//

Scherm zit boven los

Scherm zit boven los discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag is mijn iPhone 3G uit de zak van mijn joggingbroek geschoten. Hij viel langs de trap 3 meter naar beneden en kwam op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-12-10, 21:46
ChristianS ChristianS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 24
Standaard Scherm zit boven los

Vandaag is mijn iPhone 3G uit de zak van mijn joggingbroek geschoten. Hij viel langs de trap 3 meter naar beneden en kwam op een stenen vloer terecht. Hij lag op zijn scherm, en ik vreesde het ergste.

Nu zit het scherm "maar" los. De bovenkant staat een stukje omhoog. Verder is er geen schade. De simkaart, minijack uitgang en powerknop werken nog gewoon.

Hoe is dit op te lossen? [Zie bijlage]
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2157.jpg‎ (23,8 KB, 28x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2159.jpg‎ (22,0 KB, 27x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-12-10, 22:16
Sven1989 Sven1989 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Waddinxveen
Berichten: 11
Standaard

Tsja...als ik zo kijk, vermoed ik dat het complete 'board' loszit...dan is het een kwestie van complete scherm loschroeven, of dit láten doen...en opnieuw inklikken.
Tenzij de 3 lipjes bovenin zijn afgebroken...dan moet het middle-board worden vernieuwd.

Sven
  #3  
Oud 01-12-10, 22:18
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Gewoon terug op zijn plaats duwen, gaat dat niet? Ik weet als je de onderste 2 schroefjes losdraaid het scherm los zit. Dus normaal zou je het scherm terug op zijn plaats kunnen klikken.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #4  
Oud 01-12-10, 22:28
Sven1989 Sven1989 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Waddinxveen
Berichten: 11
Standaard

@ pascal 717

Ik vrees dat je dan de boel gaat forceren...weet niet hoeveel die plastic lipjes kunnen hebben
Zou voor de zekerheid de onderste 2 schroefjes losdraaien, met een zuignapje of special tooltje het scherm lostrekken vanaf onder (of gewoon uitnemen omdat het bovenste deel al los zit) en dan opnieuw het scherm insteken...
Sven
  #5  
Oud 01-12-10, 22:35
ChristianS ChristianS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 24
Standaard

Bedankt voor jullie reacties!

Hij zit inderdaad bovenaan uit die lipjes, want er zitten een drietal inkepingen. Ik denk dat de lipjes nog wel heel zijn, want er is niets uitgevallen en er rammelt niets. Ik heb er al flink wat kracht opgezet, maar er komt geen beweging uit. Aan de rechterkant zit er nog wel iets van beweging in, maar in het midden helemaal niet.

Ik heb thuis het kleinste schroevendraaiertje gepakt, en deze is al te groot. Weet iemand welke maat ik nodig heb?
  #6  
Oud 01-12-10, 22:41
Sven1989 Sven1989 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Waddinxveen
Berichten: 11
Standaard

Ja de maataanduiding van die schroevendraaiers weet ik niet...maar je moet gewoon een hele kleine hebben!

En pas op met zomaar teveel kracht zetten op het scherm...IN de iPhone is het scherm best sterk, maar erbuiten niet

Sven
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Homebutton zit los BadSide iPhone algemeen 8 28-02-15 12:18
3g - Volumeknop zit los en is klikbaar? Th00mz iPhone algemeen 17 01-03-11 14:40
scherm zit los risb1 iPhone algemeen 2 06-06-10 20:01
back case zit los jk89 iPhone algemeen 2 20-10-09 22:59
3GS probleem, sim-kaart zit los youry iPhone algemeen 3 07-08-09 17:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.