//

Iphone 3GS Start niet meer op Error 1015

Iphone 3GS Start niet meer op Error 1015 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat iemand mij kan helpen.. Ik heb het hele internet al afgezocht en plaats eigenlijk nooit n topic, omdat ik er altijd wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-12-10, 01:45
blvdl blvdl is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 4
Standaard Iphone 3GS Start niet meer op Error 1015

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Ik heb het hele internet al afgezocht en plaats eigenlijk nooit n topic, omdat ik er altijd wel uitkom wat betreft iphone problemen.

Het gaat om n zwarte iPhone 3GS - Nieuwe bootrom - 16 GB

Draaide iOS 4.0.1 gejailbreakt met jailbreakme.com

Vervolgens geupdate naar iOS 4.1 met sn0wbreeze, goed gegaan alleen baseband upgrade, waardoor niet meer te bellen was, ivm ultrasn0w.

Het is n telefoon van n vriend van mij, hij wilde weer bellen natuurlijk en las over redsn0w 0.96b4 of 5, weet ik niet precies. Hij heeft gekozen voor n upgrade naar iOS 4.2.1 met een ipad baseband upgrade. Alles gaat goed maar komt n error 1015.

Geprobeerd met iReb te herstellen, lukt niet, ook iReb error 1015 fixer werkt niet ivm nieuwe bootrom.

Gwn uit recovery modus kicken met bv tinyumbrella of RecBoot, lukt wel maar komt toch weer in recovery modus.

Tinyumbrella, ziet wel een apparaat maar bestaat uit cijfers, terwijl mijn eigen iPhone gewoon te zien als iphone van.....


Ik weet het even niet meer en hoop dat iemand mij er mee kan helpen!
Het zou wel echt relaxed zijn als dit goed komt.
Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten Bart
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-12-10, 13:29
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Hoi Bart,

Wat enorm frustrerend!

Ik ben even voor je gaan kijken en ben wel iets tegengekomen op de site van Blackra1n. Ik heb zelf normaal een hekel aan verwijzingen op dit forum, maar ik denk dat het toch de moeite waard is:

Citaat:
Definitive guide to troubleshoot error 1015 during downgrade iPhone and iPod Touch
Posted on 03/01/2010 by admin

On the Apple support site says:

Error 1015: This error is caused by attempts to downgrade the iPhone or iPod touch’s software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone or iPod touch software available from Apple.

So to solve the error 1015 followed this Tutorial:


Proceed as follows:
  • Download the version firmware for our iPhone 3G-3GS
  • Open up iTunes and connect your phone
  • Once recognized the phone, we hold down the Shift key and click UPDATE
  • We choose the downloaded firmware
  • Wait for the operation
  • All this will culminate in a failure to update, with attached error 1015
  • Do not disconnect the phone, but switch to using the package IRECOVERY (Package I-Recovery for Windows)

Unzip the archive into C:, and open the DOS prompt from START – RUN – COMMAND

Write CD C: irecovery (ie bring in software folder)

Write the command irecovery.exe-s

We await the repair of damaged areas ……

Then we give the command fsboot

Await the restart of the iPhone fully functional!!

Known Issues

Sometimes the phone does not seem to communicate with the software Irecovery.
Simply install the drivers for Libusb included in the package.
If this fails the first time, reproposed rieseguiamo the firmware and the transaction complete.
Do not disconnect the phone, but switch to using the package IRECOVERY (Package I-Recovery for Windows)
Hopelijk werkt het! Succes.
  #3  
Oud 09-12-10, 02:41
blvdl blvdl is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 4
Standaard Oplossing

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb het probleem op kunnen lossen, kwam n filmpje op youtube tegen:

YouTube - iPhone 3GS(3G?) 4.2 baseband 6.15.00 recovery mode loop fix

Het ging om een recovery loop. Met een link naar dit forum:

3gs 1015 error fixed successfully - GSM-Forum

Hier heeft iemand een custom firmware gepost waarin het probleem wordt opgelost.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Mvg Bart
  #4  
Oud 16-12-10, 11:28
dennis3258 dennis3258 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zuid holland
Berichten: 6
Standaard iPhone hopeloos gecrashed?

