iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Meer geluidsperikelen...... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/79384-meer-geluidsperikelen.html)

Guest-20220126212803 06-12-10 12:00

Meer geluidsperikelen......
 
Hallo forumleden,

Ik heb recent een iPhone 4 (met T-Mobile SIM-lock) gekocht van een particulier.
De telefoon leek aanvankelijk correct te functioneren en de koop werd gesloten.
Bij thuiskomst heb ik geupdate naar iOS4.2.1 en alles werkte naar behoren.
Toen ik echter na geruime tijd muziek wilde luisteren, was er geen geluid.
Het bleek dat het geluid totaal weg was, de wekker werkte niet, vergrendelgeluiden ook niet, als iemand belde ging de telefoon niet over en na beantwoording van het gesprek hoorde de beller mij ook niet.
Ik heb toen een herstel uitgevoerd en daarna werkte alles weer, maar na enige tijd trad hetzelfde probleem weer op. Na enig testen blijkt dat het geluid het blijft doen als de schermbeveiliging niet in werking komt, dus blijvend beeld op de iPhone. Echter, als ik de Power knop gebruik om de schermbeveiliging te forceren en na 5 minuten de telefoon weer ontgrendel doet het geluid het wederom niet.

Heeft iemand een idee om het probleem zelf te verhelpen?
Ik heb, vervelend genoeg, geen bon gekregen.
Natuurlijk kan ik wel naar T-mobile gaan voor reparatie, maar ik vraag me af of zij kunnen controleren of deze iPhone van hen afkomstig is en reparatie onder garantie kan worden uitgevoerd.

Alvast bedankt voor een antwoord.

UPDATE:
Ik ben er inmiddels achter dat het iets te maken moet hebben met de SIM kaart.
Wanneer het geluid niet doet schakel ik de telefoon uit, verwijder de SIM kaart en schakel de telefoon weer aan, en dan is het geluid plots weer terug. Plaats ik dan de SIM kaart opnieuw dan blijft het geluid aanwezig.
Nu afwachten voor hoelang.

UPDATE 2:
Ik ben maar naar de T-Mobile shop gegaan en heb het probleem voorgelegd. Het bleek een toestel dat
inderdaad afkomstig was van T-Mobile en ik kreeg zelfs een kopie van de aankoopbon. Het toestel wordt
nu onder garantie gerepareerd.
Chapeau T-Mobile!

Guest-20220126212803 25-12-10 12:01

Laatste update.

Het bleek inderdaad een hardware klacht te zijn.
Ik kreeg een week later een volledig nieuw toestel thuis gestuurd.
Bedankt voor de service T-Mobile :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.