iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   help alleen noodoproep (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/79889-help-alleen-noodoproep.html)

cynnie13 12-12-10 16:03

help alleen noodoproep
 
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb al op het forum gezocht, maar kan alleen iets vinden over jailbreaken en dit wil ik (liever niet).

Ik hoop dus dat er een andere oplossing is.

Vanmorgen haalde ik mijn telefoon uit mijn jaszak en toen had ik het apple logo in beeld. De iPhone deed niets. Ik heb geprobeerd te telefoon te herstellen, met de home en aan/uit knop, maar dit helpt niet.

De melding die ik krijg is dat ik mijn iPhone moet herstellen, met een verwijzing naar apple.com. Daar heb ik al gekeken, maar daar wordt ik ook niet wijzer.
Als ik hem aansluit op iTunes, krijg ik de melding dat iTunes geen verbinding kan maken, omdat ik een toegangscode moet invoeren. Maar ja, dat kan dus weer niet, want ik kan alleen een noodoproep doen en verder niet inloggen.


Iemand enig idee hoe ik mijn iPhone weer aan de praat krijg? Heb hem net weer terug nadat hij tot 2x toe een eeuwigheid ter reparatie is weggeweest. Tot vanmorgen, deed hij het gewoon prima.

Alvast bedankt!

ps Ben echt een leek, dus als een en ander in simpele taal kan worden uitgelegd, ben ik daar heel blij mee

corne64 12-12-10 16:11

Probeer eens je simkaart in een andere tel te stoppen en dan de simcode uit te schakelen.
Ik moet dat ook steeds na een update maar bij mij geeft hij dan de melding dat er een simlock op zit.

cynnie13 12-12-10 16:19

Corne, bedankt, heb het voor de zekerheid geprobeerd, maar zoals ik al verwachtte, het kan niet. De code zit nl niet op mijn sim-kaart, maar op mijn telefoon:(

iWiefring 12-12-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cynnie13 (Bericht 613894)
Corne, bedankt, heb het voor de zekerheid geprobeerd, maar zoals ik al verwachtte, het kan niet. De code zit nl niet op mijn sim-kaart, maar op mijn telefoon:(

Kun je een screenshot maken (home knop en power knop tegelijkertijd indrukken) en deze plaatsen in dit topic, zodat we kunnen zien wat het probleem is?

cynnie13 12-12-10 16:27

Zoals ik al schreef ben ik een leek, maar ik zal even zeggen wat ik zie. Ik zie bovenaan in het midden van mijn scherm een slotje (vandaar waarschijnlijk die toegangscode), daaronder staat het itunes logo (cd'tje) en daaronder een usb stekker, dus dat je de telefoon aan itunes moet koppelen en dat ik alleen noodoproepen kan maken (onderin schuif voor noodoproep)
Daar doorheen krijg ik dan die melding dat ik moet herstellen, met die link naar apple

regelmatig krijg ik weer opnieuw het apple logo.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is...:o

iWiefring 12-12-10 16:29

Kun je misschien de klantenservice bellen van Apple? Als je skype hebt is dit gratis, alleen je moet wel een beetje Engels kunnen.
Anders zal ik zodadelijk eens naar boven verkassen (m'n kamer) en daar Apple even bellen en hun dit probleem voorleggen, en alles wat ze zeggen op te schrijven!

cynnie13 12-12-10 16:32

Nou, ik voel me wel een beetje bezwaard om jou naar apple te laten bellen.:confused: Of mij dit zelf lukt weet ik niet. Heb wel skype, maar al die termen in het engels...

iWiefring 12-12-10 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cynnie13 (Bericht 613904)
Nou, ik voel me wel een beetje bezwaard om jou naar apple te laten bellen.:confused: Of mij dit zelf lukt weet ik niet. Heb wel skype, maar al die termen in het engels...

Stuur me anders je skype naam enzo in een prive bericht, dan verkas ik hem naar boven en dan help ik je wel ff.

cynnie13 12-12-10 16:38

Dat is lief van je, maar nu komt het volgende punt, ik heb om 16u eeen afspraak, dus ik moet zo de deur uit. Misschien kun je me de termen in het engels doorgeven en het nummer van de apple klantenservice, dan kan ik er vanavond zelf achteraar. Het is in Amerika toch vroeger, dus die slapen voorlopig nog niet;)

iWiefring 12-12-10 16:40

Termen:
I have a problem with my iPhone (het is namelijk een robot waar je in het begin mee praat)
Als je dan je weg door de robotstem enzo gevonden hebt en vervolgens vragen ze wat er precies aan de hand is leg je het uit. Zoals: I have the recovery screen, or the same screen that you get when you use the iPhone for the first time, but the problem is that my iTunes won't recognize my iPhone because my iPhone gives a notification that there's something wrong with it, could you help me with that problem?

cynnie13 12-12-10 16:44

Nou, dat moet ik nog wel redden met mijn engels denk ik, en als ik dan de antwoorden ook nog snap, zou het helemaal mooi zijn. Weet je ook welk nummer ik moet bellen, of kan ik dat ergens vinden?
Op de site van Apple stond trouwens wel iets dat mijn telefonische hulp verlopen was ofzo?? Wat houd dat in?

iWiefring 12-12-10 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cynnie13 (Bericht 613918)
Nou, dat moet ik nog wel redden met mijn engels denk ik, en als ik dan de antwoorden ook nog snap, zou het helemaal mooi zijn. Weet je ook welk nummer ik moet bellen, of kan ik dat ergens vinden?
Op de site van Apple stond trouwens wel iets dat mijn telefonische hulp verlopen was ofzo?? Wat houd dat in?