in het bezit sinds kort van een iPhone 3g 16 gig en vervolgens geupdate naar iOs 4.2.1, daarna via handleiding met rendsn0w gejailbreaked, geloof ik dat het heet.
apparaat werkte prima, tot.........dochterlief deze aangesloten te heeft aan iTunes en waarachtig, een update.
hierna is het radikaal mis. apparaat doet niets anders meer dan vragen om iTunes.
ben al een volledige dag met van alles bezig om te zien of dat ik het weer aan de praat kan krijgen, als werkzaam apparaat, maar alles mislukt.
gezocht naar die .shsh files, en niet te vinden.
kreeg ook een mededeling dat er een error oxE8000065 was, zou aan een USB liggen en volgens beschrijving zou het opgelost kunnen worden door iTunes overnieuw te installeren.
zo opgevolgd en waarachtig, verbinding.
nu krijg ik van iTunes alleen de melding, na dat het het programma heeft doorlopen, dat er een error 1015 bestaat.
redsn0w ook weer gedaan en loopt ook vast.
heb diverse "roms"(?) gedownload, maar die komen niet binnen als herkenbaar door redsn0w.
met het paraplu programma tinyumbrella-4.21.01 wel een shsh backup kunnen creëren maar dat zegt niet veel, want ik ben er ook achter dat het daarin geen serienummer e.d. heeft.
de luxe van een tweede die wel werkt en ook shsh gebackupt en heb een divece id teskt gevonden.
van de prima werkende een vol tekstblad, van de gecraste een redelijk leeg tekstblad.
nu heb ik een "rom" gevonden die heet "iPhone2,1_4.2.1_8C148a4.2.1Custom_Restore".
word natuurlijk weer niet herkend door redsn0w terwijl het een redelijk identiek geheel is aan "" iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore", die wel word herkend.
als complete nono het deze materie, maar ook niet een iphone ter afvalverwerking wil aanbieden, wat moet ik doen.
haar heb ik als 52 jarige niet veel meer, dus die handen daarin, ook geen optie.
het bovenstaande word zeer gewaardeerd, maar het filmpje word ik niet wijs uit en de opdrachten in promt begrijp ik niets van, moet er bij vermelden dat ik een laptop met windows 7 gebruik.
de iOs (zo heet dat geloof ik) die ik download komen allemaal als zip bestand binnen maar wat ik ook probeer, ze worden dus niet door redsn0w herkend.
iemand een oplossing, beter dan afval verwerking misschien?

Laatst gewijzigd door dennis3258; 16-12-10 om 12:37.
  #5  
Oud 16-12-10, 22:44
dennis3258 dennis3258 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zuid holland
Berichten: 6
Standaard kleine update, het onmogelijke????

heb het voor elkaar gekregen na 2 dagen zweten om de iPhone te restaureren naar 4.1. (8B117) met behoud van de 06.15.00 radio.
gewoon via iTunes zelf.

Laatst gewijzigd door dennis3258; 17-12-10 om 01:10.
  #6  
Oud 13-01-11, 22:54
bengek bengek is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 66
Standaard

Ik heb hier een 3GS van een vriend en die heeft gewoon geprobeerd om een update te doen naar 4.2.1. Het was een o2 toestel en heb deze via o2 unlockt. Alleen nu zit het vast en als k herstel krijg ik de 1015. Een beetje zoals hier, alleen wil ik niet de baseband updaten naar die van de iPad. IK wil gewoon succesvol kunnen updaten naar 4.2.1 en dan weet ik niet of ik weer een 02 sim nodig heb om ieder geval te kunnen activeren. Nou wil ik het trucje proberen met de custom firmware, maar alle custom firmwares die ik kan vinden zijn met de ipad baseband. Heeft er iemand custom firmware voor de 4.2.1 voor 3GS die origineel is maar dan met bijv cydia alleen.
  #7  
Oud 13-01-11, 23:17
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Je kunt gewoon RedSn0w gebruiken. De iPad baseband is een optie die je moet selecteren in RedSn0w, als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock. Dat is bij jou niet het geval, dus hoef je die optie niet te kiezen.
  #8  
Oud 13-01-11, 23:52
bengek bengek is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 66
Standaard

OK, gedaan maar komt het toch in dezelfde recovery mode loop Of heeft hij toch zelf zitten *****n... ff vragen.

Nou bleek dat hij zelf idd baseband van de ipad had opgezet terwijl ik had gezegd dat hij officieel was unlockt.

Laatst gewijzigd door bengek; 16-01-11 om 03:56. Reden: opgelost
  #9  
Oud 06-02-11, 09:58
leenvl leenvl is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard oplossing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blvdl Bekijk bericht
Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb het probleem op kunnen lossen, kwam n filmpje op youtube tegen:

YouTube - iPhone 3GS(3G?) 4.2 baseband 6.15.00 recovery mode loop fix

Het ging om een recovery loop. Met een link naar dit forum:

3gs 1015 error fixed successfully - GSM-Forum

Hier heeft iemand een custom firmware gepost waarin het probleem wordt opgelost.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Mvg Bart
Ik heb van alles geprobeerd, zonder resultaat. Maar deze oplossing werkte perfect. Dank je wel!!
  #10  
Oud 15-07-11, 19:10
kopcas kopcas is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blvdl Bekijk bericht
Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb het probleem op kunnen lossen, kwam n filmpje op youtube tegen:

YouTube - iPhone 3GS(3G?) 4.2 baseband 6.15.00 recovery mode loop fix

Het ging om een recovery loop. Met een link naar dit forum:

3gs 1015 error fixed successfully - GSM-Forum

Hier heeft iemand een custom firmware gepost waarin het probleem wordt opgelost.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Mvg Bart
Ik heb deze oplossing al meerdere keren gebruikt maar ik krijg daarna de foutmelding 3194. Ik zou het echt ongelofelijk op prijs stellen als iemand me hiermee kon helpen. Ik heb een iphone 3gs 32GB. Ik had hem 2 dagen geleden in New York gekocht waar ze hem al hadden gejailbreakd en geunlocked. Ik wilde hem niet gejailbreakd hebben, omdat dit illegaal was maar zag pas later dat het nodig was om de iphone dan unlocked te laten en had hem daarom dus eerst met itunes hersteld. Toen ik dat had gedaan kreeg ik dus de 1015 foutmelding. Ik had toen dus op een gegeven moment die oplossing gevonden en meerdere keren uitgeprobeerd, maar hij werkte iedere keer niet en ik kreeg steeds de foutmelding 3194.
Kan iemand me hier astublieft mee helpen?!
  #11  
Oud 17-07-11, 12:13
charleyr charleyr is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 55
Standaard

Volgorde welke voor mijn 3GS (nieuwe bootrom heeft gewerkt).


1. Tinyumbrella opstarten en ssh server activeren
(Zorg dat de hosts in windows - system32 - drivers - etc geen verwijzingen meer bevat naar de alternatieve apple server
Zet anders overal voor de regels een #

2. Open redsnow laatste versie

3. browse file 4.2.1 3gs orginelel firmware

3. Selecteer in redsnow alleen de optie ( just enter pwned DFU mode right now)

4. Na een tijdje zal redsnow zijn voltooid, start dan Itunes op

4.Flash de iphone met de Custom Firmware (Shift + Herstel), kies dan de aangepaste firmware:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

5.Na flashen kan je kiezen om een restore uit te voeren, maar je kan beter eerst jailbreak uitvoeren via Redsnow

6. Redsnow opstarten, lees de Originele 4.2.1 ipsw file in ( iPod, iPhone and iPad Firmware Download ) en zorg dat alleen Cydia is aangevinkt.
Vervolgens de DFU handelingen uitvoeren en rustig afwachten.

Het kan zijn, dat Cydia niet juist wordt geinstalleerd (blank icoon oid), dan het volgende uitvoeren:

redsnow opstarten, originele fimware weer inlezen en alleen aanvinken:
“Just boot tethered right now” option.

7. Itunes opstarten en met rechtermuis op Iphone en aanklikken
terugzetten reservekopie.

Benodigde software / fimwares

1. Tinyumbrella (laatste versie)
2. Redsnow (laatste versie)
3. Originele 3 GS 4.2.1 ipsw iPod, iPhone and iPad Firmware Download
4. Custom Fimware 3 GS 4.2.1 MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service )
  #12  
Oud 04-08-11, 21:12
kenzo08 kenzo08 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

ik heb hetzelfde probleem, en ik vind het allemaal mooi uitgelegd maar ik raak er toch niet uit wijs, als ik redsnow zoek op google krijg ik er 5 verschillende,

Kan er iemand mij dit in detail uitleggen?
en ook vooral waar ik al die benodigde programma's vind

Alvast bedankt

momenteel gebruik ik terug mijn vorig toestel, de problemen heb ik met een 3GS 16
  #13  
Oud 03-11-11, 23:52
Blastexx Blastexx is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik had dit probleem ook en ik heb het zo opgelost:

1. toevoegen aan hosts bestand (system32/drivers/etc): 74.208.10.249 gs.apple.com

2. restore met itunes via shift-herstellen (originele 4.3.5) , error 1015 volgt..

3. gebruik fixrecovery43, nu krijg je een wit scherm!, nu weer in DFU mode zetten.

4. jailbreak met redsnow 0.9.9b6, cydia en ipad baseband aanvinken, nu rustig wachten totdat alleen het apple logo voor lange tijd verschijnt!

5. Daarna met redsn0w 'just boot tethered right now'

Hierna werkt ie weer!

Let op: Er is nu nog alleen een tethered jailbreak voor 4.3.5. Dit betekent voor elke reboot moet je redsnow gebruiken met de optie 'just boot' ..
  #14  
Oud 01-01-12, 16:27
Chrizzle Chrizzle is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

How to: Fix Error 1015 for iPhone 3G (Model A1241) | iHelpCorner

Deze werkte bij mij Het fijne is dat hij er verstand van heeft en uitlegt waarom het niet werkt.
Reageren

Labels
3gs, error 1015, iphone, recovery mode



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS 1015 error bij update naar 4.3 Byron iPhone algemeen 9 07-04-11 20:36
iphone 3gs bb06.15 error 1015 ireb don't work gerardsmink Archief 10 30-12-10 20:54
iPhone: Iphone 3gs herstelt via itunes error 1015 iphonemk Jailbreak 3 18-12-10 13:30
Windows: itunes error 1015 3gs richard250 iTunes 0 14-11-10 18:25
iPhone: iPhone start niet meer / error 23 jroenk Jailbreak 68 05-02-10 22:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.