iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G valt uit tijdens bellen. Batterij van vol plotseling leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/79549-iphone-3g-valt-tijdens-bellen-batterij-vol-plotseling-leeg.html)

clautje25 08-12-10 10:46

iPhone 3G valt uit tijdens bellen. Batterij van vol plotseling leeg
 
Hallo,

Mijn partner heeft een iPhone 3G die plotseling problemen geeft. Wanneer ze gebeld wordt en het gesprek aanneemt valt de iPhone uit. De batterij is voor het uitvallen nog helemaal vol, maar naar dat de weer opnieuw wordt opgestart is de batterij leeg. Ik heb een restore gedaan via iTunes, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Naar het rond neuzen hier op de Iphone Club, heb ik helaas nog geen oplossing gevonden. Hopelijk kan iemand mij hiermee op weg helpen, daar mijn partner erg gehecht is aan haar iPhone.
(p.s ik heb helaas nog nooit een topic gestart hier en hoop eigenlijk dat ik het goed heb gedaan. Zo niet verneem ik dit graag)

wouter1981 08-12-10 11:07

Heb je na de restore de backup terug gezet? Zo ja, dan raad ik aan om de iPhone nogmaals te herstellen en in te stellen als een nieuwe iPhone.
Doet het probleem zich dan nog steeds voor dan zit er hoogstwaarschijnlijk een defect in de iPhone.

clautje25 08-12-10 11:09

Ik heb inderdaad de backup terug gezet. Ik ga dit vanavond proberen.
Bedankt voor je hulp.

Dragon 08-12-10 11:14

Had ik ook last van, en ik zet nooit een backup terug. Had toen ook nogmaals een volledige restore gedaan, maar ook dat hielp niet.

Heb toen de iPhone helemaal leeg laten lopen en toen een hele nacht aan de oplader (PC) gehangen en het probleem was weg.

De iPhone kon naar mijn eigen mening niet meer goed de accu duur bepalen door een of andere vage reden, en was dus met het leeg lopen en helemaal weer opladen verholpen.

clautje25 08-12-10 11:34

Het opladen via de pc doe ik vaker, maar heeft het probleem niet opgelost. Ben er bang voor dat het een hardware matig defect is:(

clautje25 09-12-10 14:29

Inmiddels opnieuw een restore gedaan en nu zonder de backup terug te zetten, maar dit heeft het probleem helaas niet geholpen.
Hopelijk heeft iemand anders nog een idee?

wouter1981 09-12-10 14:33

Ik niet. Volgens mij is het een hardwarematig defect. Is de iphone ooit nat geworden?

clautje25 09-12-10 15:24

Volgens mij is dit nooit nat geworden, tenminste niet dat ik weet. Deze iPhone heb ik voor een half jaar terug via Marktplaats gekocht. Heeft prima gewerkt.

wouter1981 09-12-10 15:55

De vochtindicatoren zijn niet rood/roze?

clautje25 09-12-10 16:29

Nee zijn niet rood/roze.
Is het wellicht een idee om de iPhone naar een reparateur te brengen voor reparatie? Of zou dit enorm veel geld kosten?

wouter1981 10-12-10 08:54

Dat is eigenlijk het enige wat je nog kunt doen... Voor het vervangen van de accu van een 3G moet je rekenen op ongeveer 40 euro.

bert1861 10-12-10 14:15

Het probleem ken ik, Heb een 3GS 32 gb is inmiddels twee keer voor reparatie weg geweest. Appel zegt dat het een hardware fout is. kosten € 195,-- excl. BTW.
En dat binnen een jaar. van garantie willen ze niks weten.

Ben uiteindelijk akkoord gegaan met reparatie, wordt er een nieuwe Iphone toegezonden.
?????????????????

wouter1981 10-12-10 14:32

Dat klopt. Wanneer je je iPhone bij Apple laat repareren wordt het toestel omgeruild voor een nieuwe.

clautje25 13-12-10 11:33

Ik ben bang dat ik maar voor reparatie moet gaan. Het restoren en de hele nacht aan de USB laden heeft ook geen effect gehad. Mocht ik een oplossing gevonden hebben, zal ik dit uiteraard mededelen hier.
Bedankt voor jullie hulp:)

koen17 16-12-10 21:41

Het is sowieso een grote ellende met die batterijen in die iphones. Mijn iphone 3gs valt ook te pas en te onpas uit. Soms is de batterij helemaal leeg na enkele uren terwijl ik er helemaal niets mee gedaan heb. Ik deed hem binnen bij Switch voor herstelling en kreeg hem 4 weken later terug. Niets opgelost. Ik heb daarover gebeld en nu zeggen ze dat ik hem dan maar weer binnen moet doen. Van garantie willen ze niets weten. Ze beloven bij aankoop nochtans 2 jaar garantie, maar dat blijkt verkoopspraat te zijn.

BlankStar 27-06-11 13:38

Ik heb hetzelfde gehad met m'n 3Gs. Nieuwe batterij op iFixit.com besteld. Weekje wachten, nieuwe batterij erin duwen, werkt weer prima.

Cheers,

BlankStar.

arjan95 27-06-11 22:21

Ik zie best wel in waarom er nu steeds meer van dezethreads komen...
Die iPhone 3G is nu vaak al 3 jaar oud, en de oudste 3GS'en vieren deze zomer ook al hun 2e verjaardag. Dat betekent dat na zo'n lange periode die batterijen gewoon versleten zijn. Op wikipedia staat bij Lithium-Ion Polymeer dat de levensduur ongeveer 2 jaar of minstens 500 laadcyci is. Die 2 jaar is nu dus zo'n beetje om bij een 3Gs en al helemaal voor mensen die meteen een 3G in 2008 kochten. Die batterijen zijn afgeschreven en zullen langzaam, allemaal, problemen geven. Helaas voor eigenaars, maar tenminste wel een duidelijke verklaring voor deze vele problemen met iPhone batterijen. Bij andere merken zal men dit minder horen omdat je daar zo een accu koopt, klepje open doet en een nieuwe erin zet. Daar gaat niemand in een forum over praten, het is immers niks speciaals.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.