//

Iphone4 snel leeg

Iphone4 snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) van de een op de andere dag is mn iphone in een halve dag leeg. ik heb alle achtergrond apps al gesloten en al een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-12-10, 21:45
Chtakafri Chtakafri is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Beverwijk
Berichten: 3
Standaard Iphone4 snel leeg

van de een op de andere dag is mn iphone in een halve dag leeg. ik heb alle achtergrond apps al gesloten en al een keer of wat opnieuw opgestart. ook de batterij een paar keer helemaal leeg maken en helemaal weer opladen heeft geen effect. Ik heb geen nieuwe instellingen of apps geinstalleerd...
De enige manier om de batterij een beetje te sparen is om het dataverkeer uit te zetten, maar ja daar heb ik natuurlijk geen iphone voor... Iemand een idee?
grt Sander
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-11, 01:02
dzjani dzjani is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 6
Standaard

Zelfde probleem hier ik kan me niet inbeelden dat ik de enige ben met dit probleem
En ja ik heb alle known batterijduurverlengende trucks gedaan...no result....so what next ?
  #3  
Oud 03-01-11, 01:28
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Probeert via multitask programma's te sluiten eventueel. Kan zijn dat je skype, foursquare, google maps, messenger of wat dan ook data doorstuurt of binnenkrijgt constant of dat een van je programma's GPS gebruikt? Probeer ook eventueel de push berichten uit te zetten, want die zopen bij mij ook enorm veel batterij. Verder nog dingen zien, staat je Wi-Fi constant aan? ZO naar de oorzaak zoeken.

Indien dat niet lukt, raad ik je even aan om gewoon een reservekopie te maken van alles en jouw iphone te herstellen (Chtakafri).

Voor dzjani zou ik zeggen dat je dan nog eens zal moeten jailbreaken en hoogstwaarschijnlijk naar de 4.2.1 toe zal gaan, wat niet echt een aanrader is op dit moment.
  #4  
Oud 03-01-11, 05:49
o3vegeta o3vegeta is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 87
Standaard

hoi ik heb hetzelfde probleem, en de enige oplossing die ik vond was dus echt om in sb settings je data uit te zetten en enkel aan te zetten als je het nodig hebt.

Ik heb meermaals een restore gedaan en all mijn achtergrond tasks staan uit.
3G gebruik ik niet dus stond ook altijd uit. Wi-Fi ook uit. BT ook uit
Ook push is niet geactiveerd, maar toch zuipt hij batterij tenzij ik data af zet.

Jammer maar nu gaat hij weer gemiddeld 4a5 dagen mee. als data uit staat en Wi-Fi aan gaat hij zo een 3 dagen mee.

als tijdelijke oplossing hoop ik dat je hier wat aan hebt en ik hoop dus ook dat dit in 4.2.1 is opgelost maar ik wacht nog op de untethered JB

edit: ik zie juist dat je al op 4.2.1 zit dus is het klaarblijkelijk nog niet opgelost. SB settings is dus je enige redding.
je kan altijd eens proberen een hard shutdown te doen misschien helpt dit bij jouw

Laatst gewijzigd door o3vegeta; 03-01-11 om 05:54.
  #5  
Oud 03-01-11, 07:26
frost13 frost13 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb precies dezelfde probleem gekregen na een update.
Na veel onderzoek op internet heb ik eea uitgeprobeert en het bleek dat Ultrasn0w de boosdoener is. Vervolgens heb ik volgende gedaan en probleem was minder groot...dus niet helemaal weg.
Activate Iphone 4 3GS 3G without Original Sim Card - Battery Drain Fix | Iphone 4 Jailbreak.org
Ik hoop dat het helpt, ik ben , juist door dit probleem, inmiddels overgestapt naar factory unlocked iphone 4 dus dit probleem heb ik niet meer.
beste wensen allemaal!!
Z
  #6  
Oud 03-01-11, 22:12
RJLegro RJLegro is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard Iphone4 snel leeg

Ook ik heb van de ene dag op de andere dag een probleem met mijn batterij. Binnen 6 uur leeg terwijl voor die tijd de iphone twee dagen zonder op laden kon.
Is er iemand die een duidelijke stap-voor-stap instructie heeft wat we moeten doorlopen om het probleem te analyseren en wat we met iedere stap uit kunnen sluiten? Is er analyse software bekend?
  #7  
Oud 04-01-11, 08:03
pdavie pdavie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: noorden
Berichten: 128
Standaard

Hmmm..Soms twijfel ik ook aan mijn batterijduur..Kan er een goede dag mee doen zeg maar..Ik surf dan, check mijn mail, maar geen spellen..Wi-Fi nooit aan en bluetooth ook niet..Dan vind ik een dag wel weinig, niet dan? Bij berichtgeving staat alleen whatsapp aan en nu ook even 12 dagen cadeau..Voor de rest kan er toch niks op de achtergrond draaien, iets met GPS ofzo? Vannacht legde ik hem op 100% naast mijn bed en vanmorgen stond hij op 98%..Valt ook wel mee..Dus denk dat bij ietwat gebruik de batterij al veel vraagt dan..ik weet het anders ook niet...
  #8  
Oud 05-01-11, 10:12
Akuma2000 Akuma2000 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een iPhone 4, hiervoor had ik een iPhone 3GS.

