iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Moet 3g uitschakelen om netwerk te krijgen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/80316-moet-3g-uitschakelen-om-netwerk-krijgen.html)

dutchduc 18-12-10 11:52

Moet 3g uitschakelen om netwerk te krijgen
 
Hi medeforummers,

ik zit met het volgende probleem, ik raak sinds een week regelmatig mijn netwerk (T mobile is mijn provider) kwijt als 3g is ingeschakeld.

Er staat dan op de display, geen server. Of hij geeft nog 1 blokje signaal, maar kan daar niet mee bellen of sms' en.

Zodra ik dan 3g uitschakel, krijg ik weer een goed signaal en dus ook netwerk.

Op zich zou het kunnen dat je in een gebied zit zonder 3g. Maar dat maakt het nu juist zo gek omdat ik mijn iphone al bijna een jaar heb zonder dat ik ooit 3g heb moeten uitzetten. Mijn vrouw heeft ook een 3gs en draait goed met 3g altijd ingeschakeld.

Mijn iphone is altijd gejailbreaked geweest, maar heb hem nu naar de laatste firmware gebracht zonder succes :mad:
Uiteraard heb ik de optie "herstel netwerkinstellingen" al zonder succes geprobeerd.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, antenne kapot of zo iets?

galepinjo88 20-12-10 13:37

Ik zit met precies hetzelfde probleem!
Heb ook al van alles geprobeerd: nieuwe simkaart via Vodafone, Jailbreak eraf gehaald, maar ik krijg maar geen verbinding als de 3G staat ingeschakeld. Zodra ik de 3G inschakel zakt het bereik naar 1 streepje en na 5 sec komt er GEEN SERVICE te staan. Niemand een oplossing voor dit probleem?

XIII 20-12-10 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchduc (Bericht 616224)
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, antenne kapot of zo iets?

Het kan ook een mast van T-Mobile zijn... (die tijdelijk stuk is)

dutchduc 20-12-10 17:26

Ben bang dat het een hardware probleem is. Ik bied mijn iphone na de kerst aan voor reparatie.
Zodra ik meer weet zal ik dit topic updaten

TheMask 20-12-10 19:00

Dacht dat ik de enige was, ik heb mijn iPhone 4 vanaf begin augustus en nooit geen problemen gehad dat ik niet bereikbaar was, ondanks wat er toen allemaal over de antenne geschreven werd. Per 6 december is mijn nieuwe iPhone abonnement officieel ingegaan en heb toen 3G ingeschakeld, ik zag al gelijk dat er een paar streepjes bij de antenne weg vielen. Nadien krijg ik steeds vaker klachten van mensen dat ik niet bereikbaar ben en heb de 3G functie maar weer uitgezet. Dusss HELP!

dutchduc 13-01-11 23:00

4 januari naar Rijswijk opgestuurd, 13 januari "refurb" teruggekregen.
Was dus inderdaad een hardware prob. Ben nu weer blij met een smetteloze "my precious" ;)

oxxi 23-02-11 12:53

mijn viendin heeft zelfde probleem met haar 3gs. wanneer je 3g aan zet valt ontvangst weg en staat er, GEEN SERVICE.

als het niet je hardware is, dan ligt probleem bij je provider(t-mobile)
heb ff gebelt met t-mobile, en ze zijn een onderzoek gestart.
wat er uit zal komen is niet bekend. waarschijnlijk word het gemaakt
en anders tel opstuuren, want elke nieuwe toestel heeft 2 jaar garantie,
en voor mensen die verzekerd zijn is het helemaal geen probleem. gewoon opsturen die handel...!!!!

Guest-20220221114525 27-02-11 02:07

Dit heeft blijkbaar met de laatste update te maken!
Lees hier maar eens, deze mega topic is nog steeds actief, Apple - Support - Discussions - iOS4 update - now iPhone now reboots ...

dutchduc 01-03-11 12:16

Mijn probleem met ingeschakelde 3g, geen netwerk had niets met firmware te maken. Ik had dat probleem met meerdere firmwares.

Naar mijn mening gewoon een hardware fout in de iphone.

Guest-20180925190238 01-03-11 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchduc (Bericht 646897)
Mijn probleem met ingeschakelde 3g, geen netwerk had niets met firmware te maken. Ik had dat probleem met meerdere firmwares.

Naar mijn mening gewoon een hardware fout in de iphone.

Het heeft ook absoluut niets te maken met firmware updates. Het is een hardware fout in de 3GS.

Ik had dit probleem ook met een 3GS. De 3G veldsterkte op twee iPads en een Nokia N95 was op mijn locatie uitstekend, maar niet met een 3GS.

T-Mobile heeft die 3Gs dan ook binnen een week zonder het minste gedoe omgeruild.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.