iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4 nieuw gekocht, kan niet gebruiken HELP aub. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/79488-iphone-4-nieuw-gekocht-niet-gebruiken-help-aub.html)

mysteri0us 07-12-10 13:40

iphone 4 nieuw gekocht, kan niet gebruiken HELP aub.
 
Beste lezer,

Ik heb 3 weken geleden een iphone 4 gekocht bij neckermann (simlockvrij).
Zelf heb ik LOS een abonoment gehaald van telfort met internet.
Mijn microsim is geactiveerd.

MAAAR
als ik hem in mijn iphone stop en aanzet.. krijg ik een beeld van een witte kabel en daarboven een logo van itunes(dus dat ik hem aan itunes moet verbinden)

ik heb itunes gedownload en me iphone eraan verbonden. wat er dan staat is :
De SIM-kaart in deze iphone wordt niet ondersteund.
Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. Plaats alstublieft de sim-kaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim-kaart.

Ik begrijp het niet.. ik heb mijn micro simkaart in een zwarte plaatje gezet om het in een normale telefoon te plaatsen. Daar deed me simkaart het wel.
doe ik iets niet goed? ligt het aan de simkaart? of aan de iphone zelf?
aub help.. ik ben radelooss

alvast bedankt

Onyx 07-12-10 13:47

Wat zegt Telfort er zelf van?

Mysteriousgirl_ 07-12-10 14:10

Lijkt erop dat hij toch niet simlock vrij is....

mysteri0us 07-12-10 14:37

neckermann zegt dat hij simlockvrij is
telfort zegt dat ik
software versie 4.2 moet downloaden?:confused:

Remypas 07-12-10 14:44

Misschien moet je de procedure volgen die gebruikt word bij het simlock vrij maken.
Start iTunes op en sluit je iPhone aan. Laat hem minimaal 30 minuten aanstaan. iTunes maakt nu verbinding met de Apple-database en als hij echt simlockvrij zal zijn (of dit voor Neckerman gedaan is) zal Apple dit aan je iTunes doorgeven. De nieuwe sim zou dan moeten werken.

Mysteriousgirl_ 07-12-10 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mysteri0us (Bericht 611720)
neckermann zegt dat hij simlockvrij is
telfort zegt dat ik
software versie 4.2 moet downloaden?:confused:

Zou niet niet weten hoe een software update een "perongelukke simlock" kan verhelpen.. Wellicht even doen wat mijn voorganger zegt?

mysteri0us 07-12-10 14:54

kan ik trouwens een micro sim prepaid kopen? om te proberen of het werkelijk aan de simkaart ligt of niet.
telfort zei dat ze iphones leveren met simkaarten en die op elkaar aansluiten ofzo..
dus dat je vaak problemenn kan krijgen als je iphone los koopt en een abonoment ergens anders haalt.

ik vraag me af waar ik dan dat software 4.2 kan downloaden
en of het consequenties met zich meebrengt?

het aansluiten op de computer.. het blijft maaar angeven dat de simkaart niet wordt ondersteund.

JornZ 07-12-10 16:20

Lijkt er echt sterk op dat je telefoon niet simlockvrij is

vuurvreter 07-12-10 17:31

Waar kom je vandaan? (woonplaats)

ianjesse14 07-12-10 18:03

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een 3G :s.

De nieuwste software staat erop,
maar kan er nu niet op (door geldige sim enzo erin te doen:confused:).

Help?

dedafmonteur 10-01-11 20:14

Dit lijkt HEEL veel op het probleem wat ik nu ook heb.
Mijn iphone is 100% zeker simlockvrij, en mijn microsim is van telfort en werken ook niet samen. Ik krijg dezelfde melding.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.