iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe iPhones standaard sim-lock vrij geleverd!? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/78854-nieuwe-iphones-standaard-sim-lock-vrij-geleverd.html)

Soepgroente 29-11-10 23:44

Nieuwe iPhones standaard sim-lock vrij geleverd!?
 
Ik wil graag even mijn ervaring delen met jullie, zeker omdat het antwoord geeft op een aantal vragen die ik in de vele reacties in dit nieuwsbericht las: iPhone 4 vanaf vandaag verkrijgbaar bij alle Nederlandse operators

De reden dat ik het op het forum post is omdat ik mij afvraag of de mensen met de vragen de reacties nog doorspitten op antwoorden. Vandaar deze centrale plek.

Ik zat bij Hi en mijn abonnement loopt af op 10 december. Na uitvoerig vergelijken (zie hier, 4 nov 2010) kwam ik tot de conclusie dat Vodafone de goedkoopste is als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.

Op 17 november heb ik de knoop doorgehakt: een iPhone 4 16gb bij Vodafone! Aangezien Hi 1 maand opzegtermijn heeft betekent dit dat ik het Vodafone abonnement vanaf 17 december in gebruik kan nemen. Met nummer-behoud. Rond die tijd zou ik mijn iPhone ook krijgen. Prima.

Tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen vrijdag een SMS met het bericht: uw iPhone ligt vanaf a.s. maandag 8:00 uur klaar in de winkel.

Ik stond vandaag dus om 8 uur voor de winkel. Eenmaal thuis geprobeerd kreeg mijn iPhone (uiteraard) GEEN signaal. De micro-sim werkt (nog) niet. Logisch.

Vervolgens ben ik naar de Hi-shop gegaan om te vragen of ik een micro-sim kon krijgen met nummer-behoud. Dit was geen probleem. Kost wel € 17,50. Ik ga ervan uit dat het ongeveer evenveel kost bij andere telecom-aanbieders. Dit was een gok omdat ik niet wist of de iPhone sim-lock vrij was.

Toen ik de winkel uitliep zag ik direct op mijn oude telefoon dat de SIM het niet meer deed. Thuis aangekomen de Hi micro-SIM erin gedaan en het resultaat: het werkt. Internet, bellen en smsen.

Dus volgens mij kun je stellen dat deze iPhones sim-lock vrij zijn! :D Je oude SIM knippen naar micro-SIM formaat is dus een optie.

Mijn excuses als deze dingen al duidelijk zijn op de een of andere manier. Ik zag de vragen en ik wist de antwoorden hierop. 1+1=2 :D

nicolas4 30-11-10 13:34

17,50€ voor een Micro-Sim? :confused:
Ik krijg dat gewoon gratis hoor!
En tegenwoordig bestaat er toch het alternatief voor operators om een sim uit te delen die op alles past... (Lees: je kan je micro-sim eruit klikken)

joyciie 30-11-10 13:46

Ik heb gewoon Tmobile. Van 3G naar de 4 gegaan. Moest idd ook micro/sim kopen. Heb geprobeerd mijn eigen simkaart te knippen, helaas is mij dat niet gelukt.. Heb er bij Tmobile 10 euro voor moeten betalen. Ik weet dus niet of mijn Tel simlock vrij is. Ik ken geen mensen die een micro/sim van een andere provider hebben, dus kan het niet uittesten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.