Dat maakt niks uit, dat is bij mij ook zo. Maar ik ben 17 en met mijn vrienden gebruik ik hun nummer wel eens om te prank callen, maar even back to the point. Dit nummer is gewoon te gebruiken (als het goed is) hier volgt het nummer: +18006927753

Ik denk dat je wel een beetje de weg weet in skype, en hoop dan ook dat je dit nummer wel in kunt voeren, is volledig gratis om te bellen!

Veel succes!

cynnie13 12-12-10 21:20

Inmiddels dacht ik een stapje verder te zijn. Ik had mijn iPhone weer aan mijn laptop gehangen en nogmaals de aan/uit en home knop ingedrukt, dit keer nog langer. En toen kreeg ik opeens een melding dat er nieuwe software op mijn telefoon gezet ging worden en of ik door wilde gaan. Ik dacht dus dat het toch gelukt was, maar niets is minder waar. Nu heb ik alles in het engels erop (mijn telefoon zegt linksboven searching ipv zoeken) en ik krijg nu steeds de melding in iTunes dat mijn telefoon geen simkaart heeft en dat ik die eerst moet plaatsen. Maar die zit er dus gewoon in?? Ik heb m er al een paar keer uitgehaald en weer ingestopt, maar dat helpt niet.

Verder kan ik dus nog steeds niets, alleen maar noodoproepen...:mad:


ANYONE??????????:confused:

iWiefring 12-12-10 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cynnie13 (Bericht 614102)
Inmiddels dacht ik een stapje verder te zijn. Ik had mijn iPhone weer aan mijn laptop gehangen en nogmaals de aan/uit en home knop ingedrukt, dit keer nog langer. En toen kreeg ik opeens een melding dat er nieuwe software op mijn telefoon gezet ging worden en of ik door wilde gaan. Ik dacht dus dat het toch gelukt was, maar niets is minder waar. Nu heb ik alles in het engels erop (mijn telefoon zegt linksboven searching ipv zoeken) en ik krijg nu steeds de melding in iTunes dat mijn telefoon geen simkaart heeft en dat ik die eerst moet plaatsen. Maar die zit er dus gewoon in?? Ik heb m er al een paar keer uitgehaald en weer ingestopt, maar dat helpt niet.

Verder kan ik dus nog steeds niets, alleen maar noodoproepen...:mad:


ANYONE??????????:confused:

Al geprobeerd Apple te bellen?

cynnie13 12-12-10 21:45

Nee, heb ik nog niet gedaan. Ik wil nu bij herstellen proberen een oude backup erop te zetten. Die kan ik wel vinden, maar hoe krijg ik die nu op mijn iPhone?

iWiefring 12-12-10 21:48

Als je hersteld naar de firmware en hij vraagt of hij hem moet configuren als een nieuwe telefoon of als je hem wilt herstellen op een backup, dan gooit hij alles wat er in die back up stond ook weer op die iPhone. Als het niet duidelijk genoeg is moet je het ff zeggen.

cynnie13 12-12-10 21:58

Ik kom bij herstellen, door de aan/uit en home knop gelijktijdig in te drukken. En dan kan ik kiezen voor herstellen. Als ik daar met shift op klik, kan ik dus bestanden kiezen, maar toch doen die het niet. Komt dat omdat mijn iPhone nog steeds niet "herkent" wordt door iTunes?

Als ik gewoon op herstellen klik, lijkt het eerst goed te gaan, de melding komt dat er een software-update gedaan wordt. En vervolgens krijg ik in iTunes weer de melding dat er geen sim-kaart in zit.

Om gek van te worden.

In ieder geval wel bedankt voor je hulp zover!

En volgens mij moet dus eerst dat sim-kaart probleem zijn opgelost, en kan ik daarna weer een oude back up erop zetten

Lifestyler036 12-12-10 22:10

IK heb een groot probleem met het gebruik van Whatsapp applicatie op de Iphone 3GS. Bij het versturen van berichten ( ik stuur dagelijks veel) wordt het verstuurde bericht vooralsnog van mijn sms bundel tegoed afgehaald. Ik heb als provider KPN, voordat ik helpdesk gaat bellen om dit issue op te lossen vraag ik hier hulp, kan iemand mij helpen?

cynnie13 12-12-10 22:13

@Lifestyler, misschien moet je ff een eigen topic maken, denk niet dat je hier veel verder komt, en ik ook niet;)

Ik heb geen idee hoe je dit kunt oplossen, dus ik hoop dat er iemand is die het wel weet. Veel suc6 in ieder geval.

iWiefring 12-12-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lifestyler036 (Bericht 614128)
IK heb een groot probleem met het gebruik van Whatsapp applicatie op de Iphone 3GS. Bij het versturen van berichten ( ik stuur dagelijks veel) wordt het verstuurde bericht vooralsnog van mijn sms bundel tegoed afgehaald. Ik heb als provider KPN, voordat ik helpdesk gaat bellen om dit issue op te lossen vraag ik hier hulp, kan iemand mij helpen?

Zoek-knop doet wonderen jongeman.
Misschien kun je hier je verhaal doen, en kunnen ze je daar verder helpen. Ik wens je veel succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.