iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone dock Samsung (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/79253-iphone-dock-samsung.html)

PussInBoots 04-12-10 16:38

iPhone dock Samsung
 
Dag allemaal. Mogelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Mijn zoon heeft een Samsung micro set mét een Samsung iPod/iPhone docking station (voorbeeld http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...ipod-dock.html) en géén iPod of iPhone. Die heb ik. De output kabel van de docking station heeft een soort van mini iPod/iPhonestekker. Ik heb hem nooit eerder gezien. De Samsung microset heeft een bijpassende poort. Mijn sony micro set niet.

-Hoe heet deze ministekker?
-Is er voor jullie zover bekend een adapter voor de ministekker (naar RCA)?
-Hoeveel polig is een ipodkabel?
-Indien meerpolig, welke 2 polen benodig ik om RCA stekkers op aan te sluiten en welke polen benodig ik om het opladen mogelijk te maken?

Wie helpt mij op weg?

ButcherJF 05-12-10 06:25

Poeh, dat is wel een hele specifieke oplossing, die jij zoekt. Eigenlijk zoek je een adapter zodat je de Samsung-dock aan kunt sluiten op je Sony.
De kortste klap is denk ik Samsung te vragen of zij een dergelijke 'Samsung-naar-RCA-adapter' hebben; ook de overige vragen zouden zij moeten kunnen beantwoorden.

PussInBoots 05-12-10 22:30

Natuurlijk hád ik al contact gehad met Samsung:

Op basis van de door u verstrekte informatie zijn wij niet in staat u een oplossing te bieden. Wij adviseren u telefonisch contact op te nemen met ons Contact Center op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor een mogelijke oplossing. Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn. Mochten wij u geen oplossing kunnen bieden, dan kunnen wij u de verdere service en garantie procedure uitleggen.

Ik heb inmiddels heel internet afgezocht en een adapter bestaat niet; ook niet bij Samsung. De vraagstelling is dus hoe ik de kabel kan hacken? Om een inschatting te kunnen maken of het mogelijk is, dien ik te weten hoeveel polig de kabel is en welke "wires" verantwoordelijk zijn voor welke functie: ik ben enkel geinteresseerd in de audio out en de oplaadfunctie. Is er dus iemand die ooit eerder een iPod/iPhonekabel ontleed heeft en hieruit conclusies heeft kunnen trekken?

ButcherJF 06-12-10 08:12

Helpt dit? Of had je dat ook al gevonden?

PussInBoots 08-12-10 11:53

Ik had die inderdaad al gevonden. Ik veronderstel dat op basis van deze info een kabel van een iPod meerpolig is. Vraag is nu hoe weet ik welke kabels voor audio out zijn en welke voor het opladen. Ik kan wel alles doorknippen maar.... dan heb ik misschien helemaal niets:eek:.

Sharkey79 08-12-10 12:39

Misschien een domme vraag hoor, maar wat wil je nou precies waarop aansluiten? Als je je iPod op de Sony wil aansluiten kan je dat toch gewoon doen vanaf de koptelefoon aansluiting (3,5mm) naar RCA...? De docking station heeft voor de Sony toch verder geen functie behalve het geluid doorgeven...

PussInBoots 11-12-10 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkey79 (Bericht 612147)
Misschien een domme vraag hoor, maar wat wil je nou precies waarop aansluiten? Als je je iPod op de Sony wil aansluiten kan je dat toch gewoon doen vanaf de koptelefoon aansluiting (3,5mm) naar RCA...? De docking station heeft voor de Sony toch verder geen functie behalve het geluid doorgeven...

Ik kan niets tegen je redenatie inbrengen. Doet r niet aan af dat er een groot aanbod én afzetmarkt is voor docking stations. Dit duidt erop dat er meer mensen zijn die de voorkeur geven aan een nette docking station op de kast ipv een enkel kabeltje liggend op de kast.

Daarnaast is het ook de "drive" en de "kick" om een oplossing te vinden.

Sharkey79 12-12-10 23:13

Dat er een grote aanbod en afzetmarkt is, twijfel ik niet over! En tuurlijk is er een grote voorkeur voor een nette dock t.o.v. los neerleggen! Maar voor de mensen die een oplossing willen, zijn er tal van dockingstations die precies dat doen zonder dat geknutseld hoeft te worden... Maar snap jou "drive" en "kick" om het op een "doe-het-zelf" manier op te lossen ook wel hoor ;) In dat geval rest me niets anders dan je heel veel succes te wensen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.