Mijn 4 (firmware 4.2.1) heb ik origineel gelaten (geen jailbreak), mijn 3GS was wel jailbreak + unlock (firmware 4.0.1).

Ik heb na het volladen van de 4, een backup van de 3GS erop gegooid (zaterdag ochtend).
Want ik had geen zin om al mijn contacten, SMS, foto's etc. kwijt te raken.

Ik merkte zaterdag avond als dat mijn batterij al bijna leeg was!!!
Dacht echt WTF, hoe kan dit nou, want zoveel had ik er niet mee gedaan.
De 3GS ging echt veel langer mee.

Wat ook opvallend was, was dat bij gebruik info, het "gebruik" en "stand-by" dezelfde waarde aangaf, dat kan dus ook niet goed zijn...

Na heel veel googlen, las ik dat de slechte batterij duur te wijten is aan de backup :S
Restore en dan alle contacten opnieuw invoeren zou de oplossing zijn... omg...

Gelukkig las ik ergens nog een berichtje op een onbekende forum dat je nog het volgende kan proberen:
- Mail accounts verwijderen
- Rebooten
- Mail accounts weer toevoegen
- Rebooten (heb ik zelf nog een keer voor zekerheid gedaan)

Dit helpt! Hierna gaf de "gebruik" en "stand-by" ook weer verschillende waardes aan.

Ik weet niet of de volgende prestaties normaal zijn, maar nu heb ik dit:

Na ongeveer 12 uur -> 81%:
Gebruik: 1,5 uur
Stand-by: 14 uur

Na ongeveer 24 uur -> 67%:
Gebruik: 2,5 uur
Stand-by: 24 uur


Dit is volgens mij wel normaal en acceptabel toch?
  #9  
Oud 05-01-11, 12:17
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

De laatste twee dagen lijkt het batterij percentage van mijn iPhone 4 ook veel harder te gaan.
Hij is gejailbreaked, maar dat is hij al veel langer. Ook heb ik geen nieuwe software erop gezet.
  #10  
Oud 05-01-11, 15:35
Remypas Remypas is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Lijkt toch een jb probleem te zijn, al verklaard dat enkele van de niet jb problemen van de gebruikers hierboven niet. Maar hoe dan ook, ik kwam de volgende tweet tegen. RT @AppleInstant: Dev Team Updates RedSn0w iPhone Jailbreak to 0.9.6b6- Fixes Battery Drain Issues. iOS Central: Dev Team Updates RedSn0w iPhone Jailbreak to 0.9.6b6- Fixes Battery Drain Issues.
  #11  
Oud 05-01-11, 21:57
Wes20vt Wes20vt is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard

Hier een 3GS zonder jailbreak die ook ineens erg snel leeg is. Max. 10 uur. Probleem is ontstaan na de wijgerende wekker op 3 januari, weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar wel erg toevallig. Ook bij mij liep "gebruik" en "standby" gelijk op. Herstelpoging gaf geen verbetering. Na de post van Akuma2000 heb ik de email accounts verwijderd, reboot gedaan, accounts weer terug geplaatst, reboot. Nu gewoon weer 2 a 3 dagen met een volle accu

Akuma2000: Bedankt!!
  #12  
Oud 20-01-11, 07:29
Laurettaesp Laurettaesp is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb dit probleem al sinds dat ik mijn iPhone heb...
  #13  
Oud 22-01-11, 18:55
Wes20vt Wes20vt is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard

Hmm, vandaag was het probleem weer terug. iPhone batterij loopt weer snel leeg. Verbruik en standby lopen weer gelijk op. Dus maar weer een keer emailaccounts verwijderd, reboot, accounts weer terug gezet. Nu weer aan de lader. Straks kijken of het probleem weer weg is.
Toch blijft het vaag. Na de vorige herstelpoging ging de batterij weer 2 a 3 dagen mee, maar al snel werd het weer minder. Ben benieuwd waardoor de bug nou ontstaat.

Edit; Helaas. Verbruik en standby lopen gelijktijdig op....

Laatst gewijzigd door Wes20vt; 22-01-11 om 18:58.
Reageren

Labels
batterij, iphone4, leeg, snel



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone4 met ios 4.3.1 word warm en accu gaat snel leeg romer70 iPhone algemeen 17 06-06-11 20:35
ipad snel leeg copyfile iPad algemeen 1 20-02-11 19:40
iphone4 word erg warm en accu gaat snel leeg romer70 iPhone algemeen 6 08-02-11 14:47
Accu snel leeg en ook weer snel vol?! Sebastiaan iPhone algemeen 52 31-12-10 23:22
Accu snel leeg? iFooon Archief 2 27-07-09 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.