ben ten einde raad. Was mijn naam maar Joop van 't Hek, Dan had ik nu zeker een nieuwe gehad.......

HELP!

JayTroxZ 13-12-10 20:10

Momenteel heb ik exact hetzelfde probleem met een overgekochte T-mobile iPhone 3Gs 16G - New Bootrom. ( Ik heb zelf "Hi")
Dus ben afhankelijk van een Unlock en heb daardoor dus ook een jailbreak. Weet niet of het probleem daaraan ligt? Zit op 4.1 firmware.

Bootrom was voorheen 05.12.01. Deze kan ik nu niet meer zien. Evenals ICCID en IMEI die ik niet meer kan bekijken, en de iPhone ziet mijn simkaart niet meer.

Deze melding is bij mij plotseling gekomen, nadat ik de iPhone even aan iTunes had gekoppeld.

Hoop dat er snel een duidelijke oplossing komt, omdat teruggaan naar een andere software geen optie voor mij is, doordat ik geen SHSH blobs heb van 3.1.3.

4.2.1 is ook nog geen optie, omdat ik de nieuwe Bootrom heb.

Ik ga maar eens surfen en proberen een oplossing te vinden!

JayTroxZ 14-12-10 13:47

Update:

Na uren te hebben gesurft en proberen te restoren op verschillende manieren ( restore mode, DFU mode, en RedSn0w DFU mode).. Zowel custom firmware als originele firmware 4.1 en 4.2.1, kan ik eraan toevoegen dat foutcode 1002 in iTunes tijdens restoren ook tot de problemen behoort. En tot op heden op de foutcode 1002 ook niet echt duidelijke oplossingen te vinden zijn.

Update 2:
Ik kan alleen updaten met de custom firmware 4.1 in de DFU mode van RedSn0w. Hij start weer op, maar blijft dezelfde meldingen geven.

AlexTemora 24-01-11 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Need-iPhone (Bericht 609996)
en dan kom je bij de verzekering en die vraagt wat er is gebeurd en dan zeg jij: "ik gooide hem op de grond want hij deed het niet meer goed".
denk je dat je dan een nieuwe krijgt?

Ja. Want daar ben je voor verzekerd...

SlaveGen 24-01-11 13:59

Daar ben je inderdaad verzekerd voor.

Ik heb dit probleem 2,5 maand gehad. Mijn Iphone is in totaal 5 x opgestuurd. Het enige wat ze bij de reparatie doen is je telefoon opnieuw updaten precies hetzelfde wat je zelf kan doen. De laatste keer dat de Iphone is opgestuurd heb ik gelijk naar de leidinggevende gevraagd en gezegd dat er dit keer echt wat mee moest gebeuren anders zou ik juridische stappen ondernemen. Dit was totaal niet nodig volgens haar en kreeg ik binnen 2 week een nieuwe. Met de nieuwe Iphone is niets mis oude backup erop gezet en hij doet het gewoon weer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.