iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone vindt netwerken, maar kan niet verbinden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78511-iphone-vindt-netwerken-maar-niet-verbinden.html)

claver 25-11-10 23:13

Iphone vindt netwerken, maar kan niet verbinden
 
Hoi,

Ik heb het hele internet al 100x afgezocht, maar niemand lijkt eenzelfde probleem te hebben.
Mijn iPhone 3G (met Vodafone) heeft het bijna een jaar prima gedaan. Sinds een maand of wat herkent hij nog steeds alle Wi-Fi netwerken in de omgeving, meestal zelfs met alle streepjes bereik, maar kan hij nergens meer verbinding maken. Ik voer natuurlijk wel de juiste wachtwoorden in. Ik krijg dan verschillende foutmeldingen: 'geen verbinding mogelijk met netwerk: en dan de naam van desbetreffend netwerk.
Daarna kan ik evt opnieuw het wachtwoord invoeren..

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- netwerkinstellingen reset
- harde reset telefoon
- software/firmware geupgrade naar 4.2
- fabriekinstellingen reset
- sim in een andere telefoon geprobeerd (lijkt me niet dat het daar aan kan ligen, maar je moet toch iets) daar deed Wi-Fi het wel gewoon..

Dit alles met steeds hetzelfde resultaat; alle Wi-Fi netwerken worden herkend en gezien maar kan geen verbinding maken. Dit geldt dus voor alle netwerken, overal.
Ik heb er denk ik wel een stuk of 10 geprobeerd op diverse lokaties in het land (bij thuis, werk, openbaar, bij diverse vrienden: niets)

Ik heb de telefoon gekocht bij phoneshop in Den Haag, maar dat is net iets meer dan een jaar geleden dus de garantie is verlopen en ik heb natuurlijk geen verzekering. Op fora staan vnl oplossingen die betrekking hebben op problemen met 1 bepaald netwerk of een nieuw router. maar daar kan het dus niet aan liggen...

Heeft er iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn? Of nog beter: hoe het te verhelpen is?

claver 27-11-10 12:59

Niemand die iets weet?

jemmie 27-11-10 13:23

Lijkt op iets hardwarematigs, misschien kun je eens proberen om de beveiliging tijdelijk van je Wi-Fi af te halen en kijken of je dan wel verbinding kan maken?

Captaincaveman 27-11-10 14:38

Heb je ook al eens een herstel via iTunes gedaan zonder de reservekopie terug te zetten. Helemaal opniew beginnen dus. Ik heb hetzelfde gehad met mijn iPad. Herstel via iTunes was het enige dat het probleem kon oplossen.

SimsonAWO 29-11-10 22:28

Geen Wi-Fi connectie
 
Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik heb namenlijk precies hetzelfde, hij ziet alle netwerken in de omgeving, maar connectie is meestal niet mogelijk, een enkele wil hij verbinden.

sjampster 06-12-10 22:33

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iphone4 met ios 4.2.1. Bij mij thuis werkt de WLAN verbinding meteen en zonder problemen. Op m'n werk en bij vrienden krijg ik de melding 'kan geen verbinding maken', terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord klopt.
Ik heb op het internet gelezen dat sommigen het probleem verholpen door hun WLAN op alleen 802.11b te zetten. Bij mij thuis staat WLAN op mixed (b+g) en daar heb ik geen problemen, dus dat is het niet.
Ik hoorde ook dat de iphone moeite heeft met WPA of WPA2? Weet iemand hier meer van?

summervesta 08-10-11 23:49

hoi ik heb het zelfde probleem met mijn ipad vind wel mijn netwerk vul ik het wachtwoord in (zeker weten de goede)maar verbinden ho maar.
iemand al een oplossing gevonden?

Jan79 28-10-11 22:56

in de oven ermee
 
Hi, had precies hetzelfde probleem. Mijn Iphone 3G vond wel alle netwerken maar ik kreeg geen verbinding...Helaas dit is een hardwarematig probleem...maarrr te verhelpen! Haal je moederboard uit je iphone (zie youtube) en leg hem precies 7 minuten in de oven op 185 graden celcius. Bij mij werkt het echt weer perfect!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:38.