//

iPhone dock Samsung

iPhone dock Samsung discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal. Mogelijk kunnen jullie mij op weg helpen. Mijn zoon heeft een Samsung micro set mét een Samsung iPod/iPhone docking station (voorbeeld http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...ipod-dock.html ) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-12-10, 16:38
PussInBoots PussInBoots is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Baarlo
Berichten: 9
Standaard iPhone dock Samsung

Dag allemaal. Mogelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Mijn zoon heeft een Samsung micro set mét een Samsung iPod/iPhone docking station (voorbeeld http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...ipod-dock.html) en géén iPod of iPhone. Die heb ik. De output kabel van de docking station heeft een soort van mini iPod/iPhonestekker. Ik heb hem nooit eerder gezien. De Samsung microset heeft een bijpassende poort. Mijn sony micro set niet.

-Hoe heet deze ministekker?
-Is er voor jullie zover bekend een adapter voor de ministekker (naar RCA)?
-Hoeveel polig is een ipodkabel?
-Indien meerpolig, welke 2 polen benodig ik om RCA stekkers op aan te sluiten en welke polen benodig ik om het opladen mogelijk te maken?

Wie helpt mij op weg?

Laatst gewijzigd door PussInBoots; 04-12-10 om 16:42.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-10, 06:25
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Poeh, dat is wel een hele specifieke oplossing, die jij zoekt. Eigenlijk zoek je een adapter zodat je de Samsung-dock aan kunt sluiten op je Sony.
De kortste klap is denk ik Samsung te vragen of zij een dergelijke 'Samsung-naar-RCA-adapter' hebben; ook de overige vragen zouden zij moeten kunnen beantwoorden.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 05-12-10, 22:30
PussInBoots PussInBoots is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Baarlo
Berichten: 9
Standaard

Natuurlijk hád ik al contact gehad met Samsung:

Op basis van de door u verstrekte informatie zijn wij niet in staat u een oplossing te bieden. Wij adviseren u telefonisch contact op te nemen met ons Contact Center op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor een mogelijke oplossing. Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn. Mochten wij u geen oplossing kunnen bieden, dan kunnen wij u de verdere service en garantie procedure uitleggen.

Ik heb inmiddels heel internet afgezocht en een adapter bestaat niet; ook niet bij Samsung. De vraagstelling is dus hoe ik de kabel kan hacken? Om een inschatting te kunnen maken of het mogelijk is, dien ik te weten hoeveel polig de kabel is en welke "wires" verantwoordelijk zijn voor welke functie: ik ben enkel geinteresseerd in de audio out en de oplaadfunctie. Is er dus iemand die ooit eerder een iPod/iPhonekabel ontleed heeft en hieruit conclusies heeft kunnen trekken?
  #4  
Oud 06-12-10, 08:12
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Helpt dit? Of had je dat ook al gevonden?
  #5  
Oud 08-12-10, 11:53
PussInBoots PussInBoots is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Baarlo
Berichten: 9
Standaard

Ik had die inderdaad al gevonden. Ik veronderstel dat op basis van deze info een kabel van een iPod meerpolig is. Vraag is nu hoe weet ik welke kabels voor audio out zijn en welke voor het opladen. Ik kan wel alles doorknippen maar.... dan heb ik misschien helemaal niets.
  #6  
Oud 08-12-10, 12:39
Sharkey79's schermafbeelding
Sharkey79 Sharkey79 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 37
Standaard

Misschien een domme vraag hoor, maar wat wil je nou precies waarop aansluiten? Als je je iPod op de Sony wil aansluiten kan je dat toch gewoon doen vanaf de koptelefoon aansluiting (3,5mm) naar RCA...? De docking station heeft voor de Sony toch verder geen functie behalve het geluid doorgeven...
  #7  
Oud 11-12-10, 17:15
PussInBoots PussInBoots is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Baarlo
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sharkey79 Bekijk bericht
Misschien een domme vraag hoor, maar wat wil je nou precies waarop aansluiten? Als je je iPod op de Sony wil aansluiten kan je dat toch gewoon doen vanaf de koptelefoon aansluiting (3,5mm) naar RCA...? De docking station heeft voor de Sony toch verder geen functie behalve het geluid doorgeven...
Ik kan niets tegen je redenatie inbrengen. Doet r niet aan af dat er een groot aanbod én afzetmarkt is voor docking stations. Dit duidt erop dat er meer mensen zijn die de voorkeur geven aan een nette docking station op de kast ipv een enkel kabeltje liggend op de kast.

Daarnaast is het ook de "drive" en de "kick" om een oplossing te vinden.
  #8  
Oud 12-12-10, 23:13
Sharkey79's schermafbeelding
Sharkey79 Sharkey79 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 37
Standaard

Dat er een grote aanbod en afzetmarkt is, twijfel ik niet over! En tuurlijk is er een grote voorkeur voor een nette dock t.o.v. los neerleggen! Maar voor de mensen die een oplossing willen, zijn er tal van dockingstations die precies dat doen zonder dat geknutseld hoeft te worden... Maar snap jou "drive" en "kick" om het op een "doe-het-zelf" manier op te lossen ook wel hoor In dat geval rest me niets anders dan je heel veel succes te wensen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 of Samsung Galaxy S Yannickjee. Koopinformatie Nederland 18 10-03-11 20:40
iphone 4 t.o. samsung galaxy dancingprinzess iPhone algemeen 19 01-01-11 20:15
iPhone: Update 5 icon Dock nu volledige Dock kwijt... rubenhvt Jailbreak 0 07-05-10 16:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.