//

Hoe te downgrade of te jailbrake

Hoe te downgrade of te jailbrake discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo! Ik ben de trotse bezitter van mijn iphone 3gs 16GB met nieuwe bootrom deze was gejailbraked met blackra1n Nu heb ik met mijn stmme ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-12-10, 00:55
Jeroenk Jeroenk is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Thumbs up Hoe te downgrade of te jailbrake

Hallo!

Ik ben de trotse bezitter van mijn iphone 3gs 16GB met nieuwe bootrom deze was gejailbraked met blackra1n

Nu heb ik met mijn stmme kop de nieuwste versie via itunes er opgezet. (4.2.1) Ik heb al heel internet afgestroopt en verschillende jailbrakes geprobeert maar het lukt echt niet. Heb de moed dus opgegeven en me iphone hersteld in itunes. Nu wil ik downgrade naar mijn vorige versie 3.1.2 en opnieuw met blackra1n jailbrake. Kan iemand mijn vertellen hoe ik dat doe? Of zijn er mensen die mijn kunnen vertellen dat het updaten en jailbrake met 4.2 toch gaat???

Ik hoor het graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-10, 02:24
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Waren je SHSH blogs opgeslagen op de Cydia server? Ook die van 3.1.2? (Kon je zien in cydia, groene letters bovenaan.

Als dat zo is ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc map op je pc en open je hoist file met de notepad.
voeg onderaan de regel: (74.208.10.249 gs.apple.com) zonder de haakjes.

Download de 3.1.2 firmware en sla hem op op een voor jou bekende locatie (bureaublad)

probeer dan in iTunes met shift-herstel te herstellen. Selecteer de hierboven gedownloade firmware.

Daarna jailbreaken en klaar.

Hoop dat het voor je werkt. Laat weten of het gelukt is.
  #3  
Oud 09-12-10, 23:02
Jeroenk Jeroenk is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Ten eerste bedankt dat je me wil helpen

Ik weet niet of ik SHSH blogs opgeslagen heb op Cydia? Toch heb ik je troubel shoot verder geprobeerd. Alles is keurig verlopen krijg alleen in itunes de volgende melding. ( de iphone kon niet worden hersteld er heeft zich een onbekende fout voorgedaan) (3194)) De firmeware die ik heb heeft de naam iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore ik hoop dat dat de goede is. De tekst die in het hoist file staat is

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com

Ik neem aan dat ik dat correct heb aangepast.

Kan je me verder helpen???
  #4  
Oud 09-12-10, 23:59
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Dan heb je een probleem, de code (3139) die je aangeeft is omdat de firmware niet gesighnt kan worden, dir gebeurd normaal via Apple maar door de extra regel aan je host file toe te voegen kun je dit doen door de server van cydia te gebruiken. Dat is; als de shsh blobs van 3.1.2 daar zijn opgeslagen voor jouw toestel. De code geeft aan dat dit niet zo is.
Je kunt dus alleen 4.2.1. Draaien. Jammer genoeg. Of als uiterste redmiddel de firmwares boven 3.1.2. één voor één proberen tot je er een vind welke misschien wel op de servers zijn gebackupt.
Misscien kun je wel 4.2.1 jailbreaken volgens de diverse tutorials op dit forum.
Probeer het eens door de hostfile weer leeg te maken, 4.2.1 erop te zetten volgens mijn uitleg hierboven en dan jailbreaken.
Het is dan wel een tethered jailbreak, maar volgende week is er een untethered als het goed is.
Succes!
  #5  
Oud 10-12-10, 00:01
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Extra info. Als je een oudere firmware probeert moet in de hostfile de extra regel zijn toegevoegd. Als je een update doet naar 4.2.1 in iTunes moet je deze weer weghalen. Anders gaat het weer mis.
  #6  
Oud 10-12-10, 22:19
Jeroenk Jeroenk is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Oke nou ben benieuwd. Ga het proberen. Ik zal het je laten weten. Kan je met trouwens vertellen wat code 3194 beteken? Met firmware 3.1.3 en 4.2.1 krijg ik deze.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
jailbrake zanderover Jailbreak 2 28-11-10 14:23
iPhone: Hoe jailbrake ik de iphone 3gs 32Gb montecristo Jailbreak 4 25-08-09 19:08
Na een Jailbrake okirk Archief 3 13-11-08 15:46
Na downgrade van 1.1.2 naar 1.0.2 geen idee hoe uit restore te komen Geoff Unlock [archief] 2 14-11-07 17:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.