iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3g automatisch in herstelmodus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/79544-iphone-3g-automatisch-herstelmodus.html)

chucky1991 08-12-10 09:56

Iphone 3g automatisch in herstelmodus
 
Hallo,

Ik heb een Iphone 3g 8gb met versie 4.2.1
De Iphone is NIET gejailbreakt. Wel geweest maar nu niet meer.

Het probleem is dat de Iphone automatisch in herstelmodus springt. Meestal gebeurt dit als ik hem in mijn broekzak stop. Ik ben er nu achter gekomen dat als ik enige tijd mijn hand voor het scherm houd hij ook in herstelmodus gaat. Ik moet dan de home- en lock-button inhouden om hem weer uit de herstelmodus te krijgen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik dacht zelf aan de sensor die naast de luidspreker zit?

Groetjes Tom Schluter

iPho(w)ner 08-12-10 13:43

In principe zou het daar niet aan moeten liggen, hier zitten slechts de lichtsensor en de proximatie-meter om je scherm uit te schakelen als je deze tegen je oor hebt.

Heb je al geprobeerd de iPhone te herstellen via iTunes? Dit zou ik als eerst proberen.

chucky1991 08-12-10 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPho(w)ner (Bericht 612148)
In principe zou het daar niet aan moeten liggen, hier zitten slechts de lichtsensor en de proximatie-meter om je scherm uit te schakelen als je deze tegen je oor hebt.

Heb je al geprobeerd de iPhone te herstellen via iTunes? Dit zou ik als eerst proberen.

Dit heb ik al eens gedaan en hiermee was het probleem niet opgelost.

Kan het iets te maken hebben dat het scherm te warm wordt en de Iphone zichzelf in herstelmodus plaatst om zich te beschermen?

iPho(w)ner 08-12-10 13:52

Nee in principe niet, dan krijg je een waarschuwing:

http://www.2dayblog.com/images/2009/...perature_4.jpg

Je zegt dat de iPhone gejailbreakt is geweest. Was dat in deze versie (4.2.1)? En het herstellen heb je dus via de knop in iTunes gedaan, zonder zelf de lokatie voor het IPSW bestand aan te geven?

chucky1991 08-12-10 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPho(w)ner (Bericht 612152)
Nee in principe niet, dan krijg je een waarschuwing:

http://www.2dayblog.com/images/2009/...perature_4.jpg

Je zegt dat de iPhone gejailbreakt is geweest. Was dat in deze versie (4.2.1)? En het herstellen heb je dus via de knop in iTunes gedaan, zonder zelf de lokatie voor het IPSW bestand aan te geven?

Die melding krijg ik niet, ik krijg helemaal niks.
Het was in een andere versie, weet zo niet meer welke.

Ik ben hem nu opnieuw aan het herstellen via Itunes. Ik heb geen idee wat een IPSW bestand is?:P

iPho(w)ner 08-12-10 13:58

IPSW is het iOS-bestand dat je op je computer hebt staan. Als je wilt jailbreaken moet je in sommige gevallen een custom (aangepaste) IPSW gebruiken. Maar die heb jij dus gelukkig niet gebruikt!

Overigens is het misschien een idee om je reservekopieën niet terug te zetten als de iPhone hersteld is, maar de iPhone in te stellen als nieuwe iPhone.

chucky1991 08-12-10 14:10

Ik heb hem nu herstelt als nieuwe Iphone, maar hij kopieert wel al mijn apps erop. Dit kan toch geen kwaad?

iPho(w)ner 08-12-10 14:12

Nee ik denk het niet.

chucky1991 08-12-10 14:48

het heeft niks geholpen, hij gaat nog steeds in herstelmodus als ik hem in mijn broekzak doe

iPho(w)ner 08-12-10 14:57

Hm dat is vreemd. Ik weet het zo eigenlijk ook niet.

Wat versta jij overigens onder herstelmodus?

chucky1991 08-12-10 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPho(w)ner (Bericht 612185)
Hm dat is vreemd. Ik weet het zo eigenlijk ook niet.

Wat versta jij overigens onder herstelmodus?

Dat de telefoon niks meer doet, en als je de home- en lock-button inhoud dat je dan een appeltje ziet en hij dan weer gewoon aangaat zonder dat je je pin-code hoeft in te toetsen.

Als iemand mij dan belt gaat die wel over maar ik kan niks zien of horen. Applicaties zoals ebuddy blijven het ook gewoon doen.

iPho(w)ner 08-12-10 15:02

Dus als ik het goed begrijp loopt je telefoon vast? Herstelmodus (recovery-mode) is namelijk iets anders.

Misschien ligt het dan toch aan je applicaties. Je zou kunnen proberen via iTunes alles applicaties er af te halen en kijken hoe het dan gaat.

chucky1991 08-12-10 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPho(w)ner (Bericht 612190)
Dus als ik het goed begrijp loopt je telefoon vast? Herstelmodus (recovery-mode) is namelijk iets anders.

Misschien ligt het dan toch aan je applicaties. Je zou kunnen proberen via iTunes alles applicaties er af te halen en kijken hoe het dan gaat.

Maar wel heel apart dat als je je hand een tijdje op het scherm houd of hem in je broekzak stopt hij vastloopt. Als ik hem gewoon op tafel leg of er mee bezig ben loopt die nooit vast.

chucky1991 08-12-10 15:34

Ik heb alle apps eraf gehaald, maar hij gaat nog steeds uit

iPho(w)ner 08-12-10 15:37

Ik vind het heel vreemd... Heb nog even gezocht, maar kan zo ook niets vinden.

Ik kan je niet verder helpen, sorry!

chucky1991 08-12-10 16:00

Iemand verder nog ideeën?

chucky1991 08-12-10 23:13

Niemand?
De telefoon gaat alleen uit als ik hem lock. Misschien dat daar een fout in zit?

Zydeon 06-04-12 22:52

hetzelfde probleem
 
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem. maar ik heb dan wel als ik bijvoorbeeld m'n wekker app laat draaien terwijl ik hem lock, dat hij dan niet vast loopt.

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.