iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4.2 naar 4.1 brengen .. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78450-iphone-4-2-naar-4-1-brengen.html)

Trippelke 25-11-10 13:34

iPhone 4.2 naar 4.1 brengen ..
 
Hallo,

Op welke mannier kan ik mijn iPhone 4.2 naar een 4.1 brengen.
Jammer genoeg heb ik hem gisteren geüpdate en dit resulteert er in dat ik mijne iPhone niet kan gebruiken op men iMac met tiger. De computer waarmee ik de update had gedaan heeft snow leopard.

Iemand een handleiding voor mij?
Ik heb totaal geen codes van de banden ofzo.

Dank u wel ..

XIII 25-11-10 14:21

Als je geluk hebt signeert Apple 4.1 nog.

Sla in dat geval meteen met TinyUmbrella je SHSH blobs op!

(je kunt die blobs opvragen voor iedere versie die Apple signeert; ook een andere dan weer je iPhone op staat)

Trippelke 25-11-10 19:57

Wat bedoel je met signeert?
Hoe kan ik het nu uitproberen?
Kan het zijn dat ik de 4.1 software er terug kan opzetten met hem te herstellen?

Marrrrtijn 25-11-10 20:44

Voor mij, met mijn iPod Touch 2G heeft dit altijd gewerkt:
Ga naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts, en open dit bestand met kladblok. Dan zet je onderaan dit neer: '74.208.10.249 gs.apple.com' (Zonder de ' '). Je slaat het bestand op, hangt je iPhone aan je computer, en opent iTunes.

Open het gedeelte van je iPhone en houd Shift ingedrukt terwijl je op Herstel klikt. Hierna kies je de firmware die je erop wilt hebben. Als het goed is zou het moeten werken.

Indien je nog vragen hebt, vraag het gerust. :cool:

XIII 25-11-10 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trippelke (Bericht 605459)
Wat bedoel je met signeert?
Hoe kan ik het nu uitproberen?

SHSH-gegevens opslaan - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trippelke (Bericht 605459)
Kan het zijn dat ik de 4.1 software er terug kan opzetten met hem te herstellen?

Niet zonder die SHSH blobs.

Trippelke 25-11-10 22:11

Dat zal dus niets worden ...
Zou hier ooit een oplossing voor gemaakt worden?

XIII 25-11-10 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trippelke (Bericht 605539)
Dat zal dus niets worden ...

Waarom niet?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trippelke (Bericht 605539)
Zou hier ooit een oplossing voor gemaakt worden?

Daar zou ik niet op rekenen...

Trippelke 25-11-10 22:32

Ja ik ben niet zo handig in al die programma'tjes dus ik zoek eigenlijk naar een sooft how-to wat het me duidelijk kan uitleggen.
Vind niet echt iets op het net.

XIII 25-11-10 22:35

Lukt het (niet) met deze twee?

Save SHSH Blobs (ECID SHSH) of iOS 4 on Windows and Mac | Redmond Pie

Downgrade iOS 4.2 to 4.1 / 4.0.2 / 4.0.1 on iPhone 4, 3GS, 3G and iPad [Guide] | Redmond Pie

(meer uitleg dan dit zul je niet snel vinden denk ik)

Marrrrtijn 25-11-10 22:47

Heb je wat ik je uitlegde al geprobeerd? Zojuist mijn iPod gedowngrade ermee, en werkt nog steeds.

XIII 25-11-10 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marrrrtijn (Bericht 605564)
Heb je wat ik je uitlegde al geprobeerd? Zojuist mijn iPod gedowngrade ermee, en werkt nog steeds.

Dat werkt bij jou omdat je SHSH blobs hebt opgeslagen en iTunes omleidt naar de (Cydia) server van Saurik.

Maar er viel me net in dat ik misschien veel te moeilijk dacht.

Als Apple 4.1 nog signeert zou je ook met de methode van Martijn naar 4.1 kunnen herstellen, zonder die omleiding en zonder opgeslagen SHSH blobs (dus alleen shift-herstel met de 4.1 firmware die je van deze site downloadt: iOS Firmware).

EDIT: ik zie in dit topic dat Apple 4.1 inderdaad nog signeert; grijp je kans!

Trippelke 25-11-10 23:04

het is gelukt !
Dank u mensen !

markjan 30-11-10 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trippelke (Bericht 605575)
het is gelukt !
Dank u mensen !

kan jij mij misschien stap voor stap uitleggen hoe je het heb gedaan? ik zit nu op 4.2.1 maar ik wil weer terug naar 4.1 want ik heb alleen maar problemen met 4.2.1.

bedankt alvast

xbored 01-12-10 15:28

mooi mij is het ook gelukt van 4.2 gedowngrade naar 4.1 en jailbreak toegepast en gewoon werkend eindelijk...

DaMackie 02-12-10 00:05

Ik zou ook willen terugkeren van 4.2.1 naar 4.1 want ik ervaar ook problemen na de upgrade.
Ik ben echter geen techneut, dus kan er niet zo goed aan uit wat ik nu juist moet doen om deze downgrade aan te pakken. De guides hierboven verwijzen toch allemaal naar gejailbreakte iphones?

Ikzelf heb geen Jailbreak, dus kan ik dan gewoon via de restore knop terugkeren naar 4.1 of moet ik nog iets anders doen?
Kan iemand mss kort stap voor stap aangeven wat ik moet doen?


Alvast bedankt!

Trippelke 02-12-10 00:26

deze heb ik gevolgd!
En alles is er in orde mee gekomen.
Mijn iPhone is ook niet gejailbreakt.

DaMackie 02-12-10 00:58

Maar jij hebt dus niet moeten wijzigen aan die hosts files?
Gewoon de 4.1 firmware downloaden van die website en dan itunes openen en shift inhouden terwijl je op "restore" drukt?

Thx!

Trippelke 02-12-10 09:18

Idd maar lees goed de How-to en het zal geen enkel probleem zijn.

xbored 03-12-10 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaMackie (Bericht 609496)
Maar jij hebt dus niet moeten wijzigen aan die hosts files?
Gewoon de 4.1 firmware downloaden van die website en dan itunes openen en shift inhouden terwijl je op "restore" drukt?

Thx!


ja klopt zo moet het niet meer niet minder

Marrrrtijn 03-12-10 17:17

@XIII Jij zei dat je SHSH daarvoor moet zijn opgeslagen, toch ben ik vanaf 3.1.3 naar 4.0 gegaan, terwijl die niet meer werd ondersteund door Apple. En het lijkt mij onmogelijk om de SHSH van 4.0 te hebben, als ik daar nog nooit op heb gedraaid?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.