//

Batteryproblemen 3G

Batteryproblemen 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Iphone 3G 8G. Toestel werd nieuw gekocht bij Mobistar en is nooit gejailbraeked. Steeds zeer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-10, 15:56
Fazer Fazer is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard Batteryproblemen 3G

Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Iphone 3G 8G.
Toestel werd nieuw gekocht bij Mobistar en is nooit gejailbraeked.
Steeds zeer tevreden over geweest tot vorige maand mijn batterij plots telkens na 1 dag leeg is. Ik had steeds met mijn gebruik (geen 3G abonnement, geen push e-mail en geen spelletjes) een autonomie van 3 a 4 dagen.
Plots viel dit dus terug naar 1 dag.
Het was mij al opgevallen dat, elke ochtend wanneer mijn klokradio speelt, er met intevallen van ongeveer 15 seconden storingen waren afkomstig van de Iphone. Waarschijnlijk ligt dit aan de oorzaak van het leeglopen van de batterij. Wanneer ik een reset (home en bovenste knop) uitvoerde stopte dit voor een tijdje.
Ik heb het toestel bij Mobistar binnengebracht en ontving na 2 weken een nieuw toestel. Dit toestel heeft 2 laadbeurten normaal gewerkt en ongeloofelijk maar waar, het is terug hetzelfde probleem. Storingen op de radio en batterij na 1,5 dagen leeg.
Ik gebruik een abonnement van Proximus. Eerst dacht ik aan een dekkingsprobleem maar wanneer ik mijn SIM kaart in een ander toestel (Nokia) steek zijn er geen storingen hoorbaar.
Ik weet zeker dat het batterijprobleem veroorzaakt wordt door het bijna continue uitzenden van de Iphone maar kan geen enkele oorzaak bedenken waarom hij dit doet.
Alle zaken die Apple voorstelt om autonomie te sparen staan uitgeschakeld zoals Wi-Fi, Localisatie, 3G, Pusch enz...
Net zoals bij mijn vorige Iphone is na een reset de storing verdwenen en kan het zijn dat de autonomie 2 dagen bedraagt.
Weet iemand raad?

Is het nuttig om terug naar de Mobistar winkel te trekken? Iemand raadde mij aan om bij een Apple premium reseller (Lab9) langs te gaan maar gezien ik het toestel daar niet kocht vind ik dat maar zo en zo.

Alvas bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-10, 07:12
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik vermoed dat je op je nieuwe iPhone de backup van de vorige terug gezet hebt? Als een softwarefout het snel leeglopen en de soring veroorzaakt, heb je met het terugzetten van de backup ook die fout op je nieuwe iPhone.
Herstel je iPhone en zet geen backup terug. Kijk dan hoe hij zich gedraagt. Installeer pas daarna (eventueel een voor een) de gebruikte apps. Het kan namelijk ook best dat een onlangs geïnstalleerde app of update voor de problemen zorgt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 05-12-10, 14:40
Fazer Fazer is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Bedankt ButcherJF, k probeer het vandaag nog.
Het niet terugzetten van de back-up betekent dit ook dat ik al mijn contacten kwijt ben? Moet ik hem als nieuwe Iphone synchroniseren?
  #4  
Oud 06-12-10, 12:28
Airwin01 Airwin01 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook dit probleem, heb een iphone 3gs,
gejailbraked en unlocked...sinds paar dagen laten ulocken en jailbraken en nu opeens kan ik met de batterij nog niet eens 1 dag doen !
hij loopt als een zandzeef leeg..echt niet normaal !
wat kan ik hieraan doen ? want weet niet of een nieuwe accu wel zou helpen ?
wie kan me helpen....
  #5  
Oud 07-12-10, 14:45
fgeer fgeer is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 104
Standaard

De oplossing voor het snel leeglopen van de batterij op een 3G is verwijder alle niet standaard app's. Herstart je iPhone, en kijk het aan voor een dag wat de accuduur is. Vervolgens voeg je mondjes maat je app's weer toe. Meestal zit het probleem in een app die niet goed kan omgaan met IOS V4 of hoger.
  #6  
Oud 07-12-10, 20:29
Fazer Fazer is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Zondagavond via Itunes is de iphone hersteld.
Ik heb alles opnieuw gesynchroniseerd behalve de aps. Momenteel staan er dus enkel de originele aps op.
Na 2 dagen is de batterij terug zo leeg als leeg maar leeg kan zijn.
PS : Storingen op radio waren deze ochtend opnieuw aanwezig (uitzenden van Iphone met intervals van 10 sec) = reden leeglopen.
Ben ten einde raad. Het is een nieuw toestel. SIM-kaart in ander goedkope gsm geeft geen problemen dus daar ligt het ook niet aan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.