iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kleine haperingen bij iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78655-kleine-haperingen-iphone-4-a.html)

gerwinbosscha 27-11-10 23:45

Kleine haperingen bij iPhone 4
 
Beste mensen,

Sinds een paar dagen komt het bij mijn iPhone geregeld voor dat animaties niet soepel lopen. Meestal bij het terugkeren naar het springboard, hapert de animatie een of twee keer kort. Dit was voorheen niet zo, toen liep alles vloeiend.

Misschien is het wel heel normaal of is de oorzaak / oplossing heel simpel, dat weet ik niet, het is immers mijn eerste iPhone.

(Ik heb trouwens een iPhone 4, draai iOS 4.2.1 en geen jailbreak)

n@gel 28-11-10 08:35

Ik denk dat je geheugen vol zit.. dubbel klik de home button en houd meen icoon van een app even ingedrukt. er verschijnt nu een X zodat je alle openstaande programma's kan afsluiten.

nadat je dat gedaan hebt zou je iPhone weer snel moeten zijn.

gerwinbosscha 28-11-10 09:27

Daar was ik zelf al op gekomen, maar het lijkt weinig uit te halen. Het komt ook voor als ik slechts één of twee apps open heb staan.

gerwinbosscha 29-11-10 07:58

Ik merk nu trouwens ook dat bijv. een Angry Birds niet helemaal soepel loopt, waar het voorheen gewoon soepel ging. Nog iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik eraan kan doen?

ButcherJF 29-11-10 09:21

Al een harde reset geprobeerd?

gerwinbosscha 29-11-10 09:56

Even uitgezocht hoe dat moest (zoals ik zei, ik ben nieuw in de wereld van de iPhone ;)), maar in eerste instantie lijkt het te helpen. Hoop dat het goed blijft, ik kijk het even aan.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

gerwinbosscha 29-11-10 15:54

Het loopt nog steeds niet helemaal lekker. Misschien stel ik me aan, maar een paar dagen geleden liep alles soepel en dat wil ik natuurlijk graag weer zo hebben ;) Iemand nog een idee?

apotheosis 29-11-10 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinbosscha (Bericht 607593)
Het loopt nog steeds niet helemaal lekker. Misschien stel ik me aan, maar een paar dagen geleden liep alles soepel en dat wil ik natuurlijk graag weer zo hebben ;) Iemand nog een idee?

De app eens wissen en herinstalleren, niet dit zal helpen zenne maar het is altijd het proberen waard natuurlijk, maar ik veronderstel je dit al gedaan hebt ;).

Bij mij alvats geen probleem, angry birds werkt zoals het moet.

Ik hoop je probleem opgelost zal raken.

Zoniet zal je mss de iphone moeten binnen steken, heb je dit met alle games enzo voor dan?

Installeer anders eens meerdere gratis games en speel ze eens.

gerwinbosscha 29-11-10 18:37

Het gaat ook niet specifiek om Angry Birds (zat net even Doodle Jump te spelen en die loopt perfect). Ook bij bijv. het terugkeren naar het springboard stottert de animatie wat. Zou het kunnen komen doordat ik terugkeer naar een pagina met veel iconen en een aantal redelijk volle mappen?

themasterf 29-11-10 20:15

Hoi

Ik heb er ook last van, t lijkt een beetje trager te zijn geworden na 4.2.1 update.

Hebben meer mensen hier last van?? Heb geen jailbraik en geen nieuwe schokkende APps geïnstalleerd .....

Ik vind het vooral irritant dat dubbel klikken op de home knop niet altijd de multitask bar opent.

apotheosis 29-11-10 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinbosscha (Bericht 607752)
Het gaat ook niet specifiek om Angry Birds (zat net even Doodle Jump te spelen en die loopt perfect). Ook bij bijv. het terugkeren naar het springboard stottert de animatie wat. Zou het kunnen komen doordat ik terugkeer naar een pagina met veel iconen en een aantal redelijk volle mappen?

Ik heb een 32gb iphone 4 en heb maar 3.7gb meer over, staat vol mee alle soorten apps, heb ook de update overlaatst gedaan en ik heb geene last van die problemen, ik heb in feite nog nooit problemen gehad als ik een update doe.

kdhoe 29-11-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door themasterf (Bericht 607837)
Hoi

Ik heb er ook last van, t lijkt een beetje trager te zijn geworden na 4.2.1 update.

Hebben meer mensen hier last van?? Heb geen jailbraik en geen nieuwe schokkende APps geïnstalleerd .....

Ik vind het vooral irritant dat dubbel klikken op de home knop niet altijd de multitask bar opent.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht dat mijn homebutton begon te haperen. Het is dus duidelijk een softwareprobleem.

markjan 29-11-10 22:10

ik heb het ook sinds 4.2.1! ik heb nu net een nieuw topic om weer naar 4.1 te gaan want dit vind ik niets. (heb een 3gs zonder jailbreak nu) vooral als ik 2x op de home button klikt duurt het best lang voordat hij het doet en als ik op de volgende pagina gaat op de iphone zegmaar dan duurt het ook even:(

gerwinbosscha 30-11-10 15:56

Het is niet zo dat ie bij mij langzaam reageert, meer dat de animaties niet mooi vloeiend lopen zoals ze voorheen wel deden. Home button enzo reageren op zich prima.

themasterf 30-11-10 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinbosscha (Bericht 608424)
Het is niet zo dat ie bij mij langzaam reageert, meer dat de animaties niet mooi vloeiend lopen zoals ze voorheen wel deden. Home button enzo reageren op zich prima.

İk heb dus beide en wat kan er aan gedaan worden???

gerwinbosscha 30-11-10 21:45

Ik heb vandaag maar eens een schifting gemaakt in mijn apps, alles wat ik niet gebruikte eraf gegooid. Daarna mijn iPhone hersteld en alle apps die ik echt gebruik er weer opgezet. Tot nog toe loopt bij mij alles weer soepel.
Voor mij dus een goede oplossing, niet de ideale oplossing natuurlijk. Maar tot nu toe loopt alles bij mij goed, plus dat mijn iPhone weer lekker opgeruimd is :p

themasterf 03-12-10 14:45

probeer eens wat hier staat:

iPhone Slow After iOS 4.2.1 Update; Fixes | AppleToolbox - Tools, Tips and Fixes for iPhone, Mac, iPad and iPod


